Päivää! Nyt on hankinnan alla ensinmäinen bmw ja olisin kiinnostunut tosta e39 540 ja vuosimalli jotain 95-97. Onko kyseisessä autossa jotain tyyppivikoja ja mitä pitää ottaa huomioon kyseistä autoa ostaessa? Onko moottori kuinka kestävä ja millainen kilometrimäärä alkaa jo tuntua autossa? Entä varaosien saatavuus? kaikki info on siis tervetullutta!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
540 e39
Collapse
X
-
Originally posted by Naukouh View PostPäivää! Nyt on hankinnan alla ensinmäinen bmw ja olisin kiinnostunut tosta e39 540 ja vuosimalli jotain 95-97. Onko kyseisessä autossa jotain tyyppivikoja ja mitä pitää ottaa huomioon kyseistä autoa ostaessa? Onko moottori kuinka kestävä ja millainen kilometrimäärä alkaa jo tuntua autossa? Entä varaosien saatavuus? kaikki info on siis tervetullutta!
Mutta lyhyesti:
- Jakopään laahaimen pinta vanhemmiten murtuu irti eli jakopääremontti näissä on suht yleinen sekä öljypumpun pulttien kiristys.
- Vesivuodot (M62:ssa verrattain korkea käyntilämpötila) niin vanhemmiten muoviosat haurastuvat, mm jäähdyttimen pääty jne.
- Käyntivikoja (tulpat + puolat + imuvuodot + anturit)
- Sitten tietty perus e39 tutinat / tärinät varsinkin jarruttaessa. Kannattaa laittaa kaikki alustaan sitten kerralla uutta, puslat tukivarret, jarrut jne.
- Laturi on 540:iin suht arvokas
- Ruostetta löytynee eripuolilta koria mm ovien saumat + takaluukun kansi + tankin täyttöluukun ympäristö jne
E39 on jo niin vanha auto, että ostohetkellä kannattaa ostaa hieman kalliimpi mutta edes joltain osin hyväkuntoinen. Varsinkin 540:it ovat usein kohtalaisen sodittuja ja huonolla pidolla olleita.
Varaosat ovat niin orggiksena kuin tarvikkeena halpoja / kohtuuhintaisia muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, purkuosia on vielä maailma täynnä ja itse moottorithan ovat puoli-ilmaisia käytettynä vielä tällä hetkellä.
Moottorin luonteeseen sopii mielestäni paremmin automaatti että en siitä manuaalista itse kyllä ainakaan extraa maksaisi.
Itse perusmoottori jakopäätä lukuunottamatta kyllä kestää kilometrejä, tuijottaisin ennemmin yleiskuntoa, tehtyjä remontteja jne kuin sitä mittarilukemaa, kun sen paikkansapitävyydestä ei voi koskaan olla varma.
Kannattaa tosissaan käyttää hakua, juttua on foorumi puolillaan E39:stä
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
-
-
Tuossa duuk jo hyvin listasikin. Lisätään öljyvuodot, ovat näissä kaseissa aika yleisiä ja työläitä korjata. Tiivisteet ei paljon maksa, mutta työ maksaa ellei itse vaihda. Jäähdytysjärjestelmän vuodot on ongelma kaikissa e39 malleissa, kun muoviset osat ei lämmöstä tykkää. Ohjaustehostimen pulttien löystyminen on tyyppivika kasissa. Pulttien löystyessä hajottaa yleensä korvakon ja uusi pumppu on kasiin aika arvokas.
Itse olen tykännyt, auto on todella lämmin talvella ja huohottimen jäätymis ongelmaa ei ole, joka vaivaa kutoskoneita.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostTuossa duuk jo hyvin listasikin. Lisätään öljyvuodot, ovat näissä kaseissa aika yleisiä ja työläitä korjata. Tiivisteet ei paljon maksa, mutta työ maksaa ellei itse vaihda. Jäähdytysjärjestelmän vuodot on ongelma kaikissa e39 malleissa, kun muoviset osat ei lämmöstä tykkää. Ohjaustehostimen pulttien löystyminen on tyyppivika kasissa. Pulttien löystyessä hajottaa yleensä korvakon ja uusi pumppu on kasiin aika arvokas.
Itse olen tykännyt, auto on todella lämmin talvella ja huohottimen jäätymis ongelmaa ei ole, joka vaivaa kutoskoneita.
Mihin se linja säädetään oikeaoppisesti? Laturin pyörään katoin kun oli lähin kova pyörä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Eikös toi öljypumpun pulttiongelma oo lähinna vanhempien M60 koneiden ongelma.
Pitää muistaa että nämä on nyt 15-20 vuotiaita ja jos laahaimet kestää sen 200-300tkm niin ei mistään heikosta kohdasta ole kyse. Nää on vaan niin vanhoja että mikä tahansa paikka voi posahtaa.
Mulla on vm -03 vielä alkuperäinen jäähdytin ja +200tkm mittarissa, joten ei sekään oo yhtään heikompi kuin muissakaan bemareissa.
Alkuperäiset puolatkin vielä koneessa, joten kestää siinä missä muissakin.
Vesijäähdytteisiä latureita saa ebay.de kautta edullisesti jne...
Kuluvia osia kaikki.Last edited by ritariässä; 16-03-2017, 18:09.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostEikös toi öljypumpun pulttiongelma oo lähinna vanhempien M60 koneiden ongelma.
Pitää muistaa että nämä on nyt 15-20 vuotiaita ja jos laahaimet kestää sen 200-300tkm niin ei mistään heikosta kohdasta ole kyse. Nää on vaan niin vanhoja että mikä tahansa paikka voi posahtaa.
Mulla on vm -03 vielä alkuperäinen jäähdytin ja +200tkm mittarissa, joten ei sekään oo yhtään heikompi kuin muissakaan bemareissa.
Alkuperäiset puolatkin vielä koneessa, joten kestää siinä missä muissakin.
Vesijäähdytteisiä latureita saa ebay.de kautta edullisesti jne...
Kuluvia osia kaikki.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Pointtini oli se että tämän ikäisessä tyyppivikana IKÄ.
Ei ole mitenkään epäluotettava malli. Tekniikaltaan perustötteröjä kalliimpi tälläinen kasikoneinen joten ylläpito voi kulujen puolesta yllättää kun osat "hiukan" kalliimpia kuin esim 3 koppaisen Golfin kohdalla.
Tämän johdosta tarkkana oston kanssa koska juuri tämän takia myytävissä saattaa olla tietoisesti hinnakkaampien kuluvien osien vaihdot ns vaiheessa.
Eli halvalla voi saada pommin tai sitten tuplahintaan hyvässä huoltotilanteessa olevan.
Jarruihin ja alustaan menee helposti enemmän kuin paljon pelättyyn jakopäähän.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Ja jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin -98 ja ennen faceliftia niin se jakopääkin kestää. Myös tuossa -98 on jo sähköpuolta parannettu aikaisempiin verrattuna.
Itsellä juuri tuo -98 540iA melkolailla huoleton ja luotettava peli oli.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostPitäiskö laittaa lukitetta tehostimen pultteihin? Mikä lie momentti? Vetelin äsken 22Nm ja vähän siihen päälle.
Mihin se linja säädetään oikeaoppisesti? Laturin pyörään katoin kun oli lähin kova pyörä.
Originally posted by Arnolds View PostJa jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin -98 ja ennen faceliftia niin se jakopääkin kestää. Myös tuossa -98 on jo sähköpuolta parannettu aikaisempiin verrattuna.
Itsellä juuri tuo -98 540iA melkolailla huoleton ja luotettava peli oli.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Sellaista vielä pitää kysyä että oli vissiin jäähdytinnestettä laitettu aavistuksen verran liikaa niin oli ampunut korkin välistä pois sitä nestettä. Kun lisäilen sinne lisää nestettä niin pitääkö järjestelmä jollain tapaa ilmata? Ja tutuilta kuullut kenellä bmw että bemari olisi todella tarkka siitä että ei ole ilmaa jäähdytinjärjestelmässä? Korjatkaa jos on niin sanotusti huhu puhetta
Comment
-
Comment