Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin merkkivalo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Baijerilainen525
    Bimmer Rookie
    • Nov 2017
    • 107
    • Lieksa

    Moottorin merkkivalo syttyi

    Elikkäs kyseessä on e39 525 vuosimallia 03 manuaali tourinki. Ajettu rapiat 257 tuhatta.
    Syttyi kesken ajon tuo merkkivalo.
    Kerran jo käytin pajalla kyseisen asian takia ja syynä oli huono akku. No uusi akku paikoilleen ja vikakoodien nollaus.
    Viikon päästä tästä ajelin normaalisti ja parkissa tyhjäkäynnillä syttyi taas tuo valo.
    Kävin tänään noin 14 kilsaa ajamassa ja kaikki tuntuisi toimivan normaalisti. Tyhjäkäynti ok lämmöt ok käynti ääni ok ja vastaa kaasuun ok.
    Eli missä vois olla vika? Onko imupuolella häikkää kun ilmat kylmeni niin alkoi nämä oireet?
    Syksyn toimi ok. Olen omistanut auton nyt kuukauden ja eka e39 joten ei kokemuksia oo tästä kamppeesta.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8257
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Baijerilainen525 View Post
    Elikkäs kyseessä on e39 525 vuosimallia 03 manuaali tourinki. Ajettu rapiat 257 tuhatta.
    Syttyi kesken ajon tuo merkkivalo.
    Kerran jo käytin pajalla kyseisen asian takia ja syynä oli huono akku. No uusi akku paikoilleen ja vikakoodien nollaus.
    Viikon päästä tästä ajelin normaalisti ja parkissa tyhjäkäynnillä syttyi taas tuo valo.
    Kävin tänään noin 14 kilsaa ajamassa ja kaikki tuntuisi toimivan normaalisti. Tyhjäkäynti ok lämmöt ok käynti ääni ok ja vastaa kaasuun ok.
    Eli missä vois olla vika? Onko imupuolella häikkää kun ilmat kylmeni niin alkoi nämä oireet?
    Syksyn toimi ok. Olen omistanut auton nyt kuukauden ja eka e39 joten ei kokemuksia oo tästä kamppeesta.
    Todennäköisimmin imuvuoto. Oikeastaan muuta ei kannata tutkiakaan ennen vikakoodeja.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Baijerilainen525
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 107
      • Lieksa

      #3
      Sain auton viimein korjaamolle ja viaksi paljastui että molemat lambdat on paskana. Ne vaihtoon ja vikakoodit veks. No jospa nyt pysyisi tuo valo hetken pois kojetaulusta.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Baijerilainen525 View Post
        Sain auton viimein korjaamolle ja viaksi paljastui että molemat lambdat on paskana. Ne vaihtoon ja vikakoodit veks. No jospa nyt pysyisi tuo valo hetken pois kojetaulusta.
        Voi valittaa lambdoistakin imuvuodon takia.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Voi valittaa lambdoistakin imuvuodon takia.
          Juuri näin. No selviää se parissa viikossa oliko vika lamdoissa vai onko siellä imuvuoto.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9990
            • KVLA

            #6
            Ja lähtökohtaisesti ei molemmat lambdat hajoa saman aikaisesti=imuvuoto! Eli ei kannata maksaa mitään turhista labdojen vaihdoista,jos esim. haitariputkessa on repeämä.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Ja lähtökohtaisesti ei molemmat lambdat hajoa saman aikaisesti=imuvuoto! Eli ei kannata maksaa mitään turhista labdojen vaihdoista,jos esim. haitariputkessa on repeämä.
              Näinpä, mutta kun monilla korjaamoilla katsotaan vaan ne koodit ja sen perusteella vaihdetaan osia.. Vikakoodit ei kerro suoraan mitä osia pitää vaihtaa, ne kertoo vain mikä ecun mielestä on vialla. Vian voi aiheuttaa moni muukin osia. Esim. ABS anturilta tulee vikakoodia, se voi johtua anturian lisäksi boksi viasta, kosketushäiriöstä...
              Last edited by HTK12; 30-11-2017, 10:10.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Baijerilainen525
                Bimmer Rookie
                • Nov 2017
                • 107
                • Lieksa

                #8
                2 lambda-anturia vaihdettiin ja niitä on yhteensä 4.
                1 ja 2 sylinterit oli pois pelistä.
                Päästötkin otatin ja hyvät arvot tuli.
                Ja olen tuon haitariputken ynnä muut imupuolen letkut tarkistanut ja ehjiä ovat.
                Jospa se vika tuli korjattua. Ainakin toimi hyvin kun kävin ajelemassa.

                Comment

                • Baijerilainen525
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2017
                  • 107
                  • Lieksa

                  #9
                  Niin ja tuo vika paheni ajaessa ja rupes tyhjäkäynnillä kone tärisemään ja röpöttämään. Ajoin sitten korjaamon pihalle. Eli tuskin imuvuoto oli.

                  Comment

                  • Baijerilainen525
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2017
                    • 107
                    • Lieksa

                    #10
                    No jaa...
                    Tänään ajelin semmosen 7 kilsaa ja kaikki ok kunnes parkissa auto kävi tyhjäkäyntiä noin 5 min. Syttyi taas tuo prkeleen valo ja kone rupesi tutisemaan. Sammutin virrat ja annoin olla kymmenisen minuuttia ja käynnistin uudestaan niin valo sammui ja vika katosi ja ajelin sitten kotiparkkiin ilman ongelmia.
                    Tyhjäkännilla ennen tuota valon syttymistä tuntui pientä tärinää..ei tehnyt tuota syksyllä vaan kävi tasaisen nätisti.
                    Voiko vanos olla syypää+ imuvuoto?
                    Että rupeenko purkamaan imusarjaa ja vaihan tiivisteet ym?
                    Last edited by Baijerilainen525; 06-12-2017, 00:08.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Nyt kannattaisi oikeasti diagnisoida se ongelma, eikä vaan arpoa sinne osia. Toki jos raha ei ole este, niin kyllä se arpomallakin tulee kuntoon kun kaikki potentiaaliset vikakohteet on korjattu.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Baijerilainen525
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2017
                        • 107
                        • Lieksa

                        #12
                        Sitähän tässä koitetaan.
                        Ei vaan ole itellä laiteita taikka tiloja missä katella..
                        Miten mitataan nokka-akselin asentoanturin toiminta?
                        Kun tyhjäkäynnillä tekee tuota tärinää ja röpötystä.
                        Minkälaisia oireita on kun disa on paskana?
                        Aika paljon kaasua saa nimittäin painaa kun esim. peruuttaa parkista, ettei sammu..

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                          Sitähän tässä koitetaan.
                          Ei vaan ole itellä laiteita taikka tiloja missä katella..
                          Miten mitataan nokka-akselin asentoanturin toiminta?
                          Kun tyhjäkäynnillä tekee tuota tärinää ja röpötystä.
                          Minkälaisia oireita on kun disa on paskana?
                          Aika paljon kaasua saa nimittäin painaa kun esim. peruuttaa parkista, ettei sammu..
                          Kato nyt ensin ne imuvuodot kuntoon. Separaattori(talvimalli) uusine letkuineen (alle 100e) +öljytikun reiän hoonaus ei maksa paljon mitään.
                          Lisäksi ne imusarjan pienet tulpat.
                          Omassa m54b30 noi kaikki tulpat oli ihan morjens ja öljytikun reikä oli käytännössä kiinni.
                          Kummasti muuttui käynti vaihdon jälkeen.

                          Noi vaihtaisin kaikki ihan jo varmuudeksi jos autoa meinaa pitää.
                          Eikä noi vaadi mitään erikois työkaluja. Ite vaihdoin noi imusarja paikoillaan.

                          Kysele oman alueesi harrastajilta josko joku pientä korvausta vastaan auttaisi vaihdossa.
                          Sen jälkeen auto jollekkin kuka osaa lukea ja ennen kaikkea ymmärtää diagnostiikkaa/live dataa.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Baijerilainen525
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2017
                            • 107
                            • Lieksa

                            #14
                            Ok. Pitää katella nuo kuntoon. Samalla vois vaihtaa vanoksen tiivisteet kun jotenkin rallattaa.

                            Comment

                            • Baijerilainen525
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2017
                              • 107
                              • Lieksa

                              #15
                              Kannattaako ostaa kl varaosilta nuo romppeet?
                              Onko alkuperäisiä ja toimivia?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎