Termos!
Kuten aiemmin kerroin, aion laittaa tuohon omaan kiesiini semmosen ruiskuohjelman, joka lupauksien mukaan hiukan parantaa auton tehoja ja vääntöä. No, käytin tänään autoa ekassa mittauksessa, että selviää paljonko siellä nyt on koneja laitumilla pellin alla. Käytän autoa uudestaan mittauksessa lastutuksen jälkeen (ensi kuussa jollonkin).
Tässä tulokset (should be vakiosta autosta, tosin tulokset vähän ihmetyttää):
(voin skannata kuvat jossain vaiheessa jos ihmiset haluaa nuo käyrät myös nähdä)
Moottoriteho:
Pmax=144.4 kW (~ 193 hp)
bei v=211.5 km/h
n=5610 rpm
Ptol.=3.1 %
Ppyörä=112.7 kW
Phäviä=30.2 kW
Lämp=18C
Paine=999 hPa
k=1.011 (DIN)
Vääntömomentti:
Mmax=260.9 Nm
bei n=4330 rpm
v=163 km/h
Valmistaja:
Pmax= 127 kW (170hp)
Vääntö= 245 nm
Dodii... Osaisko joku selittää, miksi tuossa on noin selvästi paremmat suoritusarvot kuin, mitä "pitäisi" olla. Auto on ollut mua ennen yhdellä toisella Suomessa, joka ei ole siihen mitään tehnyt. Eikä kuulemma pitäisi olla Saksankaan päässä (siellä 1 ed. omistaja) mitään tehty. Voiko vakiossa 523:ssa olla sitten lähemmäs 200 konia tallissa (~193) ?
Mielenkiinnolla odotan sitä, mitä tuo mittaa sitten kun on viritykset tehty. Mittauspaikka oli Autokorjaamo Nikunen Oulussa, ja mittaaja sanoi, että mittarin pitäisi olla luotettava (siellä kuulemma paljon mitataan mm. kilpa-autoja yms.).
Tero
ps> sponsorit varmaan ottaa osaa sitten siihen 2. mittaukseen ?
Kuten aiemmin kerroin, aion laittaa tuohon omaan kiesiini semmosen ruiskuohjelman, joka lupauksien mukaan hiukan parantaa auton tehoja ja vääntöä. No, käytin tänään autoa ekassa mittauksessa, että selviää paljonko siellä nyt on koneja laitumilla pellin alla. Käytän autoa uudestaan mittauksessa lastutuksen jälkeen (ensi kuussa jollonkin).
Tässä tulokset (should be vakiosta autosta, tosin tulokset vähän ihmetyttää):
(voin skannata kuvat jossain vaiheessa jos ihmiset haluaa nuo käyrät myös nähdä)
Moottoriteho:
Pmax=144.4 kW (~ 193 hp)
bei v=211.5 km/h
n=5610 rpm
Ptol.=3.1 %
Ppyörä=112.7 kW
Phäviä=30.2 kW
Lämp=18C
Paine=999 hPa
k=1.011 (DIN)
Vääntömomentti:
Mmax=260.9 Nm
bei n=4330 rpm
v=163 km/h
Valmistaja:
Pmax= 127 kW (170hp)
Vääntö= 245 nm
Dodii... Osaisko joku selittää, miksi tuossa on noin selvästi paremmat suoritusarvot kuin, mitä "pitäisi" olla. Auto on ollut mua ennen yhdellä toisella Suomessa, joka ei ole siihen mitään tehnyt. Eikä kuulemma pitäisi olla Saksankaan päässä (siellä 1 ed. omistaja) mitään tehty. Voiko vakiossa 523:ssa olla sitten lähemmäs 200 konia tallissa (~193) ?
Mielenkiinnolla odotan sitä, mitä tuo mittaa sitten kun on viritykset tehty. Mittauspaikka oli Autokorjaamo Nikunen Oulussa, ja mittaaja sanoi, että mittarin pitäisi olla luotettava (siellä kuulemma paljon mitataan mm. kilpa-autoja yms.).
Tero
ps> sponsorit varmaan ottaa osaa sitten siihen 2. mittaukseen ?
Comment