Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D vm99 korimoduli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #16
    Originally posted by Spetke
    Voiko tämmöseltä "tee itse" viritykseltä enää muuta odottaa???
    -no rahallahan tästäkin kyllä selviäis...
    No kyllä bemareita joutuu ite korjaamaan, kun suurin osa Suomen bemarikorjaajista ei osaa tehdä töitänsä. Kyseiseen topicin autoon oli ehdotettu koko johtosarjan vaihtoa n. 3500€ ja sen jälkeen olisivat vaihtaneet varmaan jokaisen moduulinkin vielä uuteen 39028409324€:lla. Voi olla että sinä Spetke olet ainoita, jotka osaavat korjata bemareita liikkeessä sen VALLISEN osan vaihtamalla, mutta todella monessa firmassa vaihdetaan uutta osaa vain paikalleen ilman hajua siitä mikä todella on rikki. Asiakas maksaa kuitenkin firmojen möhläilyt, jolloin pikkuviastakin voi tulla talouden kaatava...
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • LM_
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 10
      • länsisuomi

      #17
      Vaatiiko mittariston vaihto aina kooodauksen toimiakseen, vai alkaako pelittää heti kun vaan laittaa johdot kiinni? Entä bägien yksikön & korimodulin kanssa?

      rle: Ootko kysynyt edelliseltä omistajalta, onko hänellä ollut noihin liittyviä ongelmia?


      Alkaa kuulostaa siltä, että joudut ottamaan kojelaudan irti ja pusaamaan&rasvaamaan jokaisen liittimen ja maadoituksen..

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by rle
        Vilkkujen ääni ja valo pimenivät mittaristosta, kuten myös penkinlämmitimet. Nämä sain aiemmin pelaamaan putsaamalla ratin sivussa olevat liittimet.
        Mitkä ratin sivussa olevat liittimet? Eihän niiden noihin asioihin pitäisi vaikuttaa. Oletko tutkinut hanskalokeron takana olevan mustan liitinrasian? En tarkoita korimodulia vaan sitä jakorasiaa joka on vähän ylempänä ja syvemmällä. Siellähän on eri väylien liitokset/jako (ja myös sähkön/maan) ja jos se on hapettunut niin ihmeellisiä asioita varmasti tapahtuu. Entä onko apumiehen maton alla olevat sähköliitokset tutkittu? Ne tuskin tuota vikaa tekee, mutta muuten ne kyllä kannattaisi tutkia huolella jos auto on kastunut.
        E39 528iA

        Comment

        • rle
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 112
          • tampere

          #19
          Originally posted by TJJ
          Mitkä ratin sivussa olevat liittimet? Eihän niiden noihin asioihin pitäisi vaikuttaa. Oletko tutkinut hanskalokeron takana olevan mustan liitinrasian? En tarkoita korimodulia vaan sitä jakorasiaa joka on vähän ylempänä ja syvemmällä. Siellähän on eri väylien liitokset/jako (ja myös sähkön/maan) ja jos se on hapettunut niin ihmeellisiä asioita varmasti tapahtuu. Entä onko apumiehen maton alla olevat sähköliitokset tutkittu? Ne tuskin tuota vikaa tekee, mutta muuten ne kyllä kannattaisi tutkia huolella jos auto on kastunut.
          Ratin takana vasemmalla suojakuoren alla olevat liittimet. Kun nämä ja kuskinpenkin alla olevat maadoitukset putsailin sain vilkut ja pitkien valojen merkkivalot pelaamaan. Toi mustaliitinrasia oli hyvä vinkki. Sen olemassa olosta en ole edes tiennyt vaikka olen aikaa viettänytkin pää jalkotilassa. Korimoduulin ja valomoduulin puihat olen puhdistellut kuin myös repsikan penkin alla olevat hässäkät. Korimoduulihan jouduttiin autoon vaihtamaa. Voi hyvinkin olla, että sen lähellä olevissa osissa on samaa vikaa. Vettä valunut jostain välistä juuri sinne.
          Jos tulee vastaavia tarkastettavia kohtia mieleen olen niiden tiedoista kovin kiitollinen.

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by rle
            kuin myös repsikan penkin alla olevat hässäkät.
            Tarkoitatko vain niitä penkin alla olevia johtoja? Minä tarkoitin, että penkki pois, matto ylös ja sen alla (auton pohjassa/kynnyksessä) olevat sähköliitokset/sulakkeet kannattaisi myös tutkia. Ne voi uida vedessä jos auto pahasti pääsee kastumaan ja lopputulos voi olla palanut auto.
            E39 528iA

            Comment

            • rle
              Bimmer Rookie
              • Nov 2005
              • 112
              • tampere

              #21
              Originally posted by TJJ
              Tarkoitatko vain niitä penkin alla olevia johtoja? Minä tarkoitin, että penkki pois, matto ylös ja sen alla (auton pohjassa/kynnyksessä) olevat sähköliitokset/sulakkeet kannattaisi myös tutkia. Ne voi uida vedessä jos auto pahasti pääsee kastumaan ja lopputulos voi olla palanut auto.
              Tarkoitin maton alla olevia valkoisia jakorasioita. Auto on ollut sisältä lähes kokonaan purettuna. Tähän monttuu missä nämä rasiat on ei ole vettä päässyt. Kuskin penkin alla oli vettä jonkin verran. Onko muuten näiden kyseisten jakorasioiden vieressä olevan mustan kotelon, joka on kynnyskotelossa kiinni joitain liittimiä?
              Samanlainenhan musta kotelo on myös kuskin puolella.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Musta kotelo...missä??? Sivuairbagin satelliitti???

                Comment

                • rle
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 112
                  • tampere

                  #23
                  Originally posted by Hemi
                  Musta kotelo...missä??? Sivuairbagin satelliitti???
                  A-pilarin kohdalla maton alla.

                  Mikä toi satelliitti on? Mitä tekee?
                  Last edited by rle; 31-01-2006, 13:24.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Ei siellä muistaakseni ole muita mustia koteloita kuin kaapelikouruja ja ilmaputket ja oliko siellä vielä joku suoja/tukirasia läpiviennin kohdalla mutta ei niiden alla liittimiä ole.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • rle
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 112
                      • tampere

                      #25
                      Osaisiko joku neuvoa, mitä K-bus väylä käsittää. Mitkä osat siihen on yhteydessä? Sen katsoin WDS:stä, että mittaristo, valomoduuli ja multidisplaynäyttö sen piiriin ainakin kuuluu.
                      Ja vaikuttaako väylän käyttäytymiseen jos joku osa on irti? Autostani on tällä hetkellä MID ja radio irti.

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3452
                        • Janakkala

                        #26
                        Originally posted by KFZ-Koenig
                        No kyllä bemareita joutuu ite korjaamaan, kun suurin osa Suomen bemarikorjaajista ei osaa tehdä töitänsä. Kyseiseen topicin autoon oli ehdotettu koko johtosarjan vaihtoa n. 3500€ ja sen jälkeen olisivat vaihtaneet varmaan jokaisen moduulinkin vielä uuteen 39028409324€:lla. Voi olla että sinä Spetke olet ainoita, jotka osaavat korjata bemareita liikkeessä sen VALLISEN osan vaihtamalla, mutta todella monessa firmassa vaihdetaan uutta osaa vain paikalleen ilman hajua siitä mikä todella on rikki. Asiakas maksaa kuitenkin firmojen möhläilyt, jolloin pikkuviastakin voi tulla talouden kaatava...
                        No niimpä...
                        se taitaapi vain olla sellanen juttu, että jos tällänen elektroniikan multivehje BMW saa vettä sisäänsä kunnolla ja seisoo pitkään kosteessa tai märässä niin siellä tosiaankin on niin paljon hapettunutta paikkaa ettei niistä yleensä sillä selviä et putsaa pari hassua liitintä, ja vaihtaa jostain saunakaverin tutun naapurin isän jemmasta pari saman tyylistä boxia tilalle ja sit vaan ihmettelee...
                        Ja toinen huono pointti tälläisissä tietoväylä vehkeissä vielä on että LÄHES KAIKKI yksiköt pitäisi koodata/ohjelmoida, ei niitä voi siirrellä autoista toiseen??? -tai no pistäkää vaan jos ette usko...
                        Yhden vastaavan pelin olen ostanut vakuutus yhtiöltä mikä oli saanut vettä sisäänsä (olisko ollu vantaanjoen tulva tossa taannoin) ja kyllä siinä hommaa oli purkaa koko sisusta täysin paljaaksi ja käydä kaikki läpi ja ostaa vielä jokunen boxi. näin jälkein päin funtsiessa eipä se pirssi tullut juurikaan halvemmaksi kuin vastaavan "ehjän" auton osto. no eipä ollut ainakaan vapaa ajan ongelmia.
                        No joka tapauksessa nää uudet / uudehkot vesivahinko autot on varmasti kaikista vittumaisimpia korjattavia mitä vaan voi olla
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Originally posted by rle
                          Osaisiko joku neuvoa, mitä K-bus väylä käsittää. Mitkä osat siihen on yhteydessä? Sen katsoin WDS:stä, että mittaristo, valomoduuli ja multidisplaynäyttö sen piiriin ainakin kuuluu.
                          Ja vaikuttaako väylän käyttäytymiseen jos joku osa on irti? Autostani on tällä hetkellä MID ja radio irti.
                          MID ja radio eivät väyliin ainakaan noin vaikuta kuin sinulla, lisäksi ne ovat I-bus väylässä jos sinulla on iso ajotietokone, pienellä ajotietokoneella i-bus ja k-bus ovat yhdessä. Kumpi siinä autossa on? Tuossa kuva väylistä kun käytössä on iso ajotietokone: http://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=10468
                          E39 528iA

                          Comment

                          • rle
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 112
                            • tampere

                            #28
                            Originally posted by TJJ
                            MID ja radio eivät väyliin ainakaan noin vaikuta kuin sinulla, lisäksi ne ovat I-bus väylässä jos sinulla on iso ajotietokone, pienellä ajotietokoneella i-bus ja k-bus ovat yhdessä. Kumpi siinä autossa on? Tuossa kuva väylistä kun käytössä on iso ajotietokone: http://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=10468
                            Autossani on pieni tietokone. Onko toi IKE iso kompuutteri ja KOM pieni?

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Originally posted by rle
                              Autossani on pieni tietokone. Onko toi IKE iso kompuutteri ja KOM pieni?
                              Kyllä. Sinulla tuo väyläkuva menee niin, että I ja K-väylät ovat johdolla yhdessä joten mittaristo ei vaikuta niiden väliseen tiedonkulkuun. Lähinnä vaikuttaisi siltä, että joku laite (tai jakorasian hapettuma) vetää tuon väylän väärään tilaan. Oletko mitannut paljon i/k-bus johdossa on jännitettä? Siellä pitäisi olla yli 10 volttia/lähes akkujännite. Tiedän kokemuksesta, että jos tuon väylän jännite putoaa liian alas, sekoaa ainakin vilkkujen toiminta mittaristossa.

                              Entä oletko mitannut, että i-bus ja k-bus ovat kunnolla yhdessä? Niitä voit tutkia mittaamalla eri laitteilta, MID:ille menee i-bus, ja esim. automaatti-ilmastoinnin paneeliin k-bus. Ne pitäisi olla vastusmittarilla mitattuna yhdessä. Ne tosiaan on kytketty vain yhden johdon kautta yhteen ja se johto on juuri siinä mustassa rasiassa hanskalokeron takana. Joten jos tuo johto on poikki/liittimet hapettuneet niin sitten sekoilua varmasti tapahtuu.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • rle
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2005
                                • 112
                                • tampere

                                #30
                                Originally posted by TJJ
                                Kyllä. Sinulla tuo väyläkuva menee niin, että I ja K-väylät ovat johdolla yhdessä joten mittaristo ei vaikuta niiden väliseen tiedonkulkuun. Lähinnä vaikuttaisi siltä, että joku laite (tai jakorasian hapettuma) vetää tuon väylän väärään tilaan. Oletko mitannut paljon i/k-bus johdossa on jännitettä? Siellä pitäisi olla yli 10 volttia/lähes akkujännite. Tiedän kokemuksesta, että jos tuon väylän jännite putoaa liian alas, sekoaa ainakin vilkkujen toiminta mittaristossa.

                                Entä oletko mitannut, että i-bus ja k-bus ovat kunnolla yhdessä? Niitä voit tutkia mittaamalla eri laitteilta, MID:ille menee i-bus, ja esim. automaatti-ilmastoinnin paneeliin k-bus. Ne pitäisi olla vastusmittarilla mitattuna yhdessä. Ne tosiaan on kytketty vain yhden johdon kautta yhteen ja se johto on juuri siinä mustassa rasiassa hanskalokeron takana. Joten jos tuo johto on poikki/liittimet hapettuneet niin sitten sekoilua varmasti tapahtuu.

                                Kiitos tiedoista TJJ. Noi tuntuisi sopivan mun auton vikoihin. Täytyy mittailla enstöikseen väylät. Mid näyttöhän ja radio ovat olleet pimeinä koko minun auton omistuksen ajan. Automaatti-ilmastointi on autolla ajaessa pätkinyt
                                Onko GM lll korimoduulin lyhenne? Ja onko se väylien yhtymäkohta siinä korimoduulin yläpuolella samassa "hyllyssä"?

                                Kyselin edelliseltä omistajalta kuinka sähköt on autossa pelannut ennen hirven sisääntuloa. Kaikki oli pelannut OK airbagin valoa myöten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎