Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asis
    BTCF Member
    • Mar 2009
    • 1138
    • Joensuu

    #16
    Kasi kyllä ilmaa itsensä. Nestettä vaan lisää ja kone käymään.

    Kannattaa varmaan uusi paisarin korkki hommata. Ei sen sieltä kuulu nestettä ruikkia.
    E39 540iA M-Sport Imolarot II
    E36 323i touring
    Volvo V70 2.4D mk3
    Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
    Honda Civic 1.4 4d ES
    Chevy Caprice Classic
    ex:
    E32 730iA
    E39 528i Calypsorot metallic
    E36 325i x2

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10510
      • Saaressa

      #17
      Originally posted by Naukouh View Post
      Sellaista vielä pitää kysyä että oli vissiin jäähdytinnestettä laitettu aavistuksen verran liikaa niin oli ampunut korkin välistä pois sitä nestettä. Kun lisäilen sinne lisää nestettä niin pitääkö järjestelmä jollain tapaa ilmata? Ja tutuilta kuullut kenellä bmw että bemari olisi todella tarkka siitä että ei ole ilmaa jäähdytinjärjestelmässä? Korjatkaa jos on niin sanotusti huhu puhetta
      Äläkä missään nimessä avaa lämpimästä moottorista korkkia.
      Nesteiden tarkistus kylmään koneeseen ennen päivän ensistarttia.
      Jos tosissaan vuotaa korkin tienoilta niin uusi korkki vaan.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Naukouh
        Newbiemmer
        • Mar 2017
        • 20
        • Salo

        #18
        Originally posted by duuk View Post
        Äläkä missään nimessä avaa lämpimästä moottorista korkkia.
        Nesteiden tarkistus kylmään koneeseen ennen päivän ensistarttia.
        Jos tosissaan vuotaa korkin tienoilta niin uusi korkki vaan.
        Selvä homma! Joo pitää uusi korkki hommata! Kiitoksia jälleen nopeista vastauksista!

        Comment

        • Naukouh
          Newbiemmer
          • Mar 2017
          • 20
          • Salo

          #19
          Iltaa! Sellainen ongelma autossa nyt ollut sitten hankinnan jälkeen että jos autolla ei aja yli 24h niin akku tyhjä eli purkaa jostain patterin tyhjäksi :( onko näissä jotain tyyppivikoja että jostain purkaa vai mistä lähtisi vikaa etsimään? Ja sitten kohta saapuu eteen öljyjen vaihto niin mitäs öljyä te suosittelette koneeseen laittamaan ja montako litraa mahtaa mennä? Ja onko moottorin lyhenne siis tossa 4.4 litrasessa kasissa se m62b44? Myös peräöljyt menee vaihtoon niin mistä ja mitä öljyä sinne? Edellinen omistaja sanoi että perässä kitkalukko joten sellaista öljyä siis! Kannattaako kaikki hakea vaan bemarin tiskiltä alkuperäisenä esim öljynsuodatin yms? Kiitos jo etukäteen vastauksista!
          Last edited by Naukouh; 26-04-2017, 23:27.

          Comment

          • petterihi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 622
            • Kerava

            #20
            Kaikissa E39:ssä on M5:sta lukuunottamatta avoin perä, ellei ole jälkeenpäin asennettu Quaifen tai vastaavan lukkoa. Kannattaa varmistua asiasta, ulkopäin tuota ei näe.
            E39 523iA Touring -00
            --
            E39 523 osia edullisesti
            Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #21
              ^
              Kylläpä muissakin kuin m5:ssä voi normaali kitkalukko olla, että ei se aina ole quaife tai muu vastaavaa "lukkoperä". Etenkin jos edellinen omistaja on kertonut kitkalukon löytyvän. Tosin eipä niihin edellisten omistajien tarinoihin aina luottamista ole.
              Perä ilmaan ja renkaita pyörittämällä asia selviää.

              Motonetustä löytyy sopivat öljyt ja suodattimet, tai muista "marketeista". Laatikkoöljy ehkä ainoa jonka ostaisi merkkiliikkeestä.
              Perään tätä, toimii vaikka ei olisi sitä kitkalukkoa. http://m.motonet.fi/fi/tuote/590100/...-GL-5-peraoljy

              Koneeseen vaikka Teboil diamond 5w-40, tai muu vastaava. Menee n. 7,5l suodattimen kanssa.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Naukouh
                Newbiemmer
                • Mar 2017
                • 20
                • Salo

                #22
                Originally posted by bemmeri View Post
                ^
                Kylläpä muissakin kuin m5:ssä voi normaali kitkalukko olla, että ei se aina ole quaife tai muu vastaavaa "lukkoperä". Etenkin jos edellinen omistaja on kertonut kitkalukon löytyvän. Tosin eipä niihin edellisten omistajien tarinoihin aina luottamista ole.
                Perä ilmaan ja renkaita pyörittämällä asia selviää.

                Motonetustä löytyy sopivat öljyt ja suodattimet, tai muista "marketeista". Laatikkoöljy ehkä ainoa jonka ostaisi merkkiliikkeestä.
                Perään tätä, toimii vaikka ei olisi sitä kitkalukkoa. http://m.motonet.fi/fi/tuote/590100/...-GL-5-peraoljy

                Koneeseen vaikka Teboil diamond 5w-40, tai muu vastaava. Menee n. 7,5l suodattimen kanssa.
                Kiitoksia!! joo pitää selvittää että onko kitkalukko vai ei

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #23
                  Originally posted by Naukouh View Post
                  Kiitoksia!! joo pitää selvittää että onko kitkalukko vai ei
                  Huomasin että kirjoitin hieman epäselvästi aamulla. Kitkalukkoa ei ole ollu, tai edes saanut muihin e39 kuin m5. Jälkeen päin niitä on laitettu näihin muihinkin erinäisin ratkaisuin.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Naukouh
                    Newbiemmer
                    • Mar 2017
                    • 20
                    • Salo

                    #24
                    Noniin ja seuraava ongelma ilmeni, kun laittaa ovet lukkoon niin hetken päästä alkaa varashälytin huutamaan. Mistäs moinen vika saattaa johtua ja miten saa asian kuntoon? Kiitos jo etukäteen!

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10043
                      • KVLA

                      #25
                      Yksi mahdollisuus olisi irroittaa konepellin takareunassa olevasta hälyttimen katkaisijasta pistoke irti. Siitä raikkarin vierestä. Nuo vikaantuu useasti. Jos ei auta,niin sitten jotain muuta...

                      Comment

                      • gedu
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2011
                        • 94
                        • Helsinki

                        #26
                        Onkos tuossa tosiaan eri tunnistin sitten BC:lle? koska itselläni ainakin urputtaa jos konepelti auki ja lähtee ajelemaan...

                        Ja tähän siis riittää jo se, että vetäisee kahvasta, vaikka konepellin jouset ovat kuolleet, eivätkä nosta peltiä milliäkään kun kahvasta vetäisee
                        Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                        -01 E39 540iA touring
                        Ex -94 E34 540iA touring

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14446
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Yksi mahdollisuus olisi irroittaa konepellin takareunassa olevasta hälyttimen katkaisijasta pistoke irti. Siitä raikkarin vierestä. Nuo vikaantuu useasti. Jos ei auta,niin sitten jotain muuta...
                          Tämä ja toinen yleinen on hälyn sisätutka, mitä veikkaisin ekana. Inpalla näkee koodia tai DIS:llä esim. tarkemmin.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            #28
                            Originally posted by gedu View Post
                            Onkos tuossa tosiaan eri tunnistin sitten BC:lle? koska itselläni ainakin urputtaa jos konepelti auki ja lähtee ajelemaan...

                            Ja tähän siis riittää jo se, että vetäisee kahvasta, vaikka konepellin jouset ovat kuolleet, eivätkä nosta peltiä milliäkään kun kahvasta vetäisee
                            Ootko varma että jouset kuolleet? Ettei se tyypillisesti kuluva tuulihaan mekanismi jumita. Itellä se ollut kahdessa e39:ssäni vikana. Hiffaat heti kun katsot ja liikutat sitä. Näkyykin varmaan kulumaa.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Naukouh
                              Newbiemmer
                              • Mar 2017
                              • 20
                              • Salo

                              #29
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Ootko varma että jouset kuolleet? Ettei se tyypillisesti kuluva tuulihaan mekanismi jumita. Itellä se ollut kahdessa e39:ssäni vikana. Hiffaat heti kun katsot ja liikutat sitä. Näkyykin varmaan kulumaa.
                              Elikkä missä tollainen mekanismi sijaitsee? Ja jos kulumaa niin silloin vika saattaisi siitä löytyä?

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                #30
                                Originally posted by Naukouh View Post
                                Elikkä missä tollainen mekanismi sijaitsee? Ja jos kulumaa niin silloin vika saattaisi siitä löytyä?
                                Siinähän se konepellissä toisen jousen vieressä on.
                                Linkissä kuvia siitä. Se reikä missä se tappi liikkuu on yleensä kulunut väärään muotoon ja jumittaa sen liikkeen. Siks pelti ei pomppaa auki ja sen kahvan saa kaivaa munuaisten välistä sormin. Toki voi olla myös se pieni jousi poikki siitä.


                                https://www.bimmerforums.com/forum/s...quot-(pictures)
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎