Nythän Se Oikein Hulluksi Heitti!!!
Ongelma selvisi osittain, ja samalla löytyi uusi vika
- Putsasin kaikkien takana olevien lamppujen kannat pienellä viilalla, uudet polttimot vaihdettiin varmuuden vuoksi (myös rekisteri- ja lisäjarruvalot).
Vika kuitenkin pysyi, eli ajotietokoneen näyttö kertoo että oikea takavalo on palanut.
- Lisää tutkiessa selvisi, että oikealle takavalolle tuleva johdin oli katkaistu! Aikaisempi omistaja on muuttanut kytkentää siten että oikea jarruvalo sai virtansa samasta johtimesta mikä menee vasemmalle jarruvalolle.
- No eihän siinä mitään, mittasin että tuleeko siihen oikeanpuoleiseen katkaistuun johtimeen jännite kun painan jarrua. Ja tulihan se, muutin kytkennän takaisin alkuperäiseksi. Ja kas kummaa, jarruvalo toimi, eikä virheilmoituksesta ollut tietoakaan. JES!!! Ajattelin...
- Kasasin työkalut ja vein ne pois. Tullessani takaisin autonluokse oikeanpuolen jarruvalo paloi? Auto oli sammuksissa, valot pois päältä, ja avaimet taskussa!
PRKL!!!!
- Laitoin auton käyntiin, oikea jarruvalo sammui. Jarru poljinta painaessa jarruvalot toimivat oikein...
- Kun polkaisin kaasua, oikea jarruvalo syttyi taas itsestään!?
- Sammutin auton, nyt tämä ongelma lamppu alkkoi vilkkua!?!?!?!?! PRKL pääsi taas...
- Ilman tarkempaa tietoa jarruvalon ohjauksesta päätin hakea työkalut takaisin ja palautin kytkennän entiselleen. Valo ei enää pala omia aikojaan, mutta varoitus valo palaa taas
- Ihmettelen miksei varoitusvalo ole palanut aikaisemmin? Olen omistanut auton tammikuusta 2007 ja tämä virheilmoitus palaneesta takavalosta on häirinnyt viimeiset pari viikkoa!? Jotain ongelmaa autossa on kuitenkin täytynyt olla jo pidempään koska miksi muuten tälläinen kytkentä muutos olisi tehty?
- Onko kellään tietoa että mikä tuota yksittäistä "oikeata jarruvaloa" voisi ohjailla? Jokin rele tai ohjausboksi????
- Mikä voisi ohjailla tuota lamppua ominpäin? Mitään muita sähköjohtoihin tehtyjä "omia" muutoksia en ole löytänyt kuin tämän tässä jutussa mainitsemani "ryöstön".
Ongelma selvisi osittain, ja samalla löytyi uusi vika
- Putsasin kaikkien takana olevien lamppujen kannat pienellä viilalla, uudet polttimot vaihdettiin varmuuden vuoksi (myös rekisteri- ja lisäjarruvalot).
Vika kuitenkin pysyi, eli ajotietokoneen näyttö kertoo että oikea takavalo on palanut.
- Lisää tutkiessa selvisi, että oikealle takavalolle tuleva johdin oli katkaistu! Aikaisempi omistaja on muuttanut kytkentää siten että oikea jarruvalo sai virtansa samasta johtimesta mikä menee vasemmalle jarruvalolle.
- No eihän siinä mitään, mittasin että tuleeko siihen oikeanpuoleiseen katkaistuun johtimeen jännite kun painan jarrua. Ja tulihan se, muutin kytkennän takaisin alkuperäiseksi. Ja kas kummaa, jarruvalo toimi, eikä virheilmoituksesta ollut tietoakaan. JES!!! Ajattelin...
- Kasasin työkalut ja vein ne pois. Tullessani takaisin autonluokse oikeanpuolen jarruvalo paloi? Auto oli sammuksissa, valot pois päältä, ja avaimet taskussa!
PRKL!!!!
- Laitoin auton käyntiin, oikea jarruvalo sammui. Jarru poljinta painaessa jarruvalot toimivat oikein...
- Kun polkaisin kaasua, oikea jarruvalo syttyi taas itsestään!?
- Sammutin auton, nyt tämä ongelma lamppu alkkoi vilkkua!?!?!?!?! PRKL pääsi taas...
- Ilman tarkempaa tietoa jarruvalon ohjauksesta päätin hakea työkalut takaisin ja palautin kytkennän entiselleen. Valo ei enää pala omia aikojaan, mutta varoitus valo palaa taas
- Ihmettelen miksei varoitusvalo ole palanut aikaisemmin? Olen omistanut auton tammikuusta 2007 ja tämä virheilmoitus palaneesta takavalosta on häirinnyt viimeiset pari viikkoa!? Jotain ongelmaa autossa on kuitenkin täytynyt olla jo pidempään koska miksi muuten tälläinen kytkentä muutos olisi tehty?
- Onko kellään tietoa että mikä tuota yksittäistä "oikeata jarruvaloa" voisi ohjailla? Jokin rele tai ohjausboksi????
- Mikä voisi ohjailla tuota lamppua ominpäin? Mitään muita sähköjohtoihin tehtyjä "omia" muutoksia en ole löytänyt kuin tämän tässä jutussa mainitsemani "ryöstön".
Comment