Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tehoja lisää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaakoppi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 65
    • Pohojanmaa

    E39 tehoja lisää?

    Autoni on E39 535i vm-98 sedan automaatti.Ongelmana on että ennen kyseisen auton ostoa kävin koeajamassa samanlaista 535:sta, tämä auto lähti kuin rusakko puskasta eli potkua oli reippaasti.Kaasu pohjassa ajettaessa oli aika nopsasti 2 markkaa lasissa.Oman autoni kanssa homma taas aivan eri!Kaasu pohjassa auto kiihtyy kyllä mutta kovin hintsusti.Kulkee vaivoin vain 200km/h kun vaan suoraa riittää.Mistä tämä johtuu???Auto on huippukuntoinen ja ajettu 150tkm.Pystyykö merkkihuoltoliike säätämään auton ruiskua/moottorinohjausta jotta autosta saataisiin tehoja irti?Täytyyhän 3,5l V8 koneessa olla hitunen potkua.Auttakaa joku viisaampi, tarkoitus ei ole ajaa koko ajan pedaali pohjassa mutta onhan se mukavaa kun auto kulkee.
    Kiitos jo etukäteen
    BigMoneyWorks
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Käytä toki testerissä kiinni jotta näkee onko siellä vikaa joka tuon aiheuttas.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • Jaakoppi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 65
      • Pohojanmaa

      #3
      Heti huomenissa pitänee käydä.Jos ei vikaa löydy niin myyn sen sitten PRKL pois ja kattelen M5:sen tilalle niin loppuu nuo onkelmat
      No leikki leikkinä, postaan tänne kun oon sen testerissä käyttänyt.
      BigMoneyWorks

      Comment

      • takahiki
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 203
        • home

        #4
        Taitaa olla todellinen vika päällä sillä kyllä tuon pitäisi ottaa se pari markkaa ja reippaasti,tuota ruiskuahan ei sen kummemmin pysty ohjelmoimaan vaan ainoastaan korjaamaan .Suosittekisin vikakoodien lukua ensimmäisenä.

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          #5
          Originally posted by Jaakoppi
          Heti huomenissa pitänee käydä.Jos ei vikaa löydy niin myyn sen sitten PRKL pois ja kattelen M5:sen tilalle niin loppuu nuo onkelmat
          No leikki leikkinä, postaan tänne kun oon sen testerissä käyttänyt.
          Pelaako kickdownin "nappi" kaasupolkimen alla?vai onko siellä sellaista, aikoinaan ajamani e32 730i ei kans ryykänny kunnolla kun se nappi oli jumis.
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • Jaakoppi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 65
            • Pohojanmaa

            #6
            Originally posted by creative 22
            Pelaako kickdownin "nappi" kaasupolkimen alla?vai onko siellä sellaista, aikoinaan ajamani e32 730i ei kans ryykänny kunnolla kun se nappi oli jumis.
            Kyllä se tuntuis pelittävän.Siis auto kiihtyy satasen pintaan ihan ok, mutta satasesta saakin sitten kinnata aikasta kauan että mittari näyttää 160km/h ja siitä noin kolme minuuttia eteenpäin niin mittarissa 200km/h ja lujempaa ei kulje.
            BigMoneyWorks

            Comment

            • karhunen
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 490
              • Helsinki

              #7
              Minä veikkaisin ilmamassa/määrämittaria, toisen merkin parissa ollut tämän tyyppistä ongelmaa, huiput ja meno yläkierroksilla tosi nihkeää, kun määrämittari ei anna riittävän suurta lukemaa.
              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
              Ex: E30 316i 04/'90
              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

              Comment

              • Jaakoppi
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 65
                • Pohojanmaa

                #8
                Originally posted by karhunen
                Minä veikkaisin ilmamassa/määrämittaria, toisen merkin parissa ollut tämän tyyppistä ongelmaa, huiput ja meno yläkierroksilla tosi nihkeää, kun määrämittari ei anna riittävän suurta lukemaa.
                Juu yläkierroksilla meno hyytyy,jää niinkusta polkemaan paikoillaan.Mitähän tuolle ilmamassa asialle tarttis tehdä?Näkyykö vika testerissä?
                BigMoneyWorks

                Comment

                • Jaakoppi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 65
                  • Pohojanmaa

                  #9
                  Huollossa käytiin ja testeri ei sanonut mitään.Huoltomies sanoi että venttilikopantiivisteet on joskus vuotanut öljyä tulpille josta aiheutuu sytytyshäiriöitä.Putsasi osat ja tuumasi että tiivisteet on joskus vaihdettu mutta unohdettu nollata joku vika.Teki nollauksen ja sanoi että nyt toimii .Kävi ajamassa ja totesi että tehot edelleen kateissa.Otti ilmamäärämittarin irti ja pesi sen ja taas koeajolle,tehot edelleen kateissa!Sitten loppuikin jo huollon työpäivä joten huomenna taas auto huoltoon ja tutkitaan lisää.Mietityttää vaan että joudunko maksamaan tämän päivän huoltotöistä jotain,vaikka vikaa ei saatukkaan korjattua?
                  BigMoneyWorks

                  Comment

                  • exodus
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 774
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Jaakoppi
                    Huollossa käytiin ja testeri ei sanonut mitään.Huoltomies sanoi että venttilikopantiivisteet on joskus vuotanut öljyä tulpille josta aiheutuu sytytyshäiriöitä.Putsasi osat ja tuumasi että tiivisteet on joskus vaihdettu mutta unohdettu nollata joku vika.Teki nollauksen ja sanoi että nyt toimii .Kävi ajamassa ja totesi että tehot edelleen kateissa.Otti ilmamäärämittarin irti ja pesi sen ja taas koeajolle,tehot edelleen kateissa!Sitten loppuikin jo huollon työpäivä joten huomenna taas auto huoltoon ja tutkitaan lisää.Mietityttää vaan että joudunko maksamaan tämän päivän huoltotöistä jotain,vaikka vikaa ei saatukkaan korjattua?
                    yleensähän sitä joutuu maksamaan tehdystä työstä. Ei se homma oikein niinkään toimi että vikaa etsittäisiin pari päivää ja sitten laskutetaan siitä viidestä minuutista jonka aikana varsinainen vika löytyi. Eli tyyriiksi tulloo...

                    Comment

                    • Jaakoppi
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 65
                      • Pohojanmaa

                      #11
                      No ei se mitään,olen valmis vähän maksamaankin jos autoon saadaan tehot takaisin.
                      BigMoneyWorks

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2978
                        • Uusimaa

                        #12
                        reset

                        Olisiko mahdollista, että DME:n muistiin olisi jäänyt jotkut ihme arvot? Eli ohjausyksikön täydellinen reset voisi tehdä terää. Itsehän sen voi tehdä akun irrottamalla, mutta eikös sen voi tehdä DIS:lläkin?
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • Jaakoppi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 65
                          • Pohojanmaa

                          #13
                          Originally posted by jaki
                          Olisiko mahdollista, että DME:n muistiin olisi jäänyt jotkut ihme arvot? Eli ohjausyksikön täydellinen reset voisi tehdä terää. Itsehän sen voi tehdä akun irrottamalla, mutta eikös sen voi tehdä DIS:lläkin?
                          Mikä on DIS?Kyllä ne huollossa testerillä nollas jotain arvoja,en toki tiedä mitä ne oli.Auto on ollut koko ajan kun se mulla on ollut (1kk) niin laiska että kun emäntä lähtee risteyksestä 1,6 corollallaan niin en pysy perässä
                          Jos otan akun hetkeksi irti niin katoaako autosta jotain muisteja yms?
                          BigMoneyWorks

                          Comment

                          • karhunen
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 490
                            • Helsinki

                            #14
                            Puhun nyt VW:n parissa olleesta viasta, kyseessä oli 1.9 TDI.
                            Mittarin vikahan oli sellainen, että mittari antoi ajossa arvoa 500 yksikköön asti. Kuitenkin, kun kierroksia oli 3000, ja kaasun painoi pohjaan, ohjearvo olisi yli 800, mutta mittari takerteli yhä 500 paikkeilla. Eli alarundeilla kaikki OK, ylhäällä ei mihinkään, kun boksi sai aivan väärää tietoa ilmamäärästä.

                            Ja tämähän ei näy testerillä vikakoodina , mahtuu ilmeisesti "normaaleihin" toleransseihin .

                            Tosiaan vikakuvaus oli aikalailla 1:1.

                            Itse saatiin hommasta selko ajelemalla autolla lenkkiä Boschin Esi[tronic]-läppärin kanssa plugi diagnostiikkapistokkeessa ja tarkastelemalla tiettyjä arvoja ajon aikana.

                            Edit:

                            Voihan sitä _varovasti_ koittaa putsailla paineilmalla, mutta ei kannata elätellä toiveita vian korjaantumisesta. Uutta osaa vaan, näitä on vaihdettu hirveät määrät.
                            Last edited by karhunen; 15-09-2005, 08:04.
                            Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                            Ex: E30 316i 04/'90
                            Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                            Comment

                            • KFZ-Koenig
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 2900

                              #15
                              Originally posted by Jaakoppi
                              Mikä on DIS?
                              Jos otan akun hetkeksi irti niin katoaako autosta jotain muisteja yms?
                              DIS on BMW-liikkeiden tietokonelaitteisto, jolla vikakoodien lukeminen, erilaiset ohjelmoinnit jne. tehdään.

                              Akun resetoinnin jälkeen pitää asettaa kellonajat, päivämäärät ja radioasemat uusiksi. Joissain autoissa pitää radioon syöttää myös avauskoodi tämän jälkeen (omassa E38 ei tarvinnut kuitenkaan). Resetointi auttaa monasti mm. automaatin vaihtamisongelmiin, mutta moottorin suhteen en ole varma. Kaapelit kannattaa jättää kuitenkin iri 30-60min ajaksi, jotta konkatkin ehtii tyhjentyä.
                              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎