Aktivsitze jälkeenpäin.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7468
    • Oulu

    #31
    Originally posted by TJJ
    Aktiivipenkkiin näyttäisi löytyvän BMW:ltä jälkiasennussarja nro: 01 10 4 444 444. Mutta tuo on hiukan epämääräinen paketti sillä kaikki tiedot puuttuu. Muistelen kyllä nähneeni tuon asennusohjeet joten kai tuo sarja on olemassa.
    2004 vuodelta peräisin olevassa E39:n alkuperäislisävarustekataloogissa on myös tuo aktiivi-istuin listattu kuvan kanssa, mutta hinnastosta ei löydy sille edes tuota numeroa ja hinnan kohdalla lukee "hinta avoin".
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #32
      Omaan kun noita penkkejä vaihtelin niin tuli havaittua että ainakin sporttipenkit käy ristiin E39 ja E38 välillä niin miksei muutkin.
      Liukuva takaluukun lattia on hyvä silloin kun keuljettaa jotainb oikeasti raskasta, mutta jos sitä ei välttämättä tarvitse niin se 5cm enemmän korkeutta tavaratilassa on ihan tarpeellista.
      Sporttirattia ei todellakkaan saa lämmityksellä vaan se on aina se nelipuolainen monitoimiratti..olisi ihan kiva varuste myös sporttirattiin.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4624
        • Lahti.

        #33
        kun lukee Hassisenkoneen ja Tapin "tarpeista", niin eikö olis paljon parempi että vuokraatte kunnon mustapukuinen kuljettaja autoonne. Niin ettei jää harmittaa että ratti ois liian viileä aamulla...
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3120
          • Välisuomi

          #34
          Originally posted by EPDM
          kun lukee Hassisenkoneen ja Tapin "tarpeista", niin eikö olis paljon parempi että vuokraatte kunnon mustapukuinen kuljettaja autoonne. Niin ettei jää harmittaa että ratti ois liian viileä aamulla...
          Olisi.. Kun haluaa halvalla hyvää, niin joutuu tekemään töitä.. Jos kelpaisi se hyvä kalliillakin, elämä olisi helppoa
          ---

          Comment

          • -Tapi
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 3120
            • Välisuomi

            #35
            Vanhaan aiheeseen jatkoa.. Onneksi on hyväntahtoisia kavereita, joilla on tarjota hyviä autoja myyntiin.. Kaveri ei näe ilmeisesti hinnoissa merkittävää eroa verratessa 01-03 530d:ta ja 05 535d:ta.. No joka tapauksessa jos tämä auto kiinnostaa forumin lukijaa ostomielessä, minulta saa yhteystiedot privalla.

            "Dear Mr. --------,

            I just remembered you were looking for a BMW Touring for your collection of cars !

            Due to certain circumstances I have bought a new car and I am selling my car
            (in which you have driven when you were here in Metzingen).

            I know it is not the same car you were looking for (and it is more expensive) but may
            Be you are insterested ? (or may be you know somebody interested ?)

            Enclosed and below you find the specifications of the car and I can send you pictures of you
            are interested.

            BMW 535 d
            Carbon-black-metallic
            Leather Dakota chestnut brown
            Date of original delivery 01/2005
            48.000 km
            M sport package
            Automatic shifting
            Panaroma glas-roof
            Electric memory seats with heating
            Xenon lights (with curve lighting)
            Parc distance control
            Large Navigation-System professional
            Hi-Fi
            Bluetooth mobile phone
            (otherwise as enclosed sheet)
            There is a small damage at the left rear fender which was caused by a
            Snow chain which broke during driving (I think you saw it when you were here).
            Price, ex Metzingen € 48.500,--
            (including 16 % VAT which can be deducted if we invoice to a company outside Germany)"
            ---

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16569
              • Asikkala

              #36
              Originally posted by HassisenKone
              Olen 100% samaa mieltä.

              Varsinkin jos edellisessä autossa oli joku varuste, mitä ei ole uudessa (esim. ratinlämmitin, aukeva takaluukku). Ketuttaa joka kerta kun avaat sen kurasen luukun käsin ja sitten palellutat vielä näppisi rattiin, vaikka ois webasto.

              Tekniikkaosaston oppikokemuksena =
              - Ei ole olemassa turhia lisävarusteita,
              - Eikä lisävarusteita voi koskaan olla liikaa.
              - Uusien lisävarusteiden laittaminen on yhteiskunnallisesti hyväksyttävää (vaikka jälkiasennuksena, ettei ketuta)

              Sitten vain autokaupoille $$$$$$
              Aukeava takaluukku on kyllä kiva, ei tarvi takaoven kautta kamoja konttiin laittaa.

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3399
                • Tre

                #37
                Originally posted by -Tapi
                Ei. Turvalasit/pansaarilasit ovat erikseen. Tuplalasit eristävät lämpöä ja ääntä vakioita tehokkaammin. Myös huurtuminen on kuulopuheiden mukaan pienempää.
                Nuo tuplalasit olis kyllä Suomen oloihin todella asialliset. Joskus 20 asteen pakkasilla auton on aivan kylmä kun olet 15 min kaupassa. Ja mistähän lämpö karkaa...

                Huurtuminen on varmasti todella vähäistä.

                Muistaakseni ikkunan lämmönläpäisykerroin on ~6/(lasien lkm)^2 eli yhdelle 6 ja kahdelle 1,5. Neljä kertaa pienempi lämpöhukka...
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #38
                  Originally posted by alspe
                  Nuo tuplalasit olis kyllä Suomen oloihin todella asialliset. Joskus 20 asteen pakkasilla auton on aivan kylmä kun olet 15 min kaupassa. Ja mistähän lämpö karkaa...

                  Huurtuminen on varmasti todella vähäistä.

                  Muistaakseni ikkunan lämmönläpäisykerroin on ~6/(lasien lkm)^2 eli yhdelle 6 ja kahdelle 1,5. Neljä kertaa pienempi lämpöhukka...
                  Ja kesällä samat lasit eristää lämmön ulkopuolelle.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #39
                    Originally posted by KFZ-Koenig
                    Ja kesällä samat lasit eristää lämmön ulkopuolelle.
                    Toisaalta talvella sisätilan lämmitin/webasto ei sulata laseja joten niitä onkin raaputettava.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3399
                      • Tre

                      #40
                      Originally posted by KFZ-Koenig
                      Ja kesällä samat lasit eristää lämmön ulkopuolelle.
                      Paitsi, että jos laseissa ei ole säteilyä estävää kalvoa, niin ei kyllä vähennä kuumentumista yhtään. Kesällä suurin osa lämmöstä tulee säteilynä eikä ulkolämpötilan takia. On ihan sama montako lasia on päällekkäin.
                      Last edited by alspe; 15-06-2006, 21:01.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3399
                        • Tre

                        #41
                        Originally posted by TJJ
                        Toisaalta talvella sisätilan lämmitin/webasto ei sulata laseja joten niitä onkin raaputettava.
                        Tää on hyvä pointti
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #42
                          Tuliko tähän selvyyttä koskaan, onnistuuko retrofittaus?

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Tuliko tähän selvyyttä koskaan, onnistuuko retrofittaus?
                            Kyllähän -Tapi asensi nuo penkit (ja lasit).
                            E39 528iA

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #44
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Kyllähän -Tapi asensi nuo penkit (ja lasit).
                              Asensi koko penkit? Ajattelin asentaan pelkät hieronta systeemit penkeistä toisiin. Millainen tuo jakkaran pers'osa on purkaa ja meneekö nestepussit bolt-on vai pitääkö vaihtaa koko tyynyosa?

                              Pitäisi myös nuo tuplalasit askarrella jossain vaiheessa, lasit+tiivisteet riittää?

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #45
                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Asensi koko penkit? Ajattelin asentaan pelkät hieronta systeemit penkeistä toisiin. Millainen tuo jakkaran pers'osa on purkaa ja meneekö nestepussit bolt-on vai pitääkö vaihtaa koko tyynyosa?

                                Pitäisi myös nuo tuplalasit askarrella jossain vaiheessa, lasit+tiivisteet riittää?
                                Muistaakseni purki ja vaihtoi nuo systeemit omiin penkkeihin. Ei se purku ole vaikea homma. Se tyynyosa taisi olla erilainen, joten pehmuste pitää ottaa irti verhoilusta. Siinä muistaakseni pitää avata niitä metallirenkaita, mutta sekin onnistuu kaksilla pihdeillä tai voihan niihin uudetkin vaihtaa ja katkoa entiset.

                                Laseista en enää muista, niissä taisi olla joku muukin juttu (se muovikehys?), mutta oliko se vain takana ja silloin jos takaovissa on aurinkoverhot.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X