Näytti tuolla kokkolankin bmw merkkihuollossa olevan viime talvena uudehkoja bemareita josta oli öljyt tullu pihalle..oisko ollu esim: e46 330 ?? ei muista..
Itselläni on sellainen luulo asiaan että M50 ja M52 koneisiin EI saa mitään lämmitettyjä tai eristettyjä huohottimia.
Sen sijaan vasta M52tu ja M54 koneeseen tuli lämpöeristetty huohotin separaattori.
Mutta tuossa pari kuvaa vertailun vuoksi:
Vasen kuva lämpöeristetty M52tu / M54 huohotin.
Oikea kuva M52 "tavallinen" huohotin.
Tämä siis minun olettamukseni asiaan
edit: Ja se M52tu / M54 huohotin separaattorit on kyllä niin ahtaassa välissä, että on hankala nähdä päältä päin onko siellä tavallinen vai-ko eristetty.
Tarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.
Tarkistakaa onko autoissanne esim lisävaruste: S842a tai L838a jos on niin silloin pitäisi olla eristetty huohotin.
Mun autossa on Order options -listalla:
842 COLD CLIMATE VERSION
Eli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin. Moottorihan on M52B25TU.
ETK ei kuitenkaan tarjoa noita osia M52TU-moottoriin, ne on vasta M54 yhteydessä. Mutta tuo huohotinseparaattorin osanumero on sama molemmissa joten M54:n osa käy vanhempaan. Lisäksi pitää vaihtaa letkut 2, 3 ja 4.
Eli luulisi ettei tarvitse jännittää tätä jäätymistä sen enempää. Pellin alle pimeessä kurkkimalla en saanut selvää kumman kuvan systeemi tossa mulla ois. Ei toi venttiilikopasta lähteä putki kyllä ollenkaan eristetyltä näyttänyt päällisin puolin. Moottorihan on M52TU.
Sinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.
Sinulla on tuon vasemman kuvan systeemi joka tapauksessa, oikea kuva on vanhempi moottori.
Kyllä, mutta silti on saatavana tavallista separaattoria ja eristettyä! ETK kuva on tosin sama mutta numero vaihtuu. Katsokaa se keltainen ja punainen viiva siitä laittamastani kuvasta
keltainen viiva tavallinen !
punainen viiva eristetty !
Siis e36 m52b28. Onko pelkoa että osa nro2 jäätyy? Vai jäätyykö vaan putki (osa nro1), jos sekään..?
Putsasin putkea ja siellähän oli aikamoiset mällit sisällä. Koitin myös putsailla tota venttiiliä, aika tahnaa oli..
Niin mikä etk ei tarjoa, kyllä ainakin minun etk:ooni tarjoaa.
Ei tarjoa kumpikaan, tuo vanha ETK (1.1.0 - 1/2005) eikä myöskään uudempi (1.2. - 8/2006) Java-räpellys. Sinullako ne näkyy vaikka ottaa autoksi esim. 528 -99 mallin? Mikä ETK:n versio? Mikä markkinalue on valittuna?
Noiden näkyminen ETK:ssa on näköjään kiinni siitä minkä auton valitsee, tuo Spetken ETK:n auto ilmeisesti oli E46 325? Siinä näkymä on juuri tuollainen mutta jos valitsee E39:n niin noita osia ei näy. Outo juttu.
Noiden näkyminen ETK:ssa on näköjään kiinni siitä minkä auton valitsee, tuo Spetken ETK:n auto ilmeisesti oli E46 325? Siinä näkymä on juuri tuollainen mutta jos valitsee E39:n niin noita osia ei näy. Outo juttu.
Juu, kyllä oikeassa olet: eli kun valitsen E39 528 -99 niin ei tarjoa eristettyä huohotinta, vaikka pitäisi olla sama kone kuin E46 ?
hmmm.... joskus kun tuli omistettua "elämäni huonoin auto" ...eli Peugeot 309 ...niin tuli tutustuttua näihin prkuleen öljyjen ruiskuumisiin konehuoneeseen muutamia kertoja
huoh! ... kyllä opin vihaamaan patonki-biilejä oikein olan takaa
joten...jos e39 kiisseleissä on samaa hommaa niin järpele pistän jonkun sukanlämmittimen putken varteen teipillä ja virta pattereista tai jostain pirun dynamosta
vaikka en tiiä sitten... jos jäsähtää tukkkoon huohotin niin voiko se rikkoa jotain arvokasta? ..pököttiä vietiin aina automaan huoltoon ja makso maltaita, mutta ei kyllä ollut tietoo mitä siihen tehtiin tukkeutumisen jälkeen
mutta jos hesan ympäristöstä löyty joku joka virittelee kotikutoisia lämmittimiä tai muuta 'halvempaa kun laakkonen' - viritelmää niin saa pistä privaa
Comment