Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523iA dynamometrin tulokset, ennen lastua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #31
    Rapamaha,

    Niin oliko sinun se 523 joka mitattin tuolla Jäälissä silloin lauantaina ?

    Itsellä on käppyrät tuossa paperilla, pitää vaan skannata ne. Ja lastua ei ole vielä asennettu. Palaan asiaan tuloksilla heti kun niitä on näyttää lastun kanssa.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Rapamaha
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 683
      • -

      #32
      Originally posted by teropa
      Rapamaha,

      Niin oliko sinun se 523 joka mitattin tuolla Jäälissä silloin lauantaina ?

      Tero
      Jep, meikäläisen hiacehan se.

      Digin kaapeli löytyi joten saanen käppyrää liitettyä lähitunteina. [update]Så här... ei nuo nyt skannerille pärjää, mutta kait niistä selvän saa[/update]
      Attached Files
      Last edited by Rapamaha; 02-05-2006, 07:28.

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7425
        • Oulu

        #33
        Originally posted by Rapamaha
        ... pyöriltä 126.9kW.
        Eli siis pyöriltä mitattu enemmän kuin valmistaja lupaa moottorista. Tuossa ei ainakaan voimansiirron häviöt sotke asioita, jos vain dyno näyttää oikein.

        Mites ne muut Jäälissä mitatut autot meni tässä suhteessa, eli pyöriltä enemmän vai vähemmän kuin motin speksit antaa?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #34
          Originally posted by Petri.Kekkonen
          Mites ne muut Jäälissä mitatut autot meni tässä suhteessa, eli pyöriltä enemmän vai vähemmän kuin motin speksit antaa?
          Muistelisin että että vakiomoottoreista tuo oli ainut auto, josta löytyi pyöriltä enemmän kuin moottorin nimellistehoksi on ilmoitettu.

          Useammasta autosta löytyi enemmän kuin mitä on luvattu, mutta ylitykset oli pääsääntöisesti muutamia kilowatteja lukuunottamatta 540ia:ta ja 535d:tä (210kW vs. 223kW, 200kW vs. 216kW). Ja jokusen auton kohdalla jäätiin luvattujen lukemien alle, joten ei se dynon kalibrointi nyt ihan täysin munillaan voi olla.

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            #35
            Originally posted by Rapamaha
            Jep, meikäläisen hiacehan se.

            Digin kaapeli löytyi joten saanen käppyrää liitettyä lähitunteina. [update]Så här... ei nuo nyt skannerille pärjää, mutta kait niistä selvän saa[/update]
            Mikäs tuon jälkimmäisen kuvan vaaka-akseli on? Vaikuttais eri asteikoilta.

            Comment

            • Rapamaha
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 683
              • -

              #36
              Originally posted by Vanquish
              Mikäs tuon jälkimmäisen kuvan vaaka-akseli on? Vaikuttais eri asteikoilta.
              Nopeus [v]

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #37
                Tässä vielä minun käppyrät ennen lastun laittoa (automaatti siis kyseessä).





                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #38
                  Jos ihan aikuisten oikeesti haluutte niitä pyörätehoja niin rototest on se ainoa oikea vaihtoehto. Myös Dyno Dynamicsin penkki on osoittautunut aika tarkaksi. Pelkästään kylmä ilma ja iso flekti auton edsssä tuo helposti jo 10kw lisää tehoa ahdettuun autoon ja kyllä se vaparikin siitä hyötyy. Ei taatusti lähde samaa tehoa kesällä helteessä kun maaliskuun pikkupakkasilla... Niissä on niin hemmetin monta muuttujaa jotka voivat vaikuttaa tulokseen. Pelkästään kierrosten alasrullaus vaihde silmässä muuttaa tulokset täysin vertailukelvottomiksi. No eihän tällasta kukaan varmaan edes tee mutta vaan esimerkkinä. Tässä valossa se seuraava veto ei välttämättä kerro kovin tarkkaan edes virilastun tuomaa tehonlisää ellei näitä pikku muuttujia huomioi.

                  Comment

                  • Jarde
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 446
                    • Oulu

                    #39
                    Originally posted by Juppe
                    Jos ihan aikuisten oikeesti haluutte niitä pyörätehoja niin rototest on se ainoa oikea vaihtoehto. Myös Dyno Dynamicsin penkki on osoittautunut aika tarkaksi. Pelkästään kylmä ilma ja iso flekti auton edsssä tuo helposti jo 10kw lisää tehoa ahdettuun autoon ja kyllä se vaparikin siitä hyötyy. Ei taatusti lähde samaa tehoa kesällä helteessä kun maaliskuun pikkupakkasilla... Niissä on niin hemmetin monta muuttujaa jotka voivat vaikuttaa tulokseen. Pelkästään kierrosten alasrullaus vaihde silmässä muuttaa tulokset täysin vertailukelvottomiksi. No eihän tällasta kukaan varmaan edes tee mutta vaan esimerkkinä. Tässä valossa se seuraava veto ei välttämättä kerro kovin tarkkaan edes virilastun tuomaa tehonlisää ellei näitä pikku muuttujia huomioi.
                    Onhan näissä "penkeissä" korjauskertoimia olosuhteiden muutoksiin, mutta eihän ne kuitenkaan mitään satatarkkoja ole! Kyllähän tämä Jäälin Autosäädön Seppo on mittaillut lukemattomia eri autoja jo vuosia, joten osaa aika hyvin hommansa. Mutta hän itsekin sanoi, että ei pyöriltä tehoja saa koskaa kovin tarkasti mitattua(liikaa muuttujia). Onhan näitä silti mukavaa vertailla, kun ei ota kovin tosissaan asiaa!
                    E46 320d sedan vm-02
                    museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                    Comment

                    • Jarde
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 446
                      • Oulu

                      #40
                      Käppyrä

                      Tässäpä mun käppyrä!
                      Attached Files
                      E46 320d sedan vm-02
                      museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #41
                        Joko on tuloksia?
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #42
                          Ei ole viä.. Taloudessa ollut nyt viime aikoina vähän kiireellisempiä hankintoja. Palaan topikkiin heti kun on lappu kourassa ja lastu alla.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • e46 ci
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2006
                            • 583

                            #43
                            Nikusella penkki rempassa, onkohan tulokset siinäkään mielessä vielä vertailukelpoisia, varmaankin riippuu penkin viasta että pitääkö kalibroida uudelleen ja muuttuuko parametrit..

                            Millaisia tuloksia verrattuna nikusen penkkiin on porukka saanut jäälissä prokkolalla?
                            ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #44
                              Justiin samanlaiset tulokset ainakin Prokkolan penkki sai eräälle toiselle 523:lle, kuin mitä Nikunen minun hiaselle.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • e46 ci
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 583

                                #45
                                Käytettiin lastutettua m52b25tu moottorista rompetta jäälissä ja takapyöriltä irtosi 117kw (255nm) eli noin viis kw:ta enemmän kun teropa:n vanhemmasta koneesta ilman lastua. Eron selittää osiltaan se että kone on uudempi mutta valitettavasti vieläkään emme saa vastausta onko lastulla/softalla millainen vaikutus vaparissa. Iso se ei kuitenkaan ole vaikka on toki olemassa..

                                Onko tosi ettei kukaan ole ajanut ennen ja jälkeen testejä vaparille samalla yksilöllä? Lähinnä kiinnostais nuo e46 M3 lukemat..

                                Ens viikolla kaiketi käytetään kaverin M5 e39 jolloin alkaa jo tehoja löytymään niinku miesten autossa pitääkin.
                                ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎