Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin merkkivalo syttyi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #31
    Originally posted by Starck View Post
    Tähänkin hommaan nyt sitten loppujen lopuksi vika löytyi ja korjattiin.
    Kansi otettiin pajalla irti ja vietiin koneistajalle, venttiilin lautanen oli kuulemma kulunut soikeaksi.

    Koneistus ja nippuun, hyvin toimii nyt parin päivän testien perusteella.
    Syyksi esitettiin että on joskus mahdollisesti käytetty vähillä tai huonoilla öljyillä.

    Vika oli jo ostaessa muutama vuosi sitten, eli sytytteli jo silloin moottorin vikavaloa satunnaisesti mutta nyt viime aikoina paloi lähes kokoajan.
    Katsellaan ja kuunnellaan poistuikohan se vika nyt sieltä vai tuleeko taas kohta uudelleen :think
    Venttiilin lautanen ei tiedä mitä öljyä koneessa on tai onko sitä ollenkaan. Se on niitä viimisiä osia mihin huono öljy tai sen vähyys vaikuttaa.

    edit.. Ja puristuspaine mittaus muka tehty ja kaikki ok... Ammattitaitoista porukkaa pajalla
    Last edited by jannmann; 18-01-2018, 18:35.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • Starck
      Bimmer Rookie
      • Sep 2012
      • 119
      • Ulvila

      #32
      Originally posted by jannmann View Post
      Venttiilin lautanen ei tiedä mitä öljyä koneessa on tai onko sitä ollenkaan. Se on niitä viimisiä osia mihin huono öljy tai sen vähyys vaikuttaa.

      edit.. Ja puristuspaine mittaus muka tehty ja kaikki ok... Ammattitaitoista porukkaa pajalla
      No juu, aikamoista "legendaa" on pajalta heitetty, seuraillaan nyt miten käyttäytyy, pelkään kyllä pahaa että vika tulee taas jossakin kohtaa eteen :think
      Kaverin auto siis kyseessä ja tarinoista ei aivan täyttä varmuutta.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #33
        Itse ainakin vaatisin sen "soikean" venttiilin nähtäväkseni. Jotenkin homma haisee. Ja mikäli venttili olisi soikea,olisi myös vuotoa. Pitäisi näkyä puristupaine mittauksessa. Myös istukkarenkaaseen tulisi "vammaa" pidemmässä vuodossa. Tehtiinkö siinä istukan hiontaa?
        Last edited by Heguli 31; 20-01-2018, 18:30.

        Comment

        • Starck
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 119
          • Ulvila

          #34
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Itse ainakin vaatisin sen "soikean" venttiilin nähtäväkseni. Jotenkin homma haisee. Ja mikäli venttili olisi soikea,olisi myös vuotoa. Pitäisi näkyä puristupaine mittauksessa. Myös istukkarenkaaseen tulisi "vammaa" pidemmässä vuodossa. Tehtiinkö siinä istukan hiontaa?
          No juu, kyllä haisee ja pahasti.
          "Positiivista" on että moottorin vikavalo syttyi jälleen eilen.
          Vikakoodin lukua kuulemma tänään, saas nähdä mitä löytyy :think

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #35
            Olipa taas yllätys, että vika ei korjaantunut kannen irroituksella, kun vika ei siinä ollut alunperinkään . Jos olisi ollut, olisi se näkynyt puristuspaineissa. Nyt vaan pokkana kysymään, mikä meni kansirempassa pieleen kun vika ei korjaantunutkaan.

            Itse en voi ymmärtää mikä näillä korjaamoilla on, kun todella usein päädytään irroittamaan kansi näistä, vaikka vika on muualla..
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 9990
              • KVLA

              #36
              Ja artisti maksaa,edelleen.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #37
                Originally posted by Starck View Post
                No juu, kyllä haisee ja pahasti.
                "Positiivista" on että moottorin vikavalo syttyi jälleen eilen.
                Vikakoodin lukua kuulemma tänään, saas nähdä mitä löytyy :think
                Joo, kannattaa ne lambdat vaihtaa jo suosiolla...

                Comment

                • Starck
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 119
                  • Ulvila

                  #38
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Joo, kannattaa ne lambdat vaihtaa jo suosiolla...
                  Vikakoodeiksi antoi edelleen sen saman kuin alussakin eli sytytyshäiriö sylinterissä 4 ja lisäksi sama homma sylinteri 1(tällä kertaa).
                  Vika yleensä ilmaantuu kun auton käynnistää pidemmän ajan jälkeen eli kone kylmänä, käy hetken hyvin jonka jälkeen sytyttää moottorin vikavalon ohjaamoon, tämä aiheuttaa myös käyntihäiriön. Yleensä vikavalo sammuu kun käynnistää uudelleen mutta ei aina.
                  Eli tämähän siis tarkoittanee sitä että jotenkin ne seokset on pielessä koska se suojaa katteja yms. pudottamalla ne sylinterit pois pelistä, eikö niin?

                  Tähän on nyt vaihdettu huohotin + kaikki letkut + imusarjan tiivisteet.
                  Käpistelty, ihmetelty, valohoidettu ja kansi koneistettu.

                  Edelleen oman kokemukseni ja forumilta luettujen vinkkien perusteella itse epäilen tuota imuvuodon mahdollisuutta, onko nyt vielä jotain muuta vinkkiä antaa minkä voisi helpolla testata?
                  Ohjeistin että koittaa nyt ajaa ilman IMM:ää josko se vikavalo ei sitten syty niin viitannee että IMM jotakin häikkää?

                  Kaveri selvittelee nyt hommaa tuonne korjauspajan suuntaan että mitä tehdään kun vika ei poistunutkaan.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    #39
                    Originally posted by Starck View Post
                    Ohjeistin että koittaa nyt ajaa ilman IMM:ää josko se vikavalo ei sitten syty niin viitannee että IMM jotakin häikkää?
                    Ja tuo IMM vika ilmenisi vain noissa parissa sylinterissä? Meko outoa olisi.

                    Comment

                    • Starck
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 119
                      • Ulvila

                      #40
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Ja tuo IMM vika ilmenisi vain noissa parissa sylinterissä? Meko outoa olisi.
                      Joku tuossa pari kommenttia sitten tällaistakin ehdotti kokeilemaan, tuskin se mitään auttaa mutta kait senkin voi koittaa.
                      Piuha irti vikakoodien nollaus ja sitten katsoo miten käyttäytyy.

                      Comment

                      • Baijerilainen525
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2017
                        • 107
                        • Lieksa

                        #41
                        Että silleen. Saihan tuota jopa kuukauden ajella ilman ongelmia...
                        Eilen kun kauppaan oli tarkoitus lähteä nii käynnistin auton ja alkoi ihme tutina/tärinä eikä tainnut käydä kaikilla pytyillä. No sammutin ja starttasin uudestaan vaan sama homma jatkui. Kuullostelin tilannetta vähän aikaa, käynti jatkui epätasaisena ja syttyi taas vikavalo.
                        Tänään kokeilin uudestaan käynnistää, sama homma jatkuu. Katoin vikakoodit ja 1n antoi eli sytytyskatkoja 3 sylinterissä. Onko tähän nyt uskominen että puolan vaihdolla selviää vai voiko olla nokananturit?
                        imuviat on korjattu ja tulpatkin on hyvät.

                        Välillä auto on tutissut pienenhetken myös lämpimällä koneella ja käynnistäminen on ollut normaalia pidempi.
                        Kylmänä käynnistyy kertalaakista.
                        Vika ilmeni nyt kun auto oli seissyt 4 päivää ajamatta.:think

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #42
                          Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                          Että silleen. Saihan tuota jopa kuukauden ajella ilman ongelmia...
                          Eilen kun kauppaan oli tarkoitus lähteä nii käynnistin auton ja alkoi ihme tutina/tärinä eikä tainnut käydä kaikilla pytyillä. No sammutin ja starttasin uudestaan vaan sama homma jatkui. Kuullostelin tilannetta vähän aikaa, käynti jatkui epätasaisena ja syttyi taas vikavalo.
                          Tänään kokeilin uudestaan käynnistää, sama homma jatkuu. Katoin vikakoodit ja 1n antoi eli sytytyskatkoja 3 sylinterissä. Onko tähän nyt uskominen että puolan vaihdolla selviää vai voiko olla nokananturit?
                          imuviat on korjattu ja tulpatkin on hyvät.

                          Välillä auto on tutissut pienenhetken myös lämpimällä koneella ja käynnistäminen on ollut normaalia pidempi.
                          Kylmänä käynnistyy kertalaakista.
                          Vika ilmeni nyt kun auto oli seissyt 4 päivää ajamatta.:think
                          Näihin kun vielä laittaisi mikä auto kyseessä. Ilmeisesti bensa kun siinä on puolat. Jos epäilee puola vikaa, niin vaihtaa sen toisen sylinterin puolaan -> jos vika seuraa puolaa, niin puola vaihtoon.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Baijerilainen525
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2017
                            • 107
                            • Lieksa

                            #43
                            1 sivulla selviää mikä auto mutta e39 525i -03 m54b25 manuaali askilla ja saksantuonti.
                            ok. kiiti vihjeestä pitää kokeilla huomenissa.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #44
                              Originally posted by Baijerilainen525 View Post
                              1 sivulla selviää mikä auto mutta e39 525i -03 m54b25 manuaali askilla ja saksantuonti.
                              ok. kiiti vihjeestä pitää kokeilla huomenissa.
                              Itse oletin kun oli neljän sivun mittainen topic, että kysymys vaan heitettiin jatkoksi, my bad. Itsekin näköjään olin tähän aiemmin jo kommentoinut, pitäisi lukea enemmän kuin se keskustelun viimeinen viesti

                              Puola vikoihin tuo on kaikista helpoin testi kotona tehdä, eikä mene pitkään. Vaatii toki ne vikakoodienlukulaitteet, mutta kun ne ilmeisesti löytyy, niin siitä viisain alottaa. Samalla katsoo missä kunnossa tulpan hatut on. Ellei vika seuraa puolaa, niin sitten vaihtaa tuplan toiseen sylinteriin. Siinä kannattaa vilkaista, että ei tulpassa näy jälkiä, että kipinä olisi hypännyt. Kun kansikin on irroitettu, niin vika ei ole mekaaninen.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Baijerilainen525
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2017
                                • 107
                                • Lieksa

                                #45
                                No nyt tuo ei lähe käyntiin ollenkaan. Tupsuttaa vaan ja yrittää mutta ei käynnisty.
                                Vikakoodia antaa edelleen 3 sylinterille nyt polttoaineen syöttöön. Eli ruiskusuutin sökö?
                                Voiko tuo yhen sylinterin pelistä puuttuminen vaikuttaa siihen ettei lähe käyntiin? 2 päivää sitten käynnistyi vielä..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎