E39 Onko ASC modaaminen mahdollista?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Jax_KiBez View Post
    Mä jo kerkesin ihmetellä, että pääseekö noin syvälle millään BMW:n softalla, mutta tässä vastaus. Joo en kyl lähde pelleilee yhtään moottorinohjauksen kanssa tässä kohtaa.
    Juu, ei kaikkea ei ole pakko ite opetella
    Kysy varsin työkseen softia tekeviltä hepuilta onnistuisko muutos. Jos vain on kyseisen moottorimallin damos-paketti niin on 10 minuutin juttu.

    Koodaus taitoisille kysymys?
    Millä ohjelmalla teette/tekisitte muutoksen autoon, jos automaattivaihteinen muuteettas manuaaliksi?
    Ecussa kyseinen muutos on ihan samanlainen kuin tuo ASC muutos, muuttuu vain yksi bitti.
    Tällä teorialla hiukan kyseenalaistan tuota ASC muutoksen mahdottomuutta BMW:n ohjelmilla.

    Comment

    • petterihi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2015
      • 624
      • Kerava

      #17
      Originally posted by Hezman View Post
      Haluat siis luistoneston toimivan mutta ilman tehon rajoitusta moottorilta?

      Onnistuu helposti ainakin DDE4:ssa, niin miksei myös saman ikäisessä bensa versiossa. Eli moottoriohjelmaa muokkaamalla.
      Sieltä löytyy semmonen kohta kuin "Drehmo. Eingriff plausibilisierung 0 = ohne ASC_ALIVE / 1 = Mit ASC_ALIVE". Bitin muuttaa ykköseksi ja siinäpä se sit on.

      Testattu 530d automaatissa. Ei ollut kovin hyvä modaus, varsinkaan talvella.

      Osoite tuolle kytkimelle on 0202F, e39 530d pikku tiedostossa.
      Mikä tuosta teki huonon? Ottiko "jarrulukko" kiinni liian nykivästi tai yllättävästi?
      E39 523iA Touring -00
      --
      E39 523 osia edullisesti
      Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by petterihi View Post
        Mikä tuosta teki huonon? Ottiko "jarrulukko" kiinni liian nykivästi tai yllättävästi?
        Voimansiirrolle aika rankka muutos. Laatikon lämmöt nousi yli 80 asteen pienen testilenkin jälkeen. Ei kuulosta paljolta, mutta omassa kulkineessa ei noihin lämpöihin ihan normi ajolla pääse millään.

        Mieti nyt ite. Jos pitoa ei ole ja kuski runttaa vaan pedaalia syvemmälle, DSC/ASC hidastaa jatkuvasti millon mitäkin nurkkaa. Jonkunhan tässä yhtälössä on antauduttava, ja moottori tuskin on se ensimmäinen, joka hyytyy jonkun nurkan jarruttaessa. Heikoin lenkki löytyy sieltä motin ja renkaan väliltä, minun tapauksessa automaattiaski. Kuten sanoin, manuaalissa voisi toimiakin jollain tapaa, kun vetolinjasto on kiinteä.

        Comment

        • petterihi
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2015
          • 624
          • Kerava

          #19
          Ok, eli DSC on tuossa vain haittana. Perus ASC jarruttaa vain takapyöriä, mutta ei kait se molempia sentään yhtä aikaa? Kuvittelin, että vain enemmän sutivaa jarrutetaan.
          E39 523iA Touring -00
          --
          E39 523 osia edullisesti
          Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Hezman View Post
            Juu, ei kaikkea ei ole pakko ite opetella
            Kysy varsin työkseen softia tekeviltä hepuilta onnistuisko muutos. Jos vain on kyseisen moottorimallin damos-paketti niin on 10 minuutin juttu.

            Koodaus taitoisille kysymys?
            Millä ohjelmalla teette/tekisitte muutoksen autoon, jos automaattivaihteinen muuteettas manuaaliksi?
            Ecussa kyseinen muutos on ihan samanlainen kuin tuo ASC muutos, muuttuu vain yksi bitti.
            Tällä teorialla hiukan kyseenalaistan tuota ASC muutoksen mahdottomuutta BMW:n ohjelmilla.
            Koodaus tehdään e39 tapauksessa NCS Expertillä ja tarvittaessa fläshätään Winkfp:llä manuaalin softa moottorinohjaimelle. Olen koodannut automaatin manuaaliksi. Tämä onnistuu helposti kun BMW on tehnyt molempia autoja. BMW ei ole ikinä kuvatunlaista ASC laittanut e39:iin, joten sopivaa softaa ei ole BMW:llä. Otetaan nyt vertaus, ei BMW softilla pysty poistamaan ajonestoa, EGR, DPF tms. vaikka sekin onnistuu helposti sellaiselta, joka on ennenkin ko. muutoksia tehnyt.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            Working...
            X