Näytti tuolla kokkolankin bmw merkkihuollossa olevan viime talvena uudehkoja bemareita josta oli öljyt tullu pihalle..oisko ollu esim: e46 330 ?? ei muista..
E39 huohotinputki?
Collapse
X
-
ei mitään tietoa, että onko tuossa joku paketti... tuskin.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKerrotko vielä oliko tässä autossa sitten tuo kylmien maiden paketti vai ei?E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
Itselläni on sellainen luulo asiaan että M50 ja M52 koneisiin EI saa mitään lämmitettyjä tai eristettyjä huohottimia.
Sen sijaan vasta M52tu ja M54 koneeseen tuli lämpöeristetty huohotin separaattori.
Mutta tuossa pari kuvaa vertailun vuoksi:
Vasen kuva lämpöeristetty M52tu / M54 huohotin.
Oikea kuva M52 "tavallinen" huohotin.
Tämä siis minun olettamukseni asiaan
edit: Ja se M52tu / M54 huohotin separaattorit on kyllä niin ahtaassa välissä, että on hankala nähdä päältä päin onko siellä tavallinen vai-ko eristetty.
Tarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.Last edited by Spetke; 31-03-2022, 19:21.
Comment
-
Mun autossa on Order options -listalla:Originally posted by Spetke View PostTarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.
842 COLD CLIMATE VERSION
Eli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin.
Moottorihan on M52B25TU.
EDIT: Tässäpä vielä kuvakin.
Last edited by Petri.Kekkonen; 13-01-2007, 18:39.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Sinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin.
Moottorihan on M52TU.
Comment
-
Niin mikä etk ei tarjoa, kyllä ainakin minun etk:ooni tarjoaa.Originally posted by TJJ View PostETK ei kuitenkaan tarjoa noita osia M52TU-moottoriin
Comment
-
Kyllä, mutta silti on saatavana tavallista separaattoria ja eristettyä! ETK kuva on tosin sama mutta numero vaihtuu. Katsokaa se keltainen ja punainen viiva siitä laittamastani kuvastaOriginally posted by TJJ View PostSinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.
keltainen viiva tavallinen !
punainen viiva eristetty !
Comment
-
Pitänee käydä joskus tihrustaan tuon separaattorin numero niin voi lopettaa jossittelun, vaikka onkin tuo 842. Kiitos tiedoista.Originally posted by Spetke View PostETK kuva on tosin sama mutta numero vaihtuu.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Itsellä on tuonlainen systeemi, http://www.realoem.com/bmw/showparts...87&hg=11&fg=15.
Siis e36 m52b28. Onko pelkoa että osa nro2 jäätyy? Vai jäätyykö vaan putki (osa nro1), jos sekään..?
Putsasin putkea ja siellähän oli aikamoiset mällit sisällä. Koitin myös putsailla tota venttiiliä, aika tahnaa oli..
Comment
-
Ei tarjoa kumpikaan, tuo vanha ETK (1.1.0 - 1/2005) eikä myöskään uudempi (1.2. - 8/2006) Java-räpellys. Sinullako ne näkyy vaikka ottaa autoksi esim. 528 -99 mallin? Mikä ETK:n versio? Mikä markkinalue on valittuna?Originally posted by Spetke View PostNiin mikä etk ei tarjoa, kyllä ainakin minun etk:ooni tarjoaa.
Comment
-
Juu, kyllä oikeassa olet: eli kun valitsen E39 528 -99 niin ei tarjoa eristettyä huohotinta, vaikka pitäisi olla sama kone kuin E46 ?Originally posted by TJJ View PostNoiden näkyminen ETK:ssa on näköjään kiinni siitä minkä auton valitsee, tuo Spetken ETK:n auto ilmeisesti oli E46 325? Siinä näkymä on juuri tuollainen mutta jos valitsee E39:n niin noita osia ei näy. Outo juttu.
Comment
-
hmmm.... joskus kun tuli omistettua "elämäni huonoin auto" ...eli Peugeot 309
...niin tuli tutustuttua näihin prkuleen öljyjen ruiskuumisiin konehuoneeseen muutamia kertoja
huoh! ... kyllä opin vihaamaan patonki-biilejä oikein olan takaa
joten...jos e39 kiisseleissä on samaa hommaa niin järpele pistän jonkun sukanlämmittimen putken varteen teipillä ja virta pattereista tai jostain pirun dynamosta
vaikka en tiiä sitten... jos jäsähtää tukkkoon huohotin niin voiko se rikkoa jotain arvokasta? ..pököttiä vietiin aina automaan huoltoon ja makso maltaita, mutta ei kyllä ollut tietoo mitä siihen tehtiin tukkeutumisen jälkeen
mutta jos hesan ympäristöstä löyty joku joka virittelee kotikutoisia lämmittimiä tai muuta 'halvempaa kun laakkonen' - viritelmää niin saa pistä privaa
-a-E39 530dA Touring -00
Comment
Comment