Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d webasto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    #46
    Originally posted by sailor
    Tuo 7000:n on 7 ampeerin laturi ja se CTEK:n pienempi 3,5 ampeerin värkki (hinta n. 50 ?) on sen "puolet" halvempi.

    Illalla testasin sitä automaatti-ilmastoinnin jättämistä minimille, mutta en kovin hyvää tulosta aamulla saanut. Puhallus oli edelleen aika kova. Nyt patenntivuorossa on sisäkierron jättäminen päälle. Sisäkierto jää ainakin päälle, vaikka sammuttaa virrat, sulkee ovet ja laittaa uudelleen virrat päälle. Nythän ei tietysti enää pakkast aole kuin sen 8 astetta, onneksi!

    Jani
    Jani vois antaa mulle sisätilan puhallusta niin minulta saat vaihdossa vähäistä puhinaa
    Vai onko niin että toisille sitä tulee ja toisille ei...
    Itsellä on se ongelma että kone kyllä lämpenee webastolla mutta sisätilaan ei tahdo lämpöä tulla juuri nimiksikään,esim -10c pakkasessa et saa lasia sulaksi sillä 30 min webaston huudatuksella..ideoita !!?
    On kokeiltu laittaa manuaalisesti puhallus isolle ennen auton sammutusta
    Ctek näyttää kanssa toimivan ,huomenna +8 h töissä ilmaista latausta tiedossa

    EDIT
    Hassua kun monella tuo -20 raja ei ole ongelma eli weba lähtee pohisee,mutta kuten omassa tapauksessa virtaa ei sitten käynnistykseen jäänytkään.
    Sitä en tiedä miten tuo -20 raja saadaa ohitettua mutta kai se
    mahdollista on kun monella lämmitys pelaa pakkasella kuin pakkasella..
    Last edited by veku; 23-01-2006, 19:31.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • KariM
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 199
      • Pirkanmaa

      #47
      Olkaapa varovaisia niiden kiinteästi kytkettyjen Ctekkien kanssa:
      Attached Files

      Comment

      • RiiQuu
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1367

        #48
        Webaston oman pikkuakun sijainti E39 Sedan?

        Eli onko sellaista ollenkaan ja missä? Auto -98 E39 540iA Sedan. Webasto (alkup.) käy vaan hetken. Ihan sama laittaako radio-ohjaimesta, kellosta tai man. taukolämmityksestä. Ideoita?

        Ainakin auton oma akku on alkuperäinen, varmasti osasyyllinen.
        "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
        - - -
        E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
        Cäbi©

        E36 M3 Coupé 1996
        G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #49
          Originally posted by KariM
          Olkaapa varovaisia niiden kiinteästi kytkettyjen Ctekkien kanssa:
          Ei vakuuta ctekin laatu hyvältä kuvassasi,mulla on nyt ctek peräkontissa ja satunnaisesti käytän sitä jolloin johto tulee takuluukun välistä tolppaan.
          Ainakin -20 pakkasella tuo virtajohto on kova kuin..tammi.
          Pitääpä seurata tilannetta.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3117
            • Välisuomi

            #50
            Originally posted by RiiQuu
            Eli onko sellaista ollenkaan ja missä?
            Ei ole E39:ssa Webastolle omaa akkua.
            ---

            Comment

            • Laxa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1363
              • Tampere

              #51
              Nyt on kysyttävä että miten porukka on kytkenyt nuo Ctek:nsä?
              Oisko ihan visuaalisesti jollain näyttää?:think
              Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

              E30 325i Cabrio M-Tech II -91

              EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
              EX: E61 530xdAT -07
              EX: E60 520dA Sedan -08
              EX: F30 320dA xDrive Sport -13
              EX: E39 530dAT -02
              EX: E36 320iA -91
              EX: R1150RT -03

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #52
                Olisi. Näytät sijaitsevan JKL:ssa.. Palokan perällä voin esitellä yhden livenä.
                ---

                Comment

                • Laxa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1363
                  • Tampere

                  #53
                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Olisi. Näytät sijaitsevan JKL:ssa.. Palokan perällä voin esitellä yhden livenä.
                  Laitoin privaa...
                  Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                  E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                  EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                  EX: E61 530xdAT -07
                  EX: E60 520dA Sedan -08
                  EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                  EX: E39 530dAT -02
                  EX: E36 320iA -91
                  EX: R1150RT -03

                  Comment

                  • tuomkiti81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1162
                    • Seinäjoki

                    #54
                    Originally posted by -Tapi View Post
                    Olisi. Näytät sijaitsevan JKL:ssa.. Palokan perällä voin esitellä yhden livenä.
                    Ei Tapi:lla sattuisi olla kuvia laittaa tänne tosta "kytkennästä".....muaki kiinnostais
                    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                    Opel Insignia 2.0 Cdti
                    Scania R560 8x4

                    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                    Ex. E60 530dA -05
                    Ex. E39 530dA -01
                    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #55
                      Tässä muutamia katkelmia aiemmin sähköpostille yhdelle kysyjälle vastaamistani asioista:
                      Laturin kytkemiseen auton sähköihin riittää että miinus on rungossa (minulla hanskalokeron takana kojelaudan metallirungossa) ja plussa jossain plussassa mikä ei mene pois päältä kun auto menee lepotilaan seisottuaan pitkään. Sulaketaulun vasemmassa päässä on paksu syöttö sellaiselle jatkuvasti plussassa olevalle virralle, josta tein haaroituksen kahteen uuteen sulakepaikkaan. Tuo sulake laturille on vähän liioittelua mutta tulipahan puuhasteltua harrastuksen nimissä..

                      Auto ei ole ollut moksiskaan Ctekin käytöstä, en osaa sanoa miten jännitteen katkominen vaikuttaa asiaan mutta supplya ei voi käyttää automaattisesti koska se pitää laittaa aina erikseen nappulasta päälle (230 V poistamisen jälkeen se palaa aina automaattiasentoon). Sitäpaitsi Supply kiehuttaisi akun pidemmän päälle.

                      Laturin paikka on minulla ohjaamossa senkin takia että jos joskus tarvitsee muuttaa moodia laturissa, se on helppoa repsikan jalkatilasta. Toinen syy sisä-asennukseen oli se että ympäröivä lämpötila pysyy kohtuullisissa lukemissa, konehuone voi olla kovin kuuma kesähelteellä koneen käydessä.

                      Ctek on jalkatilassa oikeanpuoleisessa reunuksessa kiinni siten että kaksi pitkää nippusidettä menee läpi äänieristematon ja kiristää laturin seinää vasten. Jätin tarkoituksella alapään "ohjaamon puolelle" jotta moodinvaihtonappulaa voi käyttää ja ledeistäkin saa selvän. Hanskalokeron alla olevasta muovista jouduin tietysti leikkaamaan osan pois nurkasta.

                      Ensimmäisen kuvan liittimen muutin sulakeboksin runkoon tarkoitettuun malliin kuvan ottamisen jälkeen.
                      Last edited by -Tapi; 06-02-2007, 15:42.
                      ---

                      Comment

                      • Laxa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1363
                        • Tampere

                        #56
                        Tuli tuossa eilen isänmaallisesti vietettyä päivä appiukon hallissa ja asennettua CTEK vänkärin jalkatilaan ja vedeltyä piuhat. Siksi kysynkin että mitä lataustilaa CTEK:n käyttäjät pitää laitteissaan?
                        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                        EX: E61 530xdAT -07
                        EX: E60 520dA Sedan -08
                        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                        EX: E39 530dAT -02
                        EX: E36 320iA -91
                        EX: R1150RT -03

                        Comment

                        • Terjama75
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 60
                          • Oulu

                          #57
                          Onko kenelläkään kuvatuksia tuon Ctekin kytkemisestä sulaketauluun? Eli mikäli olen oikein ymmärtänyt niin laturista plussa jatkuvan syötön kiskoon ja miinus runkoon...ja thats it?
                          -----------------------------------
                          320d STW -08

                          aikaisempaa kalustoa:
                          525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎