memebuy23buy

E39 530D Webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • savukone
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 124
    • Turku

    #76
    Itsellä vikana tuo jo aiemminkin puitu, eli webasto ei pelaa muuta kuin auton ollessa käynnissä. Ja hyvin toimiikin - kuumaa alkaa puhaltamaan hyvin nopeasti auton seistessä tyhjäkäynnillä. Olikos se nyt sitten se kiertovesipumppu?
    E39 530dA M-Sport Individual -03

    ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

    Comment

    • hietase
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 575
      • Espoo

      #77
      Originally posted by hietase View Post
      Laitoin jo ostoilmoituksen forumille, mutta saa siis tarjota...
      Korjattu kortti ostettu.

      Comment

      • MOH85
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 241
        • Rauma

        #78
        Ihan mielenkiinnosta. Mikäs noissa webastoissa on toimintaraja nesteelle? Eli omassa e39 530dassa on webasto, joka pelkästään ajonaikainen lisälämmitin. Ilmeisesti lähtee käyntiin jos alle (+/-) 5 astetta. Mutta kuinka kauan / mihin lämpötilaan asti webaston kuuluu olla mukana? Ilmeisesti se siis toimii, kunnes jokin lämötila saavutetaan moottorille / jäähdytysnesteelle. Vai?
        e39 530dA 1999.

        Comment

        • schwarze
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 2016
          • Kangasala

          #79
          Originally posted by MOH85 View Post
          Ihan mielenkiinnosta. Mikäs noissa webastoissa on toimintaraja nesteelle? Eli omassa e39 530dassa on webasto, joka pelkästään ajonaikainen lisälämmitin. Ilmeisesti lähtee käyntiin jos alle (+/-) 5 astetta. Mutta kuinka kauan / mihin lämpötilaan asti webaston kuuluu olla mukana? Ilmeisesti se siis toimii, kunnes jokin lämötila saavutetaan moottorille / jäähdytysnesteelle. Vai?
          Muistelisin weban lämmittelevän tuonne 70 - 77c huituville nestelämmöt. Taukolämmityksessä se pitelee nesteen em. lämmöillä ja käy tarvittaessa sen mukaisesti, mitä IHKA pyytää ja nestelämmöt vaatii. Hyvin toimi minulla E39:n webasto, hieno laite
          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

          Comment

          • MOH85
            Bimmer Fanatic
            • May 2009
            • 241
            • Rauma

            #80
            Joo, tää on "uusi" tuttavuus. Omistusaikanani tuo ei ole toiminut (vajaa 3v), koska edellinen omistaja sanoi purkavan akkua. Ja tää tuntuu hajoavan joka toisesta saranasta niin jäi tuo webaston korjaus hiukan taka-alalle. Loppuvuodesta vaihdoin laitteen korjattuun (uusi vesipumppu+korjattu ohjainkortti) mutta ei se toiminut. Ei tehnyt mitään eikä inpalla saanut yhteyttä. Tuli muuta pakollista korjaamista niin jäi odottamaan. Ostin tammikuun alussa uuden exiden akun webastoa ajatellen (ja vanha kuoli) ja loppukuusta toi W sitten heräsi ihan täysin itsekseen. Pelästyin et mikä prkl nyt hajoaa kun sellanen pieni jumputus kantautui korviin tyhjäkäynnillä. Saa nähdä, tällä hetkellä tuo toimii vain lisälämmittimenä moottorille, mutta tilasin tuon gsm releen, jos saisi sitä kautta myös esilämmittimeksi. Jotain koodailua tähän on tehty koska piuha pinnille 1 on jo vedetty ja teletart tästä löytyy. Kauko-ohjain hukassa niin sitä en ole päässyt koittamaan enkä pääse. Kaukoa tuskin löytyy koska on jo tuo vanha Telestart T80 enkä ainakaan löytänyt vastausta / ideaa saisiko sen vielä käyttöön.

            Ainoa mitä olen huomannut, että tuntuu kun auton käynnistää ensimmäistä kertaa webasto puhaltelee ja suhisee noin puoli minuuttia / minuutin. Ja sammuu. Eikä mielestäni lähde uudestaan. Kun auton käynnistää uudestaan webastokin herää ja polttoainepumpun vaimea pauke alkaa kuulua. Ja mielestäni toimii juuri niin että nesteet on tuolla yli 70 asteessa. Sen enempää tuota en siis ole ehinyt katsomaan.

            Tuohon en osaa, en tiedä osaako joku teistä sanoa, että miksi yleensä tuo webasto alkaa polttamaan vasta auton uudelleen käynnistämisellä? Pitää lyödä inpaan kiinni ja kattella mitä siellä tapahtuu. Tää nyt on toiminut vasta muutamia päiviä niin enempää en ole sielun elämään ehtinyt tutustumaan. Oon vaan iloinen, että jokin korjaantui ihan itekseen. Webaston kortti / vesipumppu ei pyörisi vikaa en usko, koska ne on uusittu ja tiedän, että korjaaja on osannut kyllä hommansa..

            Ja kyllä, kyllä mielestäni mainio laitos koska normaalisti vaatii huomattavasti pidempään ajoa jotta moottorin lämmöt nousee normaaliin. Nyt nousee todella nopeasti.
            e39 530dA 1999.

            Comment

            • MOH85
              Bimmer Fanatic
              • May 2009
              • 241
              • Rauma

              #81
              Originally posted by schwarze View Post
              Muistelisin weban lämmittelevän tuonne 70 - 77c huituville nestelämmöt. Taukolämmityksessä se pitelee nesteen em. lämmöillä ja käy tarvittaessa sen mukaisesti, mitä IHKA pyytää ja nestelämmöt vaatii. Hyvin toimi minulla E39:n webasto, hieno laite
              Vielä. Tarkoitatko taukolämmityksellä sitä rest nappulaa? Että webasto eläisi myös sen mukaan? Automaatti-ilmastointihan tässä on, jos sillä on merkitystä..

              Tarttee alkaa hiukan tutkia tuota. Mä en tosiaan tiedä oikein mikä webaston kohtalo autossa on ja mitä siihen saa koodattua / on koodattu? En tiedä saako sitä mistään selville? Inpaa käytän, muuta ei ole / en osaa. Autona tosiaan tuo e39 530da 99 preface eikä ole ajotietokonetta eli pieni näyttö ja painikkeet kahdella rivillä. Ja mittaristossa vain pieni ajotietokone. Eli siis IRIS tuo taisi virallisesti olla..

              Tää webasto ja muutenkin tuo elektroniikkapuoli (ajotietokoneet sun muut) on jäänyt hiukan taka-alalle tosiaan, koska tässä on pari vuotta tekniikan osalta taisteltu. Ehkä sitä pikku hiljaa pääsisi vaikka päivittelemään auton sisätiloja
              e39 530dA 1999.

              Comment

              • jusuli
                Newbiemmer
                • Feb 2018
                • 7
                • Vantaa

                #82
                Suosituksia missä liikkeessä tai kenellä diagnosoida ja korjauttaa Webasto?

                Kyseessä siis tehtaan asentama ja auton valikosta ajastettava versio.
                - Kun pistää ajastuksen puhallukset lähtee sisällä kyllä toimimaan, mutta ei käynnisty itse laite.
                Ei tietoa milloin viimeksi toiminut, mutta veikkaisin 1,5-3v sitten. Vajaan vuoden on ollut omassa omistuksessa ja tarkoitus olisi pitää tätä itsellä pitkä tovi ja mielellään tuon kuntoon laittaisin jos ei nyt ihan kauheita kustanna.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  #83
                  Originally posted by MOH85 View Post
                  Tarkoitatko taukolämmityksellä sitä rest nappulaa? Että webasto eläisi myös sen mukaan? Automaatti-ilmastointihan tässä on, jos sillä on merkitystä..
                  Midiltä painoin Heizung -> Ein, eli webasto vaan käyntiin. Sinulla lienee kuvauksesi perusteella iris? Niin tai näin, MID ja IRIS ovat vain käyttöpaneeleja. Tuo REST-toiminne taisi olla vaan vanhemmassa ihkassa. Toiminnallisuus, tai ainakin nappulan nimi muuttui muistaaksen faceliftin myötä.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • hietase
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 575
                    • Espoo

                    #84
                    Originally posted by jusuli View Post
                    Suosituksia missä liikkeessä tai kenellä diagnosoida ja korjauttaa Webasto?
                    Uudenmaan autovarustelu, Hankasuontiellä.

                    Comment

                    • hietase
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 575
                      • Espoo

                      #85
                      Aikataulut tuntuvat olevan nyt vähän vaikeita, niin käväisi niinkin älytön ajatus mielessäni, että entäpä jos vaihtaisi ohjainkortin itse. Reilun viikon päästä olisi talvilomareissu mutta ei taida onnistua kortin vaihto liikkeessä ennen sitä.

                      Millainen homma tuo on? Mitä pitää purkaa sen jälkeen, kun on sisälokaria raottanut? Tarvitaanko Webaston kanssa jotain erikoisempia työkaluja? Eikai koko mööpeliä tarvitse irrottaa, tai letkuja? Meneekö jotain tiivisteitä tms uusiksi? Kannattaako varata muutakin käsille, kuin uusi kortti? Kuten kysymyksistä voi päätellä, täysi webasto-noviisi kyselee.

                      Nyt kiinni oleva viallinen kortti on laitettu vuosi sitten, joten isompia jumeja ei pitäisi olla.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14574
                        • Oulu

                        #86
                        Weban pakoputki irti ja sitten teline kahdella pultilla korista irti. Teline on webastossa kiinni kolmella ruuvilla. Tämän jälkeen voi aukaista neljä ruuvia jotka pitää korttia kansineen paikallaan. Toki liittimet eka irti. Letkuja ei tarvi irrotella. Toki toivoa sopii, ettei nuo kortin pitkät piene pultit katkee, kuten tahtoo olla tapana. Toki tuuria voi olla pelissä, jos vuosi sitten ruuvattu auki.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #87
                          Kannattaa lämmittää sitä Weban runkoa, niin ne kannen ruuvit ei katkea niin helposti.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • hietase
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 575
                            • Espoo

                            #88
                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Kannattaa lämmittää sitä Weban runkoa, niin ne kannen ruuvit ei katkea niin helposti.
                            Millaisesta lämpötilasta puhutaan, riittääkö hiustenkuivain?

                            Pitää kai ottaa se sulake takakontista irti homman ajaksi? Tarvitseeko tämä jotain koodien nollailua, vai lähteekö suoraan toimimaan?

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #89
                              Originally posted by hietase View Post
                              Millaisesta lämpötilasta puhutaan, riittääkö hiustenkuivain?

                              Pitää kai ottaa se sulake takakontista irti homman ajaksi? Tarvitseeko tämä jotain koodien nollailua, vai lähteekö suoraan toimimaan?
                              Kyllä se möltti varmaan hiustenkuivaimellakin lämpee, jos jaksaa viikon tohottaa. Värkkää suoraan ajosta, niin Weban runko on lämmin, kun kennolle menevä neste kiertää joka tapauksessa sen kautta.

                              Sulakkeen voi toki irrottaa, mutta ei ole välttämätöntä. Yleensä lähtee suoraan tulille, kun on ollut virrattomana.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • hietase
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 575
                                • Espoo

                                #90
                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Kyllä se möltti varmaan hiustenkuivaimellakin lämpee, jos jaksaa viikon tohottaa. Värkkää suoraan ajosta, niin Weban runko on lämmin, kun kennolle menevä neste kiertää joka tapauksessa sen kautta.

                                Sulakkeen voi toki irrottaa, mutta ei ole välttämätöntä. Yleensä lähtee suoraan tulille, kun on ollut virrattomana.
                                Kiitos, pitänee kokeilla itse.

                                Comment

                                Working...
                                X