Originally posted by Makee28
View Post
e39: mitkä ohjaustehostimen öljyt?
Collapse
X
-
Jep! Säiliöön tuoretta nestettä niin kauan, että paluuletkusta väri selvästi vaihtuu. Mieluumin hieman pitempään, niin vanhoista jää vähemmän rippeitä, kun tyyppiä vaihdetaan. Itsellä meni huuhtelussa alun kolmatta litraa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Tässä se virhe, pumppu pääsi hetken pyörimään kuivana ja leikkasi kiinni. Pumppu auki ja katselamaan mitäö se on syönyt, korjattaviahan nuokin on, vaikka helpompaa vaan laittaa uusi purkuosa. Olikos sullakin servotronic?Originally posted by Makee28 View PostIrrotin letkut säiliöstä, letkut pulloon ja auto käyntiin--> ratin käytin ääriasennoissa.
Comment
-
Kumpi letku on paluuletku? Jäähdyttimeltä tuleva? Miten noiden letkujen paineet menee, siis onko noissa säiliön letkuissa painetta? Vai onko sitä vain muualla?Originally posted by Clavurion View PostJep! Säiliöön tuoretta nestettä niin kauan, että paluuletkusta väri selvästi vaihtuu. Mieluumin hieman pitempään, niin vanhoista jää vähemmän rippeitä, kun tyyppiä vaihdetaan. Itsellä meni huuhtelussa alun kolmatta litraa.
Comment
-
Paluuletku on jäähdyttimeltä tuleva, eli sinun kiesissä (nro 14). Letku irti säiliöstä ja ohjataan keruuastiaan. Vastaava liitos säiliössä tulpataan huuhtelun ajaksi. Paluukierrossa ei ole varsinaisesti painetta, mutta melko nopeasti se neste kiertää tyhjäkäynnilläkin.Originally posted by TJJ View PostKumpi letku on paluuletku? Jäähdyttimeltä tuleva? Miten noiden letkujen paineet menee, siis onko noissa säiliön letkuissa painetta? Vai onko sitä vain muualla?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Joo, kyselin vaan sen takia kun tuo toinen letku näyttää hiukan vuotavan säiliön juuresta (ja valuvan siitä letkun päällä jäähdyttimelle päin) mutta kai se sitten kestää kevääseen asti jos tuo kohta ei ole mitenkään erityisellä rasituksella. Kesällä vaihdoin tuon pumpulle menevän letkun, siinä oli vuotoa molemmissa päissä. Silloin tuo toinen oli vielä kunnossa ja jäi korjaamatta. Pelkkä kiristimen vaihto ei taida auttaa, ainakin tuo toinen oli kovettunut eikä olisi kiristynyt kunnolla. Tuo RealOEM (ja ETK:n) kuva on muuten täysin erilainen kuin miltä nuo osat todellisuudessa näyttää, E46:n kohdalla näkyy sellaiset osat mitkä minun autossa oikeasti on. Siis nämä: http://www.realoem.com/bmw/showparts...58&hg=32&fg=20Originally posted by Clavurion View PostPaluuletku on jäähdyttimeltä tuleva, eli sinun kiesissä (nro 14). Letku irti säiliöstä ja ohjataan keruuastiaan. Vastaava liitos säiliössä tulpataan huuhtelun ajaksi. Paluukierrossa ei ole varsinaisesti painetta, mutta melko nopeasti se neste kiertää tyhjäkäynnilläkin.
Comment
-
Sellanen juttu vielä lisää näihin öljynvaihtoihin, että E39:ssä on kiinteä öljynsuodatin sisällä öljysäiliössä, ei siis ole vaihdettavissa. BMW:n TIS antaa ohjeeksi, että se säiliö tulisi vaihtaa öljyvaihdon yhteydessä juuri tämän suodattimen takia. En tiedä kuinka paljon tukkeutunut suodatin tekee kylmänä paksuilla öljyillä lisää kitkaa öljynkiertoon, mutta ei se sitä ainakaan helpota.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
Miten tuo täyttö nyt oikeasti menee, minäkin kun näen kolme viivaa? Onko tosiaan ne kaksi ylintä viivaa se vaihteluväli vai onko asteikon keskikohta sen keskimmäisen viivan kohdalla?Originally posted by Petri.Kekkonen View PostJotenkin hämäsi minuakin tämä kun pinta ulottui vain tikun alareunan tasalle ja sitten ne viivat oli tasavälein siitä alareunasta eli tuli vaikutelma kolmesta viivasta. Mutta pitänee sitten täyttää noitten viivojen väliin.
Comment
-
Ei oo Servotronic:ia.Originally posted by Bmw Master View PostTässä se virhe, pumppu pääsi hetken pyörimään kuivana ja leikkasi kiinni. Pumppu auki ja katselamaan mitäö se on syönyt, korjattaviahan nuokin on, vaikka helpompaa vaan laittaa uusi purkuosa. Olikos sullakin servotronic?
Vaihdoin ne Febin CHF:ät järjestelmään.
Aikaa meni jokunen tovi ja asennusolutta toistakymmentä tölkkiä. 3 litraa varasin öljyä, sillä sain huuhdeltuu konehuoneen ja tallinlattian..
Litra piti vielä hakee lisää. Tulos: pumppu huutaa ihan niinkuin ennenkin, eli se on ottanut jo siipeensä pahemman kerran.
Kuuntelin pumpun ääniä ruuvari korvassa, sieltä kuuluu vähä mekaanista kolinaa.
Kysymys kuuluu: uhraanko 90e Saksalaisen purkaamon käytettyyn pumppuun, vai kokeilenko 165e:n ATP-Teilen uutta varaosapumppua, mikä on varmasti yhtä laadukas kuin ko. putkan myymät alustanosatkin.
Comment
-
Olisiko kannattanut jättää muutama asennusolut väliin?Originally posted by Makee28 View PostVaihdoin ne Febin CHF:ät järjestelmään.
Aikaa meni jokunen tovi ja asennusolutta toistakymmentä tölkkiä. 3 litraa varasin öljyä, sillä sain huuhdeltuu konehuoneen ja tallinlattian..

Noista pumppuvaihtoehdoista kallistuisin itse käytettyyn originaaliin, jos se ei ole mistään loppuun ajetusta kiesistä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Arvaa sen vi**tuksen määrää, jos tollasen homman teet selevistäpäin, ja pumppu senku huutaa.. sitä riskiä ei voi ottaa..Originally posted by Clavurion View PostOlisiko kannattanut jättää muutama asennusolut väliin?

Vähän samoilla linjoilla, ja eihän Saksalaiset koskaan myy mitään millä ois paljon ajettu..Originally posted by Clavurion View PostNoista pumppuvaihtoehdoista kallistuisin itse käytettyyn originaaliin, jos se ei ole mistään loppuun ajetusta kiesistä.
Comment
-
itsellä rupesi kans tehostin mouruamaan ja öljythän siellä oli vähissä. pentosin CHF 11S litkua sinne tuli laitettua niinkuin korkissa lukikin, atf litkusta ei lukenut korkissa mitään. wetterilläkin sanoivat ettei mitään muuta kuin sitä CHF 11S litkua.
ja kyseessähän on e39 530D '2002sigpic
ajossa: BMW E39 530D '02
ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
EX: BMW E30 318 '86
EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic
Comment
-
Noniin, tuli asken vaihettua automaattivaihteiseen e39 1996 bimmeriin ohjaustehostimenöljyt. Mobilin täyssynteettiset atf sisää, jotka puski vahat öljyt(mustat paskasta) ulos. Noin litra sinne meni yhteensä, niin että uutta alko tulemaa ulos. Pumpun huuto ei loppunu mutta ohjaus tuli paljon kevyemmäksi. Eli suosittelen vaihtoa.
Comment
-
Ruskeaa mullakin ja vähissä... Mut ei nyt ota selvää et onko ATF:fää vai mitä... Saksasta tuotu auto ni ei luultavasti oo atf:fää. mut korkissa lukee atf only tosin voi olla että on peseytynyt pois tuo tarraOriginally posted by mikron View PostTehostimessa on nyt ruskeaa öljyä.
Et ota nyt sitten selvää mitä sinne laitta. ATF.fää en laita koska ei ole varmaa tietoa...
Comment
-
Tuli tänään vaihdettua sekoittamalla 1 litra Febin S6161-öljyä vanhojen CHF11S sekaan. Vanhat öljyt sain imettyä motonetin akkuvesipumpulla, minkä päähän virittelin vielä letkunpätkän, niin taipui sopivasti sen säiliön pohjalla olevan suodattimen ohi ja sai imettyä pohjalta asti. Vanhat 130 tkm ajetut öljyt olivat vähän sameat, mutta eivät mitään varsinaista kuraakaan. Onpahan nyt hyvä mieli ennen talven kovia pakkasia, kun tietää että siellä on uuttakin seassa. Ens kesänä menee säiliö ja loputkin öljyt vaihtoon.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment

Comment