Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 e39 ja ohjaustehostimen pumpun ääntäminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tetapi
    Newbiemmer
    • Jan 2011
    • 27
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by kauko-63 View Post
    kiitos! sieltähän noita näyttää löytyvän,kaikissa e39:ssä sama pumppu? itselläni -97 528 mutta mikä tahansa e39:n pumppu sopii?
    Kannattaa mennä pitkälti varaosanumeroiden (esim.bmwfans) mukaan ja toki vielä parempi jos saa tarkisttettua mikä pumppu omassa on.


    Villinä veikkauksena uskoisin, että esim tuossa on haetun kaltainen kampe ja itsellä on omassa tuommoinen Lukin pumppu.

    Comment

    • Point
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 33
      • Lempäälä

      #32
      Nyt kylmillä keleillä omankin auton (ilmeisesti)ohjaustehostin vinkuu ja jurnuttaa aina vähän aikaa kun lähtee ajamaan. Ääntäminen loppuu noin 5-10min päästä käynnistyksestä. Kannattaako tolle tehdä jotain vai antaa vaan olla? Tätä alko ilmenemään heti kun lämpötilat tipahti lähelle nollaa.
      E39 523i -97

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14446
        • Oulu

        #33
        Itse en ainakaan suomen purkaamoilta löytänyt, ku kalliimpia mitä tehdaskorjattu pumppu maksaa.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1838
          • Kotona/Poissa

          #34
          Originally posted by kauko-63 View Post
          mistähän noita kannattas etsii? ja onko paha vaihtaa,ahdas paikka?
          Oman kokemuksen mukaan en kyllä poissulkisi noita Schmiedmanin alle 200,- tarvikepumppuja. Omassa E39:ssä sellainen pyörinyt ongelmitta, toki vasta reilun vuoden ja about 20000 km. Ennemmin sellaisen ostan kuin samalla hinnalla purkamolta xxxxxxx kilometriä nähneen alkuperäisen käytetyn.

          Luulisin pumpputyypin muuttuvan moottorin mukaan bensakoneissa erilainen ku diisseleissä, mahdollisesti jopa kutos ja kasikoneisissakin eri versiot. Kannattaa tarkistaa sopivuus.
          Last edited by Havis; 23-11-2013, 20:16.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14446
            • Oulu

            #35
            Itse luin noista halvoista tehdaskorjatuista huonoja kokemuksia, niin lottosin että ehjä orggis käytetty on parempi yli 100e halvemmalla... Esim. http://www.ebay.de/itm/BMW-E39-5er-M...item19ca54db43
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Pääkkäri
              Bimmer Rookie
              • May 2013
              • 54
              • E-Savo

              #36
              Originally posted by Point View Post
              Nyt kylmillä keleillä omankin auton (ilmeisesti)ohjaustehostin vinkuu ja jurnuttaa aina vähän aikaa kun lähtee ajamaan. Ääntäminen loppuu noin 5-10min päästä käynnistyksestä. Kannattaako tolle tehdä jotain vai antaa vaan olla? Tätä alko ilmenemään heti kun lämpötilat tipahti lähelle nollaa.
              Vaihda öljyt. Omassa ainakin hävisi äänet.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #37
                Originally posted by Point View Post
                Nyt kylmillä keleillä omankin auton (ilmeisesti)ohjaustehostin vinkuu ja jurnuttaa aina vähän aikaa kun lähtee ajamaan. Ääntäminen loppuu noin 5-10min päästä käynnistyksestä. Kannattaako tolle tehdä jotain vai antaa vaan olla? Tätä alko ilmenemään heti kun lämpötilat tipahti lähelle nollaa.
                Laita siihen säiliöön "lokilämmitin".Pysyy öljy lämpöisenä,eikä ulise kylmänä.

                Ei vaan.Vaihda tosiaan ensin testimielessä nuo öljyt.Mieluusti huuhtelemalla (foorumilla on juttua).Jos ei auta,niin uutta pumppua kehiin.

                Comment

                • heikoin
                  Newbiemmer
                  • Oct 2010
                  • 29
                  • Suomi

                  #38
                  Mulla äänti ohjaustehostin 3 vuotta omistuksen alusta asti ja jatkuvasti ääntäminen tietysti paheni. Vaihdoin pari kuukautta sitten säiliön ja nesteet. Vanha säiliö tulvi öljyä hieman ulos korkin huohotusreiästä, oli ilmeisesti tukossa tai jotain.

                  Nyt ei äännä ja ohjauksesta tuli ehkä jopa kevyempi.

                  Comment

                  • Klarion
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 42
                    • Kangasala

                    #39
                    Omaan autoon pitäisi myös pumppu vaihtaa. Realoemin mukaan kaikki E39:t prefaceliftistä viimeisimpään mallivuoteen käyttää samaa pumppua eli LUK LF-30

                    Tähän kai on luottaminen

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by Klarion View Post
                      Omaan autoon pitäisi myös pumppu vaihtaa. Realoemin mukaan kaikki E39:t prefaceliftistä viimeisimpään mallivuoteen käyttää samaa pumppua eli LUK LF-30

                      Tähän kai on luottaminen

                      http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=32411097149
                      E39:ssä on käytetty useampaa eri pumppua. Bensa kutosessa yhtä, kasissa yhtä, dieselissä omansa..
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Klarion
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2014
                        • 42
                        • Kangasala

                        #41
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        E39:ssä on käytetty useampaa eri pumppua. Bensa kutosessa yhtä, kasissa yhtä, dieselissä omansa..
                        Joo, ajatusvirhe. Tarkoitin, että bensakutosissa.

                        Comment

                        • Gize
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 551
                          • Tampere

                          #42
                          Jahas tuliko sitä sitten ebaysta valmiiksi paska pumppu vai mikä meni vikaan:

                          Pumppu vaihdettu metodilla vanha pois uusi tilalle, -> nestettä on ja auto käymään, eikä tehosta ollenkaan

                          Nyt kun kääntää rattia väkipakolla niin neste säiliössä lisääntyy, voiko siellä olla jokin ilmalukko?

                          Onko vinkkejä :think
                          Kulkineet:
                          BMW 730dA -03
                          BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                          BMW 323i -95
                          Honda CBR600Fighter
                          EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                          3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                          Comment

                          • kihe
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2011
                            • 174
                            • Joensuu

                            #43
                            Originally posted by Gize View Post
                            Jahas tuliko sitä sitten ebaysta valmiiksi paska pumppu vai mikä meni vikaan:

                            Pumppu vaihdettu metodilla vanha pois uusi tilalle, -> nestettä on ja auto käymään, eikä tehosta ollenkaan

                            Nyt kun kääntää rattia väkipakolla niin neste säiliössä lisääntyy, voiko siellä olla jokin ilmalukko?

                            Onko vinkkejä :think
                            Mihin autoon nyt pumpun vaihdoit? EDIT: topic se varmaan kertookin..
                            Ootko testannut kiertääkö öljy (paluuletku irti ja se astiaan > varaa öljyä 1-2 L valmiiksi > auto käyntiin ja kaveria vääntäämään rattia > lisäile säiliöön öljyä kun hupenee ja astiaan tulee "vanhat" öljyt. Samalla puhdistuu ja vaihtuu öljytkin.
                            Last edited by kihe; 05-05-2017, 11:06.

                            Comment

                            • Gize
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 551
                              • Tampere

                              #44
                              Originally posted by kihe View Post
                              Mihin autoon nyt pumpun vaihdoit? EDIT: topic se varmaan kertookin..
                              Ootko testannut kiertääkö öljy (paluuletku irti ja se astiaan > varaa öljyä 1-2 L valmiiksi > auto käyntiin ja kaveria vääntäämään rattia > lisäile säiliöön öljyä kun hupenee ja astiaan tulee "vanhat" öljyt. Samalla puhdistuu ja vaihtuu öljytkin.
                              Juu 528siin nimenomaan, jokin ilmalukko sielä oli, imasin säiliön tyhjäksi ja kääntelin rattia ja taas tyhjäsin säiliön, täytin vähän tuoretta öljyä ja pyöräytin pumppua, sitten se lähtikin tehostamaan ja täyttöä + kääntelyä niin nestepinta asettui oikealle tasolle.

                              Säiliö ja öljyt oli vaihdettu jo pariin kertaan joten öljyt oli muutenkin aika puhtaat jo tässä pumpun vaihdossa
                              Kulkineet:
                              BMW 730dA -03
                              BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                              BMW 323i -95
                              Honda CBR600Fighter
                              EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                              3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎