Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i m54. Epätasainen tyhjäkäynti. Uusi Disa ei toimi! Neuvoja kaivataan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • majgul
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 891
    • Oulu

    #16
    Originally posted by lihakimpale View Post
    Disan läpän toiminnalla ei ole juurikaan vaikutusta kulkuun ellei tule imuvuotoa kiinnityskohtaan imusarjassa. Jotku jopa ajelee ilman Disan läppää.
    Totta. On vaan paljon niitä tapauksia että taas on ongelmia ku se läppä on auki. Vanhan ku irroitin sekä läppää pyörittelin ja​ laitoin takas nii tyhjäkäynti huononi. Oli juuttunut läppä lähes kiinni vuosien varrella. Imuvuotoa ei siinä kohdassa enää ole ku uusi Paikallaan. Itsellä tosiaan kaikki muut paikat käyty läpi nii ei enää paljoa ole vaihtoehtoja. Ehkä icv:n kiinnitys kumi mutta se tuskin on mennyt.

    Comment

    • majgul
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 891
      • Oulu

      #17
      Päivitystä. Testattu disaa ja kyllä se vaan niin täytyy uskoa että virtaa sille tulee. Vaikka erillisellä maajohdolla kokeili, vanhaa uutta niin disa kyllä napsuu. Sekä uusi että vanha, normaalistikkin johto kiinni niin kyllä kuuluu napsuntaa eli yrittää sulkea läppää.

      Ilmeisesti nyt on PAKKO olla niin että se ei vaan saa sitä alipainetta! Eli täytyy olla jossain suuri imuvuoto sano autoliike mitä vaan. Tänään kun disaa mittaili yleismittarilla niin auto sammui, tilanteessa oli niin että juuri ja juuri painoi kaasua. Toissapäivänä auto sammui kun käänsin vahingossa liian vähän virta-avainta ja sitten löysäs käsi hieman niin luonnollisesti keskeytyi starttaus. Käänsin uudelleen avainta kunnolla niin käynnisty ja kävi vähän huonosti ja sammui.

      Eli savutestiin ensi viikolla, ei tässä ole mitään muuta vaihtoehtoa. Ihmetyttää vaan ku lambdat oli hyvät eikä korjaa paljoa että miten näyttää että kaikki olisi ok. Yks btcf:n jäsen oli myös sitä mieltä kun inpalla live dataa tutkailtiin että tuskin on imuvuotoa.

      Jänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee

      Comment

      • ts18056
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 276
        • Joroinen

        #18
        Originally posted by majgul View Post
        Jänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee
        Tiedä häntä, tässä ylläpidetään Fiatin Stilettoa ja Bemaria. Ferrari on (vielä) voitolla Bemarilla kelpaa taas ajella, kun sai takapyörän laakerin vaihtoon. Halpa remontti, kun pelkäsin jo perän paukahtaneen.
        E39 525i -01
        ex 750iL -96

        Comment

        • majgul
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 891
          • Oulu

          #19
          Originally posted by ts18056 View Post
          Tiedä häntä, tässä ylläpidetään Fiatin Stilettoa ja Bemaria. Ferrari on (vielä) voitolla Bemarilla kelpaa taas ajella, kun sai takapyörän laakerin vaihtoon. Halpa remontti, kun pelkäsin jo perän paukahtaneen.
          On se perään nähden kyllä halpa . Pitääkö melkein tehdä yhteenveto sitte paljonko meni rahaa että sai käyntihäiriöt kuriin. Tällä hetkellä mennään 500€ tietämillä varmaan

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by majgul View Post
            ...Jänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee
            Todennäköisimmin varsinaiset ongelman aiheuttajat on yleensä paljon yksinkertaisempia kuin mitä alkuun ajattelee.

            Ja kaikkein kallein tapa harrastaa on uusia osia "kokeeksi".

            Toivottavasti syyllinen löytyy ja auto tulee kuntoon.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • petterihi
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 622
              • Kerava

              #21
              Originally posted by majgul View Post
              Päivitystä. Testattu disaa ja kyllä se vaan niin täytyy uskoa että virtaa sille tulee. Vaikka erillisellä maajohdolla kokeili, vanhaa uutta niin disa kyllä napsuu. Sekä uusi että vanha, normaalistikkin johto kiinni niin kyllä kuuluu napsuntaa eli yrittää sulkea läppää.

              Ilmeisesti nyt on PAKKO olla niin että se ei vaan saa sitä alipainetta! Eli täytyy olla jossain suuri imuvuoto sano autoliike mitä vaan. Tänään kun disaa mittaili yleismittarilla niin auto sammui, tilanteessa oli niin että juuri ja juuri painoi kaasua. Toissapäivänä auto sammui kun käänsin vahingossa liian vähän virta-avainta ja sitten löysäs käsi hieman niin luonnollisesti keskeytyi starttaus. Käänsin uudelleen avainta kunnolla niin käynnisty ja kävi vähän huonosti ja sammui.

              Eli savutestiin ensi viikolla, ei tässä ole mitään muuta vaihtoehtoa. Ihmetyttää vaan ku lambdat oli hyvät eikä korjaa paljoa että miten näyttää että kaikki olisi ok. Yks btcf:n jäsen oli myös sitä mieltä kun inpalla live dataa tutkailtiin että tuskin on imuvuotoa.

              Jänniä nämä BMW:t, pysyypähän ainaki elämä jännittävänä ja köyhänä kun rahat menee
              Disahan on heti imusarjassa kiinni, joten onko sitten sen tiiviste/tiivistepinnat huonona? Tuskin nyt molemmista Disoista on alipaine kello rikki... Tai sitten imusarja halki
              E39 523iA Touring -00
              --
              E39 523 osia edullisesti
              Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

              Comment

              • majgul
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 891
                • Oulu

                #22
                Originally posted by petterihi View Post
                Disahan on heti imusarjassa kiinni, joten onko sitten sen tiiviste/tiivistepinnat huonona? Tuskin nyt molemmista Disoista on alipaine kello rikki... Tai sitten imusarja halki
                Hyvin pitää disat paineen ku testattu että pitää sormea siinä reiässä ku läpän kääntänyt. Joo, ei tässä paljoa vaihtoehtoja kohta tosiaan ole. En tiiä liittyykö mihinkään mutta mitä kylmempi ilma nii sitä huonommin kulutus mittari toimii. Eli tuntuu että kyllä selkeä vika jossakin. Eli kulutus siis ei mittarin mukaan nollaan mene, paitsi jos lämmin ilma. Savutestillähän pitäs varmaan nähdä onko imusarja rikki/vuotaa + eikä sillä saa kaikki vuodot koneesta tyyliin selville?

                Comment

                • petterihi
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 622
                  • Kerava

                  #23
                  Originally posted by majgul View Post
                  Hyvin pitää disat paineen ku testattu että pitää sormea siinä reiässä ku läpän kääntänyt. Joo, ei tässä paljoa vaihtoehtoja kohta tosiaan ole. En tiiä liittyykö mihinkään mutta mitä kylmempi ilma nii sitä huonommin kulutus mittari toimii. Eli tuntuu että kyllä selkeä vika jossakin. Eli kulutus siis ei mittarin mukaan nollaan mene, paitsi jos lämmin ilma. Savutestillähän pitäs varmaan nähdä onko imusarja rikki/vuotaa + eikä sillä saa kaikki vuodot koneesta tyyliin selville?
                  Jossain näin vinkkiä, että savutesti pitäisi tehdä kunnolla kylmään koneeseen. Vissiin osat lämmetessään turpoavat sen verran.
                  E39 523iA Touring -00
                  --
                  E39 523 osia edullisesti
                  Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    #24
                    Päivitystä tännekin. Elikkäs, savutesti tehty liikkeessä jossa ihan mekaanikko jolla bemarista tuntemusta. Eli imuvuotoja ei ollut. Eli kyllä niin vaan on että disa ei saa siis tarpeeksi virtaa vaikka näin luuli. Koska alipaine imusarjassa on kunnossa. Pitää löytyy joku joka tuon osaisi värkätä kuntoon. Oulussa jos jollain kokemusta korjauksesta tai tietää pätevää kaveria korjaamaan nii voi ehdottaa.

                    Comment

                    • majgul
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 891
                      • Oulu

                      #25
                      No nyt! Ebaystä tilattu "OE-laatua" oleva disa on näköjään paskana. Vanhaan ku laitto alipaineen ja laitto akusta jännitteen niin toimii! Sama homma auton liittimen kanssa. Uudessa ei läppä liikahda auton liittimessä eikä suoraan akulta. Eli eiköhän tämä siis selvinnyt. Ei muutaku vihaista palautetta sinne ja rahat takaisin. Ostaa vaikka suomesta tuon niin ei tule ongelmia...

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by majgul View Post
                        No nyt! Ebaystä tilattu "OE-laatua" oleva disa on näköjään paskana. Vanhaan ku laitto alipaineen ja laitto akusta jännitteen niin toimii! Sama homma auton liittimen kanssa. Uudessa ei läppä liikahda auton liittimessä eikä suoraan akulta. Eli eiköhän tämä siis selvinnyt. Ei muutaku vihaista palautetta sinne ja rahat takaisin. Ostaa vaikka suomesta tuon niin ei tule ongelmia...
                        Korjaantuiko myös vika nyt?
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • majgul
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 891
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Havis View Post
                          Korjaantuiko myös vika nyt?
                          No tänään selvisi vasta tuo disa hommeli. Eli nyt tässä laittelin viestiä myyjälle että jos tulee rahat takaisin ja lähetän osan takaisin. uutta disaa en vielä ole kerennyt ostaa. Päivitän tähän kun uusi disa on paikallaan. Jos ei korjaannu niin seuraavaksi uusi imupuolen nokkatunnistin. Vähän sinnepäin vaikuttaisi vika olevan, eikä tuo edellinen myyjäkään ole kertonut että oliko alkuperäinen siellä ja milloin se oli vaihdettu.

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            #28
                            Nyt edetty, eli disassa(tai siis paremmin ecussa) oli maa kaput. Eli otin vänkärin puolelta maapultista maan ja vedin disan miinukseen. Nyt toimii, värinä jäi mutta ajoin pari kilsaa että voi olla että vielä säätää seosta. Toinen on että vielä jossain pientä ongelmaa. Päivitystä jos selviää.

                            Comment

                            • 0se
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 113
                              • .

                              #29
                              Disaa ohjataan maapuolelta, eli nyt läppä ei aukea korkeilla kierroksilla. Eli eihän se vieläkään toimi kuten pitäisi?

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9157
                                • Oulu

                                #30
                                Juu. DISA:n solenoidille jatkuva jännite (pun./valk./kelt.) ja DME ohjaa maadoituksella (rusk./sin.). Jos siihen tulee jännite, niin tutkimaan tuota maalinjaa (X60003, pin 49).
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎