Originally posted by Rado
Oi laadukas E 39 !!
Collapse
X
-
Nykyautot tehdään tarkoituksella nafteilla mitoituksilla(säästöt). Lisäksi materiaaleina mm. keulapalkkeihin yms. tullut paljon mm. suurlujuusteräksiä,alumiinia jne. erilaisia seoksia jotka eivät todellakaan ole mitään supereita väsymiskestävyydeltään. Lähinnä törmäystestien ehkä myös keveyden sekä juuri tuon ikuisen kestävyyden takia.
Tämän päivän auton suunnittelussa käytettävät väsymislujuuslaskennat ja suunnittelutyökalut ovat niin kehittyneitä ettei tarvitse enää tehdä ikuisia pelejä. En ihmettele tuossa kohdassa olevaa väsymismurtumaa ollenkaan. Autojen painotkin on aivan kertaluokkaa kovempia kuin ennen sekä tehot. So long bensiinin säästö.
Lisäksi jos autoon jo tehtaalta saa vahvikkeella varustetut yläpäät taksi yms. ammattikäyttöön niin tuskimpa takuuseen menee....voi olla että jopa vaatii että ammattikäytössä tuo paketti täytyy olla valmiina mikäli mielii tuossa takuuta käyttää.
Itse pidän bemareista niiden ajo-ominaisuuksien takia enkä sen takia ettei niissä ole vikoja. Ulkonäkökin on plussaaainakin joissain uusissakin malleissa vielä. vikojen suhteen menee keskikastiin.
Japsit polkee edellä johtuen tarkoista laatuvaatimuksista ja huippuunsa kehitetystä valmistusprosessista sekä logistiikasta.
Profit and greed is the devil, not the car!Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
-Official BTCF-Sauna Team-
-Official BTCF-Jusauksen allasteam-
-Team BTCF Top Alcohol-
-Team Pimp My Bride-
TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
R.I.P. 1K MOTORSPORTS
R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
Comment
-
-
Originally posted by SuutariJapsit polkee edellä johtuen tarkoista laatuvaatimuksista ja huippuunsa kehitetystä valmistusprosessista sekä logistiikasta.
Itse topicciin en voi sanoa muuta kuin sen tosiasian, ettei mitään automerkkiä ole suunniteltu nykypäivänä ikuiseksi eikä missään nimessä suomen marginaalisia taksimarkkinoita varten. Jos mietitään mikä auto kestää extremeolosuhteissa käytännössä ikuisesti, on paras seurata rättipäiden menoa ja ostaa joko Toyota esim. HJ60 tai W123/w124 mersu. Eipä ne juuri muilla ajele....Last edited by KFZ-Koenig; 14-03-2006, 23:54.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Tuo Radon linkittämän kuvan ironia oli päivän hauskin pläjäys! Ensin haukutaan Bemarin laatua ja sitten kehutaan... mitä? Corvettea?? Heh..
Ei Vettessä mitään pahaa sinänsä, mukava auto (vähemmän tosin taksikäytössäja hauska harrastaa mutta miten Vette ja Laatu osuvat samaan threadiin? Olen omistanut aiemmin ja omistan nytkin Seevun, joten voin sanoa ilman mutua että amerikan maalta tulee suuria tunteita mutta sillä ei ole mitään tekemistä laadun kanssa.. BTW vuodesta 1974 vuoteen 1982 ei tehty yhtään mustaa Vetteä. Miksikö? Siksi että koripaneelit olivat niin kuoppaisia että se olisi näkynyt häiritsevästi kiiltävän mustassa. Tämä ei ole vitsi.
Jos jokin auto tehtäisiin kestämään sekä urheilullisen ajon että taksikäytön täysin ilman mekaanista väsymistä, se painaisi taas enemmän kuin edellinen malli. Sen valmistuskustannukset olisivat huomattavasti korkeammat jne. Kaikkea ei voi saada samassa paketissa, pitää priorisoida omia tarpeitaan.---
Comment
-
-
Originally posted by lastusPitääpä ihan kysyä radolta, montako kertaa olet Helsingin taksin kyydissä istunut? Kyllä ne autot merkistä riippumatta saavat kokea todella kovia, ajetaan lusikka pohjassa, on mukulakiveä, täydellä kuormalla paahdetaan urku auki manskun nupulakivillä ja kiskojen yli. Itse tunnen moniakin taksikuskeja ja kyllä tuo 400kkm on pääkaupunkiseudun taksille melkoinen lukema, rasitus on kuitenkin aivan eri luokkaa mitä pk-seudun taksit saavat kokea kuin sillä inarin ainoalla 800kkm rullatulla taksilla joka ajelee pidempiä reissuja. Jokainen auto on lisäksi yksilönsä, kyllä asiasta varmasti olisi BMW Finlandin toimesta tiedotettu jos kyseisessä vuosimallissa olisi yleisiä korin väsymisiä. Tokihan tuollainen vituttaa, mutta itse en ihan heti entistä taksia lähtisi ostamaan, tiedä kuinka moni on laatannu tuuletusrei'istä sisäänkin.. (Kaveri onnistui mersuun laatat pulauttamaan, meni koko ilmastointi uusiks.) Mikäli itse tunnet että olet aivan totaalisen pettynyt yhden yksilön myötä koko merkkiin, niin en voi muuta sanoa kuin merkkiä vaihtoon, toivottavasti sieltä saat paremman yksilön.
Eli ihan koko ajan kenkää. Teki mieli kysyä, että eikö se nyt pikkasen rauhallisemmallakin ajotavalla penari liikkuis mukavasti, ja olis asiakkaallakin kivampaa. Eli vanhaa taksia en kyllä äkkiä itse suostuis ottamaan...
Ja Radolle: Käy tuolla ongelmat-osiolla katsomassa, että onko siellä yhtään viestiä. Jos on, niin tarkoittaa sitä, että jollakulla penaristilla on vaikeuksia/ongelmia/vikoja oman BMW:nsä kanssa. Ja kehtaavat vielä niistä jutella julkisesti. Eli ei ne penarit mitään viattomia ole, eikä varmaan maailman parhaita autoja, mutta monen mielestä PARHAITA AJAA LUOKASSAAN (itse kuulun em. kategoriaan n. 20 vuoden autoilukokemuksella).
Täältä voorumilta saa hyviä ja hauskoja neuvoja, kun niitä osaa pyytää, mutta parkumalla ja vittuilemalla saa sitten yleensä samalla mitalla.
Eli relaxPorsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by RadoAutolla on tehty tilauskeikkaa, eikä mitään tolpalta tolpalle norkoilua
Tiedätkö mikä se perinteinen konsti on? Kaikesta päätellen et. Se on se, että osa kilometreistä ei tule koskaan mittareille asti ja sitäkautta verottajan tietoon...ostit sitten "ruuvatun" suomipommin, onneksi olkoon.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by CalypsocoupeMitenköhän ne on saaneet tuon kannattamaan ilman että tolpalla olisi notkuttu? Sillä perinteisellä konstilla? Meinaan yli puolet ajosta tyhjänä (=ilmaiseksi) kallilla autolla (iso kone, arvonalenema etc), kulut tulevat kumminkin kaikesta ajosta... Aika hyvä mäihä on käynyt jos on sattunut ostamaan Suomen ainoan vanhan taksin joka ei ole ollut taksiajossa. Uskottavaa. Not. Tähän mennessä kaikki autot on ilmestyneet tolpalle jahka keikat on heitetty, ei sitä rahaa muuten tule.
Tiedätkö mikä se perinteinen konsti on? Kaikesta päätellen et. Se on se, että osa kilometreistä ei tule koskaan mittareille asti ja sitäkautta verottajan tietoon...ostit sitten "ruuvatun" suomipommin, onneksi olkoon.Kyllähän tuo auto on varma kolaripommi, otahan selville sen auton historia, ja sen perusteella purkaa kauppa. Ei se asia tosiaan miksikään täällä valittamalla muutu. Tuntuisi vaan että ei auto normaaliajossa säry tuolla lailla että hitsaamattoman ulkopuolelta lähtis pellit ratkeilemaan. Ihme homma, ei voi muuta sanoa.... Mistä muuten ostit sen auton??
T:Tero2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
EX: 524Tda, 324TdicT
Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...
Comment
-
-
Ostin siis 700tkm ajetun, kolaritaxin
Lisäksi sain vielä selville, että tolppakulhot olivat juuri mallia taxi..
Laakkosen kaveri oli aikas ihmeissään, kun kuvasi nuo halkeamat.
Noissa mun kuvissa ne ei näytä niin pahalta, mitä ne konkreettisesti ovat.
Takuuseenhan tuo menee, koska taxi-alusta ja takuu loppuu vasta toukokuun puolella.
Älkää ottako herneitä nenuun, jos joku onnistuu saamaan jotain takuun pikkiin..
Jos takuut evätään, he saavat musta ikuisen mieliharmin ja taatusti bemarimerkin kuuluviin julkisesti..
Onneksi, palveleva takuuvastaava ymmärsi yskän ja varmasti haluaa hoitaa tämän niin, ettei tästä kuulla enään mistään tuutista..
Katellaan miten äijän käy, vai joudunko turvautuu poikittaistukeen, jotta sakemanni pysyis edes parivuotta nipussa.
Comment
-
Comment