Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i päästöt hirvittää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robbee
    Newbiemmer
    • Aug 2017
    • 15
    • Kempele

    520i päästöt hirvittää

    Morjesta! Käväsin nyt oman 39 katsastamassa tai ainakin yrittämässä ja katsuri kysäs päästöjä mitatessaan että onko mulla kattia ollenkaan :think
    Siel on kyllä sisässä hyvin vanhat öljyt kun auto on seissyt lähes pari vuotta ja en edes lämpimäksi tajunnut ajaa sitä kun katsastukseen vein. Voiko nuo 2 seikkaa vaikuttaa noin huomattavasti päästöihin? vai pitääkö tässä alkaa uutta kattia ettimään...
    Liitteenä kuva päästöistä, eli tyhjäkäynnillä HC koholla ja kierroksilla HC ja CO.
    Attached Files
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2151
    • Vantaa

    #2
    Ei ne vanhat öljyt, mutta vanhat bensat. Vedä uutta bensaa tankki täyteen ja joku puhdistus liemi sekaan. 1h kovaa ajoa maantiellä ja uusi yritys.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • Robbee
      Newbiemmer
      • Aug 2017
      • 15
      • Kempele

      #3
      Originally posted by VilleP View Post
      Ei ne vanhat öljyt, mutta vanhat bensat. Vedä uutta bensaa tankki täyteen ja joku puhdistus liemi sekaan. 1h kovaa ajoa maantiellä ja uusi yritys.
      Bensat oli kyllä tuoreet

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Polkee kunnolla katalysaattorin kuumaksi ja kokeilee uudelleen päästöjä.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Robbee
          Newbiemmer
          • Aug 2017
          • 15
          • Kempele

          #5
          Tuota co% kierroksilla ihmettelen vaan kovasti, miten se voi nuin paljon pompata kierroksilla kun tyhjäkäynnillä ok? Ja eikös raja ole 0,3? Laskeeko uusi kattikaan sitä tuonne raja-arvolle kun mittas 13,5 :think

          Comment

          • Robbee
            Newbiemmer
            • Aug 2017
            • 15
            • Kempele

            #6
            Syyllinen tais löytyä intake-air temperature sensorille koodi, näytti -38 astetta lämpötilaksi ku ulkona +1
            Onkohan millanen homma vaihtaa?

            Comment

            • aaape
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 615
              • Muaninka

              #7
              Originally posted by Robbee View Post
              Syyllinen tais löytyä intake-air temperature sensorille koodi, näytti -38 astetta lämpötilaksi ku ulkona +1
              Onkohan millanen homma vaihtaa?
              Tarkasta että siinä on liitin kiinni.
              Ei oo paha homma vaihtaa löytyy imusarjan alta kaasuläpän kohdalta.

              Osa nro 14. Olettaen että kyseessä on m52 moottori
              e36 328i turbo (95)
              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
              e30 316 (m30)(87) projekti

              EX.
              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                #8
                Jos ajotietokone näyttää väärin ulkolämpötilaa niin tuon anturin vaihto ei sitä ajotietokoneen ilmoittamaa lukemaa korjaa. Sille on oma anturinsa. Ei siis liity tuohon intake temperature sensoriin.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • Robbee
                  Newbiemmer
                  • Aug 2017
                  • 15
                  • Kempele

                  #9
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Jos ajotietokone näyttää väärin ulkolämpötilaa niin tuon anturin vaihto ei sitä ajotietokoneen ilmoittamaa lukemaa korjaa. Sille on oma anturinsa. Ei siis liity tuohon intake temperature sensoriin.
                  Testerillä siis näin tuon -38 astetta nimenomaan intake sensorille. Mittaristossa näkyy kyllä oikein.

                  Comment

                  • Robbee
                    Newbiemmer
                    • Aug 2017
                    • 15
                    • Kempele

                    #10
                    Originally posted by aaape View Post
                    Tarkasta että siinä on liitin kiinni.
                    Ei oo paha homma vaihtaa löytyy imusarjan alta kaasuläpän kohdalta.

                    Osa nro 14. Olettaen että kyseessä on m52 moottori
                    Senverran mahtu käpälä tuonne et tunsin piuhan, täytynee purkaa vähän ympäriltä että pääsee paremmin käsiksi sitten kun saan uuden anturin. Kiitoksia!

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      #11
                      Originally posted by Robbee View Post
                      Testerillä siis näin tuon -38 astetta nimenomaan intake sensorille. Mittaristossa näkyy kyllä oikein.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8257
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Robbee View Post
                        Syyllinen tais löytyä intake-air temperature sensorille koodi, näytti -38 astetta lämpötilaksi ku ulkona +1
                        Onkohan millanen homma vaihtaa?

                        Ei aiheuta ongelmia päästöihin. Meillä meni M52 11 vuotta tuon koodin kanssa aina päästöistä läpi. (eikä kyllä aiheuttanut mitään muutakaan vaikka livedatasta näykyi aina tuo -38)
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Robbee
                          Newbiemmer
                          • Aug 2017
                          • 15
                          • Kempele

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          Ei aiheuta ongelmia päästöihin. Meillä meni M52 11 vuotta tuon koodin kanssa aina päästöistä läpi. (eikä kyllä aiheuttanut mitään muutakaan vaikka livedatasta näykyi aina tuo -38)
                          Jahas Anturi kuiteski tilattu jo. Olisko mitään ideaa sitten milläs me nuita päästöjä saadaan kuriin, enkä ihan mielellään alkais heti ensimmäisenä kattia vaihtamaan.
                          Tässä vielä ne päästöt jos alun kuva ei näy.

                          Tyhjäkäynnillä / Kierroksilla
                          CO%: 0,30 / CO%: 13,50
                          CO2: 13,70 / CO2: 13,50
                          HC ppm: 316 / HC ppm: 231
                          O2: 1,20 / O2: 1,20
                          Lambda: 1,030

                          Comment

                          • Risto113
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2005
                            • 1204
                            • GrassLake

                            #14
                            Jos koodeja ei muita ole ja auto käy ja toimii nätisti, käy tosiaan ajamassa se tunnin lenkki ja uudestaan mittaukseen.

                            Comment

                            • Robbee
                              Newbiemmer
                              • Aug 2017
                              • 15
                              • Kempele

                              #15
                              Originally posted by Risto113 View Post
                              Jos koodeja ei muita ole ja auto käy ja toimii nätisti, käy tosiaan ajamassa se tunnin lenkki ja uudestaan mittaukseen.
                              Joo oottelen kumminki tuon uuden anturin eihä sitä ikinä tiiä jos se sekottaakin pakkaa, sitte huuatan katin punaseksi ja ajan mittaukseen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎