Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535i vm1999 tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #16
    Onko kierrokset katsottu salavalikosta vai viisarista? Näissä kuitenkin aika monessa mittaristo käytetty auki pikselivian takia, niin voi olla viisari väärässä kohdassa. Tyhjäkäyntiä on testerillä myös mahdollista säätää muistaakseni +-100rpm.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Momoke
      Bimmer Rookie
      • Dec 2017
      • 99
      • Suomi

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Onko kierrokset katsottu salavalikosta vai viisarista? Näissä kuitenkin aika monessa mittaristo käytetty auki pikselivian takia, niin voi olla viisari väärässä kohdassa. Tyhjäkäyntiä on testerillä myös mahdollista säätää muistaakseni +-100rpm.
      Viisarista.. mitenkäs sen salavalikon näkee:think

      Comment

      • JiiVee92
        BTCF Member
        • Mar 2017
        • 923
        • Kouvola/Myllykoski

        #18
        EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
        NYT: E61 530xd -08 käyttis
        Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

        Comment

        • Momoke
          Bimmer Rookie
          • Dec 2017
          • 99
          • Suomi

          #19
          Juu löysin tuon avulla.. mut joo viisari näytti n 700 ja se valikko myös.. näköjää ei aina mee niii matalalle se tyhjäkäynti:think

          Comment

          • Momoke
            Bimmer Rookie
            • Dec 2017
            • 99
            • Suomi

            #20
            Originally posted by HTK12 View Post
            Onko kierrokset katsottu salavalikosta vai viisarista? Näissä kuitenkin aika monessa mittaristo käytetty auki pikselivian takia, niin voi olla viisari väärässä kohdassa. Tyhjäkäyntiä on testerillä myös mahdollista säätää muistaakseni +-100rpm.
            Tänää oli kierrokset mittarin mukaa taas 400 mut sen valikon mukaa 600 et varmaa siinä mittarissa joku vika:think

            Comment

            • Momoke
              Bimmer Rookie
              • Dec 2017
              • 99
              • Suomi

              #21
              Originally posted by ekkoo1 View Post
              Mjoo se on saattanut hyvinkin imeä ilmaa siitä kaasuläpän rungon tiivisteestä jos se ei ole ollut kireällä. Mutta tarkoititko siis että tyhjäkäynti lämpimänä on alle 500 rpm? Riippuu vähän onko ilmastointi ja kylmärikastukset päällä mutta olisin odottanut enemmänkin 600-700 rpm, ei ihme jos se ei oikein tahdo pysyä käynnissä.



              Jees, tuo ja se öljyinen imusarja viittaa kyllä siihen että se huohotusventtiili on paskana myös. Sen vaihtamalla moottorin pitäisi taas olla vähän tyytyväisempi.
              Nyt on kaikki tiivisteet vaihettu, myös se taka kansikalvo systeemi ja samalla ostin sen huohotus putken mikä menee imusarjan alapuolella ni se pää mikä tulee jakopää koppaan ni siellä päässä sisällä heilu joku holkki? Oli aika vaikee saaha uus putki paikallee et kuuuluuko sen heilua siellä sisällä vai kuulusko sen olla kiinni:think

              Comment

              • ekkoo1
                BTCF Member
                • Jun 2019
                • 1368
                • Pohjanmaa

                #22
                Originally posted by Momoke View Post
                Nyt on kaikki tiivisteet vaihettu, myös se taka kansikalvo systeemi ja samalla ostin sen huohotus putken mikä menee imusarjan alapuolella ni se pää mikä tulee jakopää koppaan ni siellä päässä sisällä heilu joku holkki? Oli aika vaikee saaha uus putki paikallee et kuuuluuko sen heilua siellä sisällä vai kuulusko sen olla kiinni:think
                Se on muistaakseni jousitettu se holkki, se on tarkotus painaa pohjaan keulaa kohti ensin, sitten asettaa imusarja paikalleen ja sitten painaa putkea taaksepäin niin se löytää paikkansa (se jää nalkkiin sen huohotinkalvon ja jakokopan väliin).
                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                Comment

                • Momoke
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2017
                  • 99
                  • Suomi

                  #23
                  Originally posted by ekkoo1 View Post
                  Se on muistaakseni jousitettu se holkki, se on tarkotus painaa pohjaan keulaa kohti ensin, sitten asettaa imusarja paikalleen ja sitten painaa putkea taaksepäin niin se löytää paikkansa (se jää nalkkiin sen huohotinkalvon ja jakokopan väliin).
                  Juu sain paikallee.
                  Vikakoodit katoin ni mitä on paskana kun koodiks tulee: additive mixture adaption,bank 2 control reached ja sama koodi bank 1.... koitin ettiä tietoo foorumilta mutta en saanu oikee selvää vastausta.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Momoke View Post
                    Juu sain paikallee.
                    Vikakoodit katoin ni mitä on paskana kun koodiks tulee: additive mixture adaption,bank 2 control reached ja sama koodi bank 1.... koitin ettiä tietoo foorumilta mutta en saanu oikee selvää vastausta.
                    Siinähän se lukee selvästi, seokset sekaisin molemmissa sylinteriryhmissä. Sitten kun katsoo koodista lisätiedot, niin tietää liittyykö liian rikkaaseen vai laihaan seokseen.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Momoke
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2017
                      • 99
                      • Suomi

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Siinähän se lukee selvästi, seokset sekaisin molemmissa sylinteriryhmissä. Sitten kun katsoo koodista lisätiedot, niin tietää liittyykö liian rikkaaseen vai laihaan seokseen.
                      Elikkä varmaa 4kpl uusia lambdoja tilaukseen?

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #26
                        Originally posted by Momoke View Post
                        Elikkä varmaa 4kpl uusia lambdoja tilaukseen?
                        Ei.

                        Vikakoodista varmistat tuon mitä HTK12 sanoi, todennäköisesti se on plussasuuntaan ja syynä imuvuoto, MAF tai bensanpaine. Imuvuodot lienee nyt kunnossa kun olet niitä jo tarkistellut, jos vain sait sen jakopäästä tulevan huohotinputken oikein paikalleen.

                        Mikäli sen huohotinputken vastakappale heiluu jakopään kopassa, on ketjuremppaa tehdessä jätetty laittamatta keskiohjuriin paikalleen lukitusruuvi joka painaa tuon tiukkaan. Voi aiheuttaa ongelmia tiiveyden kanssa.
                        Last edited by Cell; 19-02-2020, 15:09.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Momoke View Post
                          Elikkä varmaa 4kpl uusia lambdoja tilaukseen?
                          Ei, ei ja ei. Se vika kuuluu selvittää aika vaan satuinnaisia osia vaihtaa. Cell tuossa jo hyvät ohjeet jatkoon laittoikin.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Momoke
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2017
                            • 99
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Ei.

                            Vikakoodista varmistat tuon mitä HTK12 sanoi, todennäköisesti se on plussasuuntaan ja syynä imuvuoto, MAF tai bensanpaine. Imuvuodot lienee nyt kunnossa kun olet niitä jo tarkistellut, jos vain sait sen jakopäästä tulevan huohotinputken oikein paikalleen.

                            Mikäli sen huohotinputken vastakappale heiluu jakopään kopassa, on ketjuremppaa tehdessä jätetty laittamatta keskiohjuriin paikalleen lukitusruuvi joka painaa tuon tiukkaan. Voi aiheuttaa ongelmia tiiveyden kanssa.
                            Juuu minäpäs tutkiskelen
                            Nii ja liekkö tää vika johtuu nuista koodista et tuo tekee välillä sillee että kun lähtee kiihyttää ni ku kirrokset on jossai 1200 ni se kiihtyvyys niiku hidastuu siinä ja ku on 2000kierroksia ni sit se kiihtyvyys palaa ennalleen tolla välillä on joku kohta et se lopettaa vetämisen.. ja tuolleen käy vain välillä

                            Niin ja joo sain sen putken sinne sillee ku pitiki mutta se ohjuri siellä sisällä heilu myös vähän sivusuunnassa
                            Last edited by Momoke; 19-02-2020, 16:06.

                            Comment

                            • Momoke
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2017
                              • 99
                              • Suomi

                              #29
                              Originally posted by Cell View Post
                              Ei.

                              Vikakoodista varmistat tuon mitä HTK12 sanoi, todennäköisesti se on plussasuuntaan ja syynä imuvuoto, MAF tai bensanpaine. Imuvuodot lienee nyt kunnossa kun olet niitä jo tarkistellut, jos vain sait sen jakopäästä tulevan huohotinputken oikein paikalleen.

                              Mikäli sen huohotinputken vastakappale heiluu jakopään kopassa, on ketjuremppaa tehdessä jätetty laittamatta keskiohjuriin paikalleen lukitusruuvi joka painaa tuon tiukkaan. Voi aiheuttaa ongelmia tiiveyden kanssa.
                              Nyt huomasin en ennen kiinnittäny huomioo mut toi kansi missä on se kalvo ni siinä on 2letkun lähtöä ja auton edestäpäin katsottuna oikeeseen lähtöön ei tuu letkua ollenkaa:think siihenku laittaa sormen eteen ni suhina loppuu.. mihin siitä kuulus lähtee letku?

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #30
                                Originally posted by Momoke View Post
                                Nyt huomasin en ennen kiinnittäny huomioo mut toi kansi missä on se kalvo ni siinä on 2letkun lähtöä ja auton edestäpäin katsottuna oikeeseen lähtöön ei tuu letkua ollenkaa:think siihenku laittaa sormen eteen ni suhina loppuu.. mihin siitä kuulus lähtee letku?
                                Sieltähän sinulta löytyy imuvuoto.
                                Yhdessä niissä on ainakin normaalisti tulppa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎