Loppui itsellä usko koko hommaan. Hinautin auton pajalle kun en itse viittinyt alkaa ajamaan 15km matkaa. Tiedä vaikka kansi ois korkannu tai lohkoon räsähtänyt hiusmurtuma. Saavat tutkia onko korkki sökönä vai kansi särkynyt. Toivottavasti korkki olisi syypää niin ei lompakon päälle käy. Tuntuu vaan niin vastenmieliselle, että kaikki 3 korkkia olisivat rikki. Toisaalta en keksi oikein muuta syytäkään, mikä tuon alipaineen tekisi. Eihän se vesipumppukaan voi olla, jos se viimekerralla vielä suht. pelittäväksi katsottiin ja muutenkin hyttiin tuli lämmintä ilmaa. Kiitos kuitenkin BMW525Xda:lle ilmaus ohjeista, pitänee kokeilla seuraavalla kerralla kun tarvetta tulee. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 jäähdytinjärjestelmä ongelmia
Collapse
X
-
Originally posted by baijerinpaholainen View PostLoppui itsellä usko koko hommaan. Hinautin auton pajalle kun en itse viittinyt alkaa ajamaan 15km matkaa. Tiedä vaikka kansi ois korkannu tai lohkoon räsähtänyt hiusmurtuma. Saavat tutkia onko korkki sökönä vai kansi särkynyt. Toivottavasti korkki olisi syypää niin ei lompakon päälle käy. Tuntuu vaan niin vastenmieliselle, että kaikki 3 korkkia olisivat rikki. Toisaalta en keksi oikein muuta syytäkään, mikä tuon alipaineen tekisi. Eihän se vesipumppukaan voi olla, jos se viimekerralla vielä suht. pelittäväksi katsottiin ja muutenkin hyttiin tuli lämmintä ilmaa. Kiitos kuitenkin BMW525Xda:lle ilmaus ohjeista, pitänee kokeilla seuraavalla kerralla kun tarvetta tulee. :think
Yleesä jokin paikka (vesipumppu, termarikotelo tms.) päästää hieman vettä ulos ja siitä saa ilmaa koneeseen.
Korkkien ei kuulu päästää ilmaa ulos vielä letkua puristettaessa. Ne ovat siis rikki.
Comment
-
-
Originally posted by baijerinpaholainen View PostLoppui itsellä usko koko hommaan. Hinautin auton pajalle kun en itse viittinyt alkaa ajamaan 15km matkaa. Tiedä vaikka kansi ois korkannu tai lohkoon räsähtänyt hiusmurtuma. Saavat tutkia onko korkki sökönä vai kansi särkynyt. Toivottavasti korkki olisi syypää niin ei lompakon päälle käy. Tuntuu vaan niin vastenmieliselle, että kaikki 3 korkkia olisivat rikki. Toisaalta en keksi oikein muuta syytäkään, mikä tuon alipaineen tekisi. Eihän se vesipumppukaan voi olla, jos se viimekerralla vielä suht. pelittäväksi katsottiin ja muutenkin hyttiin tuli lämmintä ilmaa. Kiitos kuitenkin BMW525Xda:lle ilmaus ohjeista, pitänee kokeilla seuraavalla kerralla kun tarvetta tulee. :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostHarvemmin näissä on kansissa tai lohkossa mitään vikaa.
Yleesä jokin paikka (vesipumppu, termarikotelo tms.) päästää hieman vettä ulos ja siitä saa ilmaa koneeseen.
Korkkien ei kuulu päästää ilmaa ulos vielä letkua puristettaessa. Ne ovat siis rikki.
Noh.. toivottavasti se olisi 20€ korkki eikä esimerkiksi se vesipumppu tai pahimmassa tapauksessa kansi. Vai kyllähän tuo vesipumppukin pitää jonkin ajanpäästä vaihtaa mutta olkoon se sitten tulevaisuuden murhe.
Mutta toisaalta ihmetyttää että mihin ne nesteet ovat häipyneet? Onko ne vain valuneet rikkinäisestä korkista ulos ajon aikana mistä samalla hörpännyt happea sisälleen vai vuotaakohan järjestelmä jostain muualta korkin lisäksi?Last edited by baijerinpaholainen; 25-02-2019, 00:25.
Comment
-
-
Originally posted by baijerinpaholainen View PostVoisiko tässä olla sitten paisari myös toisaalta syypää? Mietin että miten ne korkkien kumiset o-rengas tiivisteet pääsevät niin pahasti rispaantumaan ja kaikki 3 korkkia eivät ”toimi” joten tuntuu järjenvastaiselle ajatella että nuo tarvike korkit ovat noin lahoja. Toisaalta paisarkin on 1v vanha joten en jaksais kyllä siihenkään uskoa. Mikäpä se minä oon sanomaan ku en täysin tunne tätä jäähdytys järjestelmän funktiota.
Noh.. toivottavasti se olisi 20€ korkki eikä esimerkiksi se vesipumppu tai pahimmassa tapauksessa kansi. Vai kyllähän tuo vesipumppukin pitää jonkin ajanpäästä vaihtaa mutta olkoon se sitten tulevaisuuden murhe.
Mutta toisaalta ihmetyttää että mihin ne nesteet ovat häipyneet? Onko ne vain valuneet rikkinäisestä korkista ulos ajon aikana mistä samalla hörpännyt happea sisälleen vai vuotaakohan järjestelmä jostain muualta korkin lisäksi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by baijerinpaholainen View PostVoisiko tässä olla sitten paisari myös toisaalta syypää? Mietin että miten ne korkkien kumiset o-rengas tiivisteet pääsevät niin pahasti rispaantumaan ja kaikki 3 korkkia eivät ”toimi” joten tuntuu järjenvastaiselle ajatella että nuo tarvike korkit ovat noin lahoja. Toisaalta paisarkin on 1v vanha joten en jaksais kyllä siihenkään uskoa. Mikäpä se minä oon sanomaan ku en täysin tunne tätä jäähdytys järjestelmän funktiota.
Noh.. toivottavasti se olisi 20€ korkki eikä esimerkiksi se vesipumppu tai pahimmassa tapauksessa kansi. Vai kyllähän tuo vesipumppukin pitää jonkin ajanpäästä vaihtaa mutta olkoon se sitten tulevaisuuden murhe.
Mutta toisaalta ihmetyttää että mihin ne nesteet ovat häipyneet? Onko ne vain valuneet rikkinäisestä korkista ulos ajon aikana mistä samalla hörpännyt happea sisälleen vai vuotaakohan järjestelmä jostain muualta korkin lisäksi?
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVoi vuotaa ihan mistä tahansa. Tämän ikäisissä alkaa olla jo kaikki jäähdytysjärjestelmän osat olla vaihtokunnossa. Vuotopaikkoja on niin paljon, että paineistaminen on ainut tapa tietää mistä vuotaa. Isot vuodot joutuu toki korjaamaan, että saa paineen pysymään järjestelmässä. Jos järjestelmässä ei pysy paine, niin aivan varmasti nestettä katoaa ja paljon. Häviävät ihan höyrynä ulos kun kone on lämmin.
Comment
-
-
Originally posted by baijerinpaholainen View PostJännä homma sillä ei tiputa maahan nestettä, mutta koneen ollessa lämpimänä ei höyryäkään näytä nousevan mistään puolelta moottoria. :think
Ei sitä välttämättä niin paljoa tulekkaan että näkyisi suoriltaan maassa tai höyrynä. Silloin saa vuotaa jo aika reippaasti että alkaa tuolla tavalla näkyä.
Comment
-
-
Originally posted by baijerinpaholainen View PostJännä homma sillä ei tiputa maahan nestettä, mutta koneen ollessa lämpimänä ei höyryäkään näytä nousevan mistään puolelta moottoria. :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Noniin tässä olen pari viikkoa ajellut menopelillä ja tähän asti on toiminut moitteettomasti. Järjestelmään vaihdettiin uusi korkki ja vesipumppu. Luultavasti vesipumppu ollut syypää joka porsi aiheuttaen järjestelmään painetta joka taas särki korkin ja tämän jälkeen järjestelmä on ollut alipaineinen.
Comment
-
-
Originally posted by baijerinpaholainen View PostNoniin tässä olen pari viikkoa ajellut menopelillä ja tähän asti on toiminut moitteettomasti. Järjestelmään vaihdettiin uusi korkki ja vesipumppu. Luultavasti vesipumppu ollut syypää joka porsi aiheuttaen järjestelmään painetta joka taas särki korkin ja tämän jälkeen järjestelmä on ollut alipaineinen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Terve!
Kirjotankohan nyt oikiaan paikkaan?😅 Avun tarvetta ois kuiteski.
Moottori m54b25 ja ongelmana on kaupunki ajossa jossa hytti ei lämpeä ja ollessaan paikallaan(liikennevaloissa) välillä lämmöt nousee lähelle punaista kunnes lähtee liikkeelle ja lämmöt laskee normaaliin. Tämä tapahtuu vain välillä ja ainoastaan kaupunkiajossa 0-60kmh. Maantieajossa +60kmh ei ole mitään ongelmia ja hytti on lämmin. Onko se termari paskana?Ostetaan 18 tuuman yli 5 puolaset vanteet (mielellään huulelliset) yhteyttä privalla
Comment
-
-
Originally posted by Sfight View PostTerve!
Kirjotankohan nyt oikiaan paikkaan?😅 Avun tarvetta ois kuiteski.
Moottori m54b25 ja ongelmana on kaupunki ajossa jossa hytti ei lämpeä ja ollessaan paikallaan(liikennevaloissa) välillä lämmöt nousee lähelle punaista kunnes lähtee liikkeelle ja lämmöt laskee normaaliin. Tämä tapahtuu vain välillä ja ainoastaan kaupunkiajossa 0-60kmh. Maantieajossa +60kmh ei ole mitään ongelmia ja hytti on lämmin. Onko se termari paskana?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostIlmaa veikkaisin kun ei lämppäristäkään tule lämmintä.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment