Originally posted by lihakimpale
View Post
525i m54. Epätasainen tyhjäkäynti. Uusi Disa ei toimi! Neuvoja kaivataan.
Collapse
X
-
Totta. On vaan paljon niitä tapauksia että taas on ongelmia ku se läppä on auki. Vanhan ku irroitin sekä läppää pyörittelin ja laitoin takas nii tyhjäkäynti huononi. Oli juuttunut läppä lähes kiinni vuosien varrella. Imuvuotoa ei siinä kohdassa enää ole ku uusi Paikallaan. Itsellä tosiaan kaikki muut paikat käyty läpi nii ei enää paljoa ole vaihtoehtoja. Ehkä icv:n kiinnitys kumi mutta se tuskin on mennyt.
-
Päivitystä. Testattu disaa ja kyllä se vaan niin täytyy uskoa että virtaa sille tulee. Vaikka erillisellä maajohdolla kokeili, vanhaa uutta niin disa kyllä napsuu. Sekä uusi että vanha, normaalistikkin johto kiinni niin kyllä kuuluu napsuntaa eli yrittää sulkea läppää.
Ilmeisesti nyt on PAKKO olla niin että se ei vaan saa sitä alipainetta! Eli täytyy olla jossain suuri imuvuoto sano autoliike mitä vaan. Tänään kun disaa mittaili yleismittarilla niin auto sammui, tilanteessa oli niin että juuri ja juuri painoi kaasua. Toissapäivänä auto sammui kun käänsin vahingossa liian vähän virta-avainta ja sitten löysäs käsi hieman niin luonnollisesti keskeytyi starttaus. Käänsin uudelleen avainta kunnolla niin käynnisty ja kävi vähän huonosti ja sammui.
Eli savutestiin ensi viikolla, ei tässä ole mitään muuta vaihtoehtoa. Ihmetyttää vaan ku lambdat oli hyvät eikä korjaa paljoa että miten näyttää että kaikki olisi ok. Yks btcf:n jäsen oli myös sitä mieltä kun inpalla live dataa tutkailtiin että tuskin on imuvuotoa.
Jänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee
Comment
-
Tiedä häntä, tässä ylläpidetään Fiatin Stilettoa ja Bemaria. Ferrari on (vielä) voitollaOriginally posted by majgul View PostJänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee
Bemarilla kelpaa taas ajella, kun sai takapyörän laakerin vaihtoon. Halpa remontti, kun pelkäsin jo perän paukahtaneen.
E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
On se perään nähden kyllä halpaOriginally posted by ts18056 View PostTiedä häntä, tässä ylläpidetään Fiatin Stilettoa ja Bemaria. Ferrari on (vielä) voitolla
Bemarilla kelpaa taas ajella, kun sai takapyörän laakerin vaihtoon. Halpa remontti, kun pelkäsin jo perän paukahtaneen.
. Pitääkö melkein tehdä yhteenveto sitte paljonko meni rahaa että sai käyntihäiriöt kuriin. Tällä hetkellä mennään 500€ tietämillä varmaan
Comment
-
Todennäköisimmin varsinaiset ongelman aiheuttajat on yleensä paljon yksinkertaisempia kuin mitä alkuun ajattelee.Originally posted by majgul View Post...Jänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee
Ja kaikkein kallein tapa harrastaa on uusia osia "kokeeksi".
Toivottavasti syyllinen löytyy ja auto tulee kuntoon."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Disahan on heti imusarjassa kiinni, joten onko sitten sen tiiviste/tiivistepinnat huonona? Tuskin nyt molemmista Disoista on alipaine kello rikki... Tai sitten imusarja halkiOriginally posted by majgul View PostPäivitystä. Testattu disaa ja kyllä se vaan niin täytyy uskoa että virtaa sille tulee. Vaikka erillisellä maajohdolla kokeili, vanhaa uutta niin disa kyllä napsuu. Sekä uusi että vanha, normaalistikkin johto kiinni niin kyllä kuuluu napsuntaa eli yrittää sulkea läppää.
Ilmeisesti nyt on PAKKO olla niin että se ei vaan saa sitä alipainetta! Eli täytyy olla jossain suuri imuvuoto sano autoliike mitä vaan. Tänään kun disaa mittaili yleismittarilla niin auto sammui, tilanteessa oli niin että juuri ja juuri painoi kaasua. Toissapäivänä auto sammui kun käänsin vahingossa liian vähän virta-avainta ja sitten löysäs käsi hieman niin luonnollisesti keskeytyi starttaus. Käänsin uudelleen avainta kunnolla niin käynnisty ja kävi vähän huonosti ja sammui.
Eli savutestiin ensi viikolla, ei tässä ole mitään muuta vaihtoehtoa. Ihmetyttää vaan ku lambdat oli hyvät eikä korjaa paljoa että miten näyttää että kaikki olisi ok. Yks btcf:n jäsen oli myös sitä mieltä kun inpalla live dataa tutkailtiin että tuskin on imuvuotoa.
Jänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee
Comment
-
Hyvin pitää disat paineen ku testattu että pitää sormea siinä reiässä ku läpän kääntänyt. Joo, ei tässä paljoa vaihtoehtoja kohta tosiaan ole. En tiiä liittyykö mihinkään mutta mitä kylmempi ilma nii sitä huonommin kulutus mittari toimii. Eli tuntuu että kyllä selkeä vika jossakin. Eli kulutus siis ei mittarin mukaan nollaan mene, paitsi jos lämmin ilma. Savutestillähän pitäs varmaan nähdä onko imusarja rikki/vuotaa + eikä sillä saa kaikki vuodot koneesta tyyliin selville?Originally posted by petterihi View PostDisahan on heti imusarjassa kiinni, joten onko sitten sen tiiviste/tiivistepinnat huonona? Tuskin nyt molemmista Disoista on alipaine kello rikki... Tai sitten imusarja halki
Comment
-
Jossain näin vinkkiä, että savutesti pitäisi tehdä kunnolla kylmään koneeseen. Vissiin osat lämmetessään turpoavat sen verran.Originally posted by majgul View PostHyvin pitää disat paineen ku testattu että pitää sormea siinä reiässä ku läpän kääntänyt. Joo, ei tässä paljoa vaihtoehtoja kohta tosiaan ole. En tiiä liittyykö mihinkään mutta mitä kylmempi ilma nii sitä huonommin kulutus mittari toimii. Eli tuntuu että kyllä selkeä vika jossakin. Eli kulutus siis ei mittarin mukaan nollaan mene, paitsi jos lämmin ilma. Savutestillähän pitäs varmaan nähdä onko imusarja rikki/vuotaa + eikä sillä saa kaikki vuodot koneesta tyyliin selville?
Comment
-
Päivitystä tännekin. Elikkäs, savutesti tehty liikkeessä jossa ihan mekaanikko jolla bemarista tuntemusta. Eli imuvuotoja ei ollut. Eli kyllä niin vaan on että disa ei saa siis tarpeeksi virtaa vaikka näin luuli. Koska alipaine imusarjassa on kunnossa. Pitää löytyy joku joka tuon osaisi värkätä kuntoon. Oulussa jos jollain kokemusta korjauksesta tai tietää pätevää kaveria korjaamaan nii voi ehdottaa.
Comment
-
No nyt! Ebaystä tilattu "OE-laatua" oleva disa on näköjään paskana. Vanhaan ku laitto alipaineen ja laitto akusta jännitteen niin toimii! Sama homma auton liittimen kanssa. Uudessa ei läppä liikahda auton liittimessä eikä suoraan akulta. Eli eiköhän tämä siis selvinnyt. Ei muutaku vihaista palautetta sinne ja rahat takaisin. Ostaa vaikka suomesta tuon niin ei tule ongelmia...
Comment
-
Korjaantuiko myös vika nyt?Originally posted by majgul View PostNo nyt! Ebaystä tilattu "OE-laatua" oleva disa on näköjään paskana. Vanhaan ku laitto alipaineen ja laitto akusta jännitteen niin toimii! Sama homma auton liittimen kanssa. Uudessa ei läppä liikahda auton liittimessä eikä suoraan akulta. Eli eiköhän tämä siis selvinnyt. Ei muutaku vihaista palautetta sinne ja rahat takaisin. Ostaa vaikka suomesta tuon niin ei tule ongelmia..."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
No tänään selvisi vasta tuo disa hommeli. Eli nyt tässä laittelin viestiä myyjälle että jos tulee rahat takaisin ja lähetän osan takaisin. uutta disaa en vielä ole kerennyt ostaa. Päivitän tähän kun uusi disa on paikallaan. Jos ei korjaannu niin seuraavaksi uusi imupuolen nokkatunnistin. Vähän sinnepäin vaikuttaisi vika olevan, eikä tuo edellinen myyjäkään ole kertonut että oliko alkuperäinen siellä ja milloin se oli vaihdettu.Originally posted by Havis View PostKorjaantuiko myös vika nyt?
Comment
-
Nyt edetty, eli disassa(tai siis paremmin ecussa) oli maa kaput. Eli otin vänkärin puolelta maapultista maan ja vedin disan miinukseen. Nyt toimii, värinä jäi mutta ajoin pari kilsaa että voi olla että vielä säätää seosta. Toinen on että vielä jossain pientä ongelmaa. Päivitystä jos selviää.
Comment
-
Juu. DISA:n solenoidille jatkuva jännite (pun./valk./kelt.) ja DME ohjaa maadoituksella (rusk./sin.). Jos siihen tulee jännite, niin tutkimaan tuota maalinjaa (X60003, pin 49).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment