Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lämmöt ei nouse ja kylmällä tyhjäkäynti notkahtaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hazys
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 404

    #16
    Voisko olla että siellä on joku termari mikä laukeaa pienemmissä lämmöissä? Mites jos siihen vaihtaa esim. 91 asteisen termarin?
    Make my day, go away.

    Comment

    • creative 22
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 560
      • Alavus

      #17
      Originally posted by hazys
      Voisko olla että siellä on joku termari mikä laukeaa pienemmissä lämmöissä? Mites jos siihen vaihtaa esim. 91 asteisen termarin?
      Eipä ole tuota tullut vielä avattua, auto on ns. "suomiauto", joten luulisi siellä tuon kuumemman termarin olevan. Mites muut e39 kuskit, nouseeko lämpömittarin viisari kunnolla puoleen väliin nyt syksykelillä?
      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

      BMW Freude Am Fahren

      Comment

      • hazys
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 404

        #18
        Ainakin mulla nousee ja jää alle millin siitä keskeltä
        Make my day, go away.

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #19
          Originally posted by creative 22
          Mahtaakohan minunkin autossani (e39) tuo termari pikkuisen falskata.Ennemmin lämmöt nousi nopeasti puoleen väliin mittarissa,
          nyt syksykeleillä lämmön nousu on hieman hitaampaa ja viisari ei nouse
          läheskään puoleen väliin, vai onko tämä normaalia?E34 tuuppasi lämmityslaitteesta kyllä huomattavasti kuumempaa muistikuvien mukaan.
          Ei siihen montaa kilometriä pitäisi mennä, että nousee viisari puoleen väliin. Termari taitaa olla sökönä sullakin ja varsinkin jos se viisari ei nouse enää missään tilanteessa puoleen väliin, kuten mun autossa tapahtui.

          Originally posted by hazys
          Voisko olla että siellä on joku termari mikä laukeaa pienemmissä lämmöissä? Mites jos siihen vaihtaa esim. 91 asteisen termarin?
          Ei niitten lämpötilojen kanssa kannata alkaa pelata, kun alkuperäsillä osillakin pitäis toimia...

          Originally posted by 5er
          Noniin nyt taas lämmöt nousee normaalisti. Termostaatti oli sökö ja samaan syssyyn vaihdettiin vesipumppu.
          Tyhjäkäynti kylmänä vielä välillä notkahtaa. Vikakoodeja kuulema ei antanut ja TJJ:n linkittämän kuvan ilmaputki vaikuttaisi ehjältä. Hieman tuntuisi kyllä väännön kadonneen ja kulutuksen nousseen. Rauhallista taajama/maantie ajoa vie hiukka alta kympin
          Arvailua, mutta katottiinko siitä sun autosta samalla, jos vaikka ilmamäärämittarin jännitteet ei ole ihannealueella? Eli mittari toimisi vielä sen verran hyvin, ettei anna vikakoodia, mutta olisi juuri menossa rikki? Viisaammat päät korjatkoon voisiko tämä aiheuttaa ko. ongelman...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • creative 22
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 560
            • Alavus

            #20
            Originally posted by KFZ-Koenig
            Ei siihen montaa kilometriä pitäisi mennä, että nousee viisari puoleen väliin. Termari taitaa olla sökönä sullakin ja varsinkin jos se viisari ei nouse enää missään tilanteessa puoleen väliin, kuten mun autossa tapahtui.



            Ei niitten lämpötilojen kanssa kannata alkaa pelata, kun alkuperäsillä osillakin pitäis toimia...



            Arvailua, mutta katottiinko siitä sun autosta samalla, jos vaikka ilmamäärämittarin jännitteet ei ole ihannealueella? Eli mittari toimisi vielä sen verran hyvin, ettei anna vikakoodia, mutta olisi juuri menossa rikki? Viisaammat päät korjatkoon voisiko tämä aiheuttaa ko. ongelman...
            Ei nouse puoleen väliin enää vaikka polkis kuinka..Sinisen alueen viisari nousee lähes silmissä mutta sitten hidastuu selvästi ja kunnolla kuumaa ei kyllä tule millään..eikä ole edes vielä pakkasia..eikös noissa orgis-wahler-termareissa olekin ollut sitä että toinen sakara murtuu poikki?jokuhan tästä kertoikin?
            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

            BMW Freude Am Fahren

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by 5er
              Noniin nyt taas lämmöt nousee normaalisti. Termostaatti oli sökö ja samaan syssyyn vaihdettiin vesipumppu.
              Paljonko maksoi tuo remontti ja mitä vesipumpulla oli hintaa?
              E39 528iA

              Comment

              • 5er
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 208
                • Savo

                #22
                Originally posted by creative 22
                Ei nouse puoleen väliin enää vaikka polkis kuinka..Sinisen alueen viisari nousee lähes silmissä mutta sitten hidastuu selvästi ja kunnolla kuumaa ei kyllä tule millään..eikä ole edes vielä pakkasia..eikös noissa orgis-wahler-termareissa olekin ollut sitä että toinen sakara murtuu poikki?jokuhan tästä kertoikin?
                Joo minulla oli toinen sakara poikki. Kyllä siellä jotain häikkää on, itsellä nopeesti nousee lämmöt puoleenväliin. Mulla maksoi orggis termari koteloineen 80€
                ex E60 530iA -07 M-Sport
                ex E39 528iA -99

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by 5er
                  Tyhjäkäynti kylmänä vielä välillä notkahtaa.
                  Jenkit kirjoittaa, että tuon Vanos-vian voi tutkia ottamalla Vanoksen solenoidin johdon irti, jos tyhjäkäynti korjaantuu on vika Vanoksessa. Lue vaikka aluksi tuo ja sitten tuon keskustelualueen searchilla löytyy runsaasti lisää juttua:
                  E39 528iA

                  Comment

                  • 5er
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 208
                    • Savo

                    #24
                    Originally posted by TJJ
                    Paljonko maksoi tuo remontti ja mitä vesipumpulla oli hintaa?
                    Molemmat alkuperäisiä osia, termostaatti+kotelo 80€ ja vesipumppu 90€. Vaihtotyöhön taisi mennä vajaa pari tuntia.
                    ex E60 530iA -07 M-Sport
                    ex E39 528iA -99

                    Comment

                    • creative 22
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 560
                      • Alavus

                      #25
                      Originally posted by 5er
                      Joo minulla oli toinen sakara poikki. Kyllä siellä jotain häikkää on, itsellä nopeesti nousee lämmöt puoleenväliin. Mulla maksoi orggis termari koteloineen 80€
                      Tuohon vanhempaan taitaa saada erillisen termarin näden juttujen perusteella?
                      Eli auto on 9/97 mallia m52 koneella.
                      Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                      Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                      BMW Freude Am Fahren

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #26
                        Originally posted by creative 22
                        Ei nouse puoleen väliin enää vaikka polkis kuinka..Sinisen alueen viisari nousee lähes silmissä mutta sitten hidastuu selvästi ja kunnolla kuumaa ei kyllä tule millään..eikä ole edes vielä pakkasia..eikös noissa orgis-wahler-termareissa olekin ollut sitä että toinen sakara murtuu poikki?jokuhan tästä kertoikin?
                        Mulla oli sakarat ehjät, mutta alkuperänen termari oli TIS:n tietojen mukaan asennettu väärään asentoon sen pikkureiän suhteen Tiedä sitten onko tuolla reiällä vaikutusta johonkin, mutta nyt on uusi termari oikein asennettu
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • 5er
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 208
                          • Savo

                          #27
                          Originally posted by TJJ
                          Vanos-vian voi tutkia ottamalla Vanoksen solenoidin johdon irti.
                          Kumpi solenoidi plugi (intake solenoid?) pitää ottaa irti vai molemmat? Aamulla voisi kokeilla kun ulkona seisoo..

                          ex E60 530iA -07 M-Sport
                          ex E39 528iA -99

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by 5er
                            Kumpi solenoidi plugi (intake solenoid?) pitää ottaa irti vai molemmat? Aamulla voisi kokeilla kun ulkona seisoo..
                            Intakestahan jenkit tuossa lähettämässäni linkissä puhuu, vai onko siellä kaksi liitintä?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • creative 22
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 560
                              • Alavus

                              #29
                              Kuvassa näkyvä pannuhuone on siis m52 tu, jossa myös tuo uudempi abs-systeemi?
                              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                              BMW Freude Am Fahren

                              Comment

                              • creative 22
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 560
                                • Alavus

                                #30
                                Nostetaas taas vähä tätä juttua esiin, eli talvi on tulla tyrkänny ja mulla ei vaan meinaa kärry (e39) lämmetä.Erikoista tossa hommassa on se että lämpö nousee nopeasti tuon mittarin sinisen alueen ja sitten selvästi hidastuu.Eikä nouse millään puoleen väliin vaan jää reippaasti alle sen.

                                Vähintäänkin yhtä erikoista on se että alavesiletku kyllä pysyy kylmänä koko ajan??Eli niinkuin termari vuotais mutta mihin se vuotaa jos tuo letku pysyy kylmänä?

                                Lämmönsäätö venttiilit ja apukiertopumppu kyllä tuntuisivat toimivan.Lämmityslaitteen kennolle menevät putketkaan ei kyllä ole erityisen
                                kuumat eli jostain syystä tuo pannu ei nyt lämpene.
                                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                                BMW Freude Am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎