Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCM IV purkuosan koodaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfistipohjoosesta
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2018
    • 257
    • Loimaa

    #76
    Niin tässä on juurikin kun en tiedä. Se km ja vin koodauksen teki siis toinen kaveri. Ja hänellä ei ollut tietoa tästä varustekoodauksesta, miten helposti sen kuuluisi mennä. Eikä siinä mitään, eihän siinä ns.kustu mitään (ongelmiahan oli paljon kun lcm oli sillä X5 moodilla), vedin sitten ohjeiden mukaan sen tyhjän man tiedoston. Kaikkihan alkoi toimimaan PAITSI se akseleiden mukaan korkeussäätö. Toki se noin menee katsastuksesta läpi mutta olisi kiva saada järjestelmä toimimaan.
    Sitten tuli ohje hakea uudet datet, sen tein. Tein uusiksi tyhjän man tiedoston. Oikein mistään saanut tietoa onko esim.mittariston päivitys tarpeen, lcm on tavallaan can väylällä sen alla.
    Olen ollut ja olen edelleen kiitollinen avusta ja edelleen voin kuskata auton Turku/Tampere yms suunnille. Vaikkakin tämä on ollut kyllä jo opettaivaisia ensiaskeleita.

    Comment

    • Alfistipohjoosesta
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 257
      • Loimaa

      #77
      Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
      Rakensin tällä tuon alkuperäisen löytyneen.
      Ja tosiaan kun tein tuolla BMW key generators ZCS etsien sen varustekoodauksen mikä tuossa ollut "alunperin", tarkoitan nyt varustekoodia minkä ekakertaa luin, niin en saanut tuota kuin tuolla MAN.LWR asetuksella. Siitä ihan arvailu ajatus edelleen kun ostaessa oli säädettävä alustasarja=ihan kentässä. Ja netistä lukien jos korkeusantureiden arvo menee rajojen yli vetää järjestelmä valot ihan alas jotta vältetään vastaantulijoiden häikäisy. Eli jos alustasarja on vienyt arvot yli, valot kenttään ja kaveri on koodannut korkeussäädön pois. Ei ole muistikuvaa onko inpassa ollut sitä aim täppää vanhallakaan LCM:llä. Ei ainakaan ollut kun käytin paikallaan, väliaikaisesti, tämän LCM vaihdon jälkeen. Eli sekin puoltaisi ajatusta ettei ongelma ole ainakaan yksistään siinä että on hyppäys 17->22 versioon.

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #78
        Omaani kun laitoin ton LCM4b.n jossa on LWR, en jaksanu alkaa säätämään sen kanssa. yhteyttä ei saa LWR.n eikä tee korkeustestiä, mutta ei vaikuta ajovalon korkeuden toimintaan, eli toimii normaalisti. Eli siis xenonit LWR.llä alun perin ja lcm2.n tilalle laitettau 4b
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Alfistipohjoosesta
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2018
          • 257
          • Loimaa

          #79
          Tämä on sitä loppusarjan mallia missä ei ole erillistä korkeussäätömodulia. Auto nyt tytöllä lainassa mutta enköhän huomenna heitä sen mielestäni oikean varuskoodauksen.

          Comment

          • Alfistipohjoosesta
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2018
            • 257
            • Loimaa

            #80
            No jotain tapahtunut.
            Eli laskin varusteet NCS datesta. Aloittelijan kokeile, etsi, vertaa yms. Päädyin hyvin lähelle kuin mitä se alkujaan oli ollut. Ei muutosta.
            Sen jälkeen puolittainen läpimurto omaan laskuun tuli kun huomasin että DS41 koodaus sisältää manual LWR ja sen poistamalla meni code car läpi. Ja radio poistui sekä muisti tuli lisättyä. Samainen virhe oli siinä varustekoodissa mikä ekalla kerralla luin.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎