Originally posted by Spetke
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530D vm99 korimoduli
Collapse
X
-
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Vaatiiko mittariston vaihto aina kooodauksen toimiakseen, vai alkaako pelittää heti kun vaan laittaa johdot kiinni? Entä bägien yksikön & korimodulin kanssa?
rle: Ootko kysynyt edelliseltä omistajalta, onko hänellä ollut noihin liittyviä ongelmia?
Alkaa kuulostaa siltä, että joudut ottamaan kojelaudan irti ja pusaamaan&rasvaamaan jokaisen liittimen ja maadoituksen..
Comment
-
-
Originally posted by rleVilkkujen ääni ja valo pimenivät mittaristosta, kuten myös penkinlämmitimet. Nämä sain aiemmin pelaamaan putsaamalla ratin sivussa olevat liittimet.
Comment
-
-
Originally posted by TJJMitkä ratin sivussa olevat liittimet? Eihän niiden noihin asioihin pitäisi vaikuttaa. Oletko tutkinut hanskalokeron takana olevan mustan liitinrasian? En tarkoita korimodulia vaan sitä jakorasiaa joka on vähän ylempänä ja syvemmällä. Siellähän on eri väylien liitokset/jako (ja myös sähkön/maan) ja jos se on hapettunut niin ihmeellisiä asioita varmasti tapahtuu. Entä onko apumiehen maton alla olevat sähköliitokset tutkittu? Ne tuskin tuota vikaa tekee, mutta muuten ne kyllä kannattaisi tutkia huolella jos auto on kastunut.
Jos tulee vastaavia tarkastettavia kohtia mieleen olen niiden tiedoista kovin kiitollinen.
Comment
-
-
Originally posted by rlekuin myös repsikan penkin alla olevat hässäkät.
Comment
-
-
Originally posted by TJJTarkoitatko vain niitä penkin alla olevia johtoja? Minä tarkoitin, että penkki pois, matto ylös ja sen alla (auton pohjassa/kynnyksessä) olevat sähköliitokset/sulakkeet kannattaisi myös tutkia. Ne voi uida vedessä jos auto pahasti pääsee kastumaan ja lopputulos voi olla palanut auto.
Samanlainenhan musta kotelo on myös kuskin puolella.
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-KoenigNo kyllä bemareita joutuu ite korjaamaan, kun suurin osa Suomen bemarikorjaajista ei osaa tehdä töitänsä. Kyseiseen topicin autoon oli ehdotettu koko johtosarjan vaihtoa n. 3500€ ja sen jälkeen olisivat vaihtaneet varmaan jokaisen moduulinkin vielä uuteen 39028409324€:lla. Voi olla että sinä Spetke olet ainoita, jotka osaavat korjata bemareita liikkeessä sen VALLISEN osan vaihtamalla, mutta todella monessa firmassa vaihdetaan uutta osaa vain paikalleen ilman hajua siitä mikä todella on rikki. Asiakas maksaa kuitenkin firmojen möhläilyt, jolloin pikkuviastakin voi tulla talouden kaatava...
se taitaapi vain olla sellanen juttu, että jos tällänen elektroniikan multivehje BMW saa vettä sisäänsä kunnolla ja seisoo pitkään kosteessa tai märässä niin siellä tosiaankin on niin paljon hapettunutta paikkaa ettei niistä yleensä sillä selviä et putsaa pari hassua liitintä, ja vaihtaa jostain saunakaverin tutun naapurin isän jemmasta pari saman tyylistä boxia tilalle ja sit vaan ihmettelee...
Ja toinen huono pointti tälläisissä tietoväylä vehkeissä vielä on että LÄHES KAIKKI yksiköt pitäisi koodata/ohjelmoida, ei niitä voi siirrellä autoista toiseen??? -tai no pistäkää vaan jos ette usko...
Yhden vastaavan pelin olen ostanut vakuutus yhtiöltä mikä oli saanut vettä sisäänsä (olisko ollu vantaanjoen tulva tossa taannoin) ja kyllä siinä hommaa oli purkaa koko sisusta täysin paljaaksi ja käydä kaikki läpi ja ostaa vielä jokunen boxi. näin jälkein päin funtsiessa eipä se pirssi tullut juurikaan halvemmaksi kuin vastaavan "ehjän" auton osto. no eipä ollut ainakaan vapaa ajan ongelmia.
No joka tapauksessa nää uudet / uudehkot vesivahinko autot on varmasti kaikista vittumaisimpia korjattavia mitä vaan voi olla
Comment
-
-
Originally posted by rleOsaisiko joku neuvoa, mitä K-bus väylä käsittää. Mitkä osat siihen on yhteydessä? Sen katsoin WDS:stä, että mittaristo, valomoduuli ja multidisplaynäyttö sen piiriin ainakin kuuluu.
Ja vaikuttaako väylän käyttäytymiseen jos joku osa on irti? Autostani on tällä hetkellä MID ja radio irti.
Comment
-
-
Originally posted by TJJMID ja radio eivät väyliin ainakaan noin vaikuta kuin sinulla, lisäksi ne ovat I-bus väylässä jos sinulla on iso ajotietokone, pienellä ajotietokoneella i-bus ja k-bus ovat yhdessä. Kumpi siinä autossa on? Tuossa kuva väylistä kun käytössä on iso ajotietokone: http://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=10468
Comment
-
-
Originally posted by rleAutossani on pieni tietokone. Onko toi IKE iso kompuutteri ja KOM pieni?
Entä oletko mitannut, että i-bus ja k-bus ovat kunnolla yhdessä? Niitä voit tutkia mittaamalla eri laitteilta, MID:ille menee i-bus, ja esim. automaatti-ilmastoinnin paneeliin k-bus. Ne pitäisi olla vastusmittarilla mitattuna yhdessä. Ne tosiaan on kytketty vain yhden johdon kautta yhteen ja se johto on juuri siinä mustassa rasiassa hanskalokeron takana. Joten jos tuo johto on poikki/liittimet hapettuneet niin sitten sekoilua varmasti tapahtuu.
Comment
-
-
Originally posted by TJJKyllä. Sinulla tuo väyläkuva menee niin, että I ja K-väylät ovat johdolla yhdessä joten mittaristo ei vaikuta niiden väliseen tiedonkulkuun. Lähinnä vaikuttaisi siltä, että joku laite (tai jakorasian hapettuma) vetää tuon väylän väärään tilaan. Oletko mitannut paljon i/k-bus johdossa on jännitettä? Siellä pitäisi olla yli 10 volttia/lähes akkujännite. Tiedän kokemuksesta, että jos tuon väylän jännite putoaa liian alas, sekoaa ainakin vilkkujen toiminta mittaristossa.
Entä oletko mitannut, että i-bus ja k-bus ovat kunnolla yhdessä? Niitä voit tutkia mittaamalla eri laitteilta, MID:ille menee i-bus, ja esim. automaatti-ilmastoinnin paneeliin k-bus. Ne pitäisi olla vastusmittarilla mitattuna yhdessä. Ne tosiaan on kytketty vain yhden johdon kautta yhteen ja se johto on juuri siinä mustassa rasiassa hanskalokeron takana. Joten jos tuo johto on poikki/liittimet hapettuneet niin sitten sekoilua varmasti tapahtuu.
Kiitos tiedoista TJJ. Noi tuntuisi sopivan mun auton vikoihin. Täytyy mittailla enstöikseen väylät. Mid näyttöhän ja radio ovat olleet pimeinä koko minun auton omistuksen ajan. Automaatti-ilmastointi on autolla ajaessa pätkinyt
Onko GM lll korimoduulin lyhenne? Ja onko se väylien yhtymäkohta siinä korimoduulin yläpuolella samassa "hyllyssä"?
Kyselin edelliseltä omistajalta kuinka sähköt on autossa pelannut ennen hirven sisääntuloa. Kaikki oli pelannut OK airbagin valoa myöten.
Comment
-
Comment