Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Ilmastoinnin flekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Hemi
    En kyllä ole millään saanut näitä uudempia flektejä pyörähtämään vaikka minkälaisia kytkentäyhdistelmiä on yritetty? Pienen nytkäyksen saa kyllä aikaiseksi, mutta ei pyörimään. Ei tällä nyt muuten mitään merkitystä, mutta aina pitää myytävä "ropelli" testata omassa kiesissä ennenkuin uskaltaa toimivana pistää eteenpäin?
    Tota uudempaa propellia ohjataan DME:ltä tulevalla PWM-signaalilla (10 - 100 Hz), sitä ei nyt ihan helposti kikkailla pelkillä kytkisyhdistelmillä vaan siihen tarvitaan jo jotain muita vehkeitä avuksi.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • Karhu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 474
      • Kirkkonummi

      #32
      Originally posted by Hemi
      En kyllä ole millään saanut näitä uudempia flektejä pyörähtämään vaikka minkälaisia kytkentäyhdistelmiä on yritetty? Pienen nytkäyksen saa kyllä aikaiseksi, mutta ei pyörimään. Ei tällä nyt muuten mitään merkitystä, mutta aina pitää myytävä "ropelli" testata omassa kiesissä ennenkuin uskaltaa toimivana pistää eteenpäin?
      Uudempi systeemi:


      Vanhempi systeemi:
      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Eli kyllä siltä näyttää että tuota uudempaa ei todellakaan saa pyörimään kuin asentamalla se autoon...vai olenko oikeassa?

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #34
          Originally posted by Hemi
          Eli kyllä siltä näyttää että tuota uudempaa ei todellakaan saa pyörimään kuin asentamalla se autoon...vai olenko oikeassa?
          Jos elektroniikan kanssa puuhastelu on tuttua niin tuollaisen PWM-signaalilähteen tekeminen on aika helppo juttu, esim. NE555-piirillä.
          E39 528iA

          Comment

          • mikron
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2170
            • Himas

            #35
            Originally posted by AC-Carsystems
            Pitäisi ehdottomasti pyöriä helposti. Jos takkuilee niin todennäköisesti laakerilla tullut kilometrit täyteen. Meidän kauttamme saa uusia flektejä.
            Joo hinta flektille kiinnostais ja sille asennus. Itellä on jotenki irti se flekti eikä pyöri ollenkaan ja on se syylarin päässä olevan anturin johto nyppästy irti.
            F11 530dA xDrive M-sport -13
            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
            Ex: E38 740iA -98
            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
            Ex: E39 523i -96
            Ex: E34 520i -89

            Comment

            • Shadow-line
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 245
              • Pirkanmaa

              #36
              Vaihdoin flektin etuvastuksen, nyt löytyy 2 puhallin nopeutta kun oikosulkee syylärin anturille menevä piuhan. Käytännössä en ole päässyt kokeileen, kun kylmäaineet uupuu. Mutta ensiviikolla nähdään, kuinka pyörii ajossa....

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #37
                Originally posted by Shadow-line
                Vaihdoin flektin etuvastuksen, nyt löytyy 2 puhallin nopeutta kun oikosulkee syylärin anturille menevä piuhan. Käytännössä en ole päässyt kokeileen, kun kylmäaineet uupuu. Mutta ensiviikolla nähdään, kuinka pyörii ajossa....
                Mitäs tuo vastus tuli kustantamaan? Ja mistä? Onko kaikissa E39 malleissa samanlainen?
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Shadow-line
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 245
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by Stone
                  Mitäs tuo vastus tuli kustantamaan? Ja mistä? Onko kaikissa E39 malleissa samanlainen?
                  Vastus Treen Metro-autossa jäi maksaan reilun 40 ekua. Ennen -9/98 tehdyissä kieseissä sama.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by Stone
                    Mitäs tuo vastus tuli kustantamaan? Ja mistä? Onko kaikissa E39 malleissa samanlainen?
                    Siis 9/98-uudemmissa ei etuvastusta ole lainkaan.

                    Comment

                    • suffeli
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 559
                      • JKL

                      #40
                      Pystyykö -97 autoon laittamaan sitä uudemman mallin flektiä?
                      ------
                      G31 530d

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Ei.... Tai toki pystyy mutta sitten menee koko auton+moottorin vesikiertojärjestelmä pumppuineen+syyläri+kaikki keulan muovit+nippelit +laatikon lauhduttimet,ym,ym uusiksi. Samalla toki pitäisi vaihtaa koko moottori moottorinohjauksineen jonka jälkeen vaihtoon menee myös laatikko ohjauksineen. Mittaristot ja kakki elektroniikka+koko auton sähköjärjestelmä menee vaihtoon....jne,jne...
                        9/98-uudemmassa kun ei ole käytännössä yhtään samaa nippelä vanhempien kanssa mm.konehuoneessa eikä sähköissä.

                        Comment

                        • Shadow-line
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 245
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Kylmäaineet laitettu, flekti lähtee hissukseen pyöriin kun ilmastoinnin laittaa päälle. Senverran viilee ulkoilma, että ei päässy nurkka-ajossa tyyppaan, pelittääkkö flekti silloin(paineen nousu).
                          Anyway, uskoisin että järjestelmä toimii niinkuin se on suunniteltukin!

                          Comment

                          • 525TDS Touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 483
                            • Sahalahti

                            #43
                            Originally posted by Shadow-line
                            Kylmäaineet laitettu, flekti lähtee hissukseen pyöriin kun ilmastoinnin laittaa päälle. Senverran viilee ulkoilma, että ei päässy nurkka-ajossa tyyppaan, pelittääkkö flekti silloin(paineen nousu).
                            Anyway, uskoisin että järjestelmä toimii niinkuin se on suunniteltukin!
                            Dodii, tarttee ittellekki vaihtaa se etuvastus Se suurempi nopeus (paineen nousu) ei varmaan lähde muulloin kuin kovalla helteellä, varsinkin kun sulla on uusi lauhduttimen kenno. Mullakaan ei viime kesänä pyöriny kuin muutamana päivänä.
                            Ex-525TDSa Touring -98
                            Ex-MB E220T CDi -02
                            E61 520D -09
                            F11 518d -16

                            Comment

                            • Shadow-line
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 245
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Uppia...Lakannu pyörimästä flekti sillä 1-nopeudella(todella hidas), toista etuvastusta katsottaessa ulkokuori "muuttunut" ihan kuparin väriseksi, vrt. toiseen vastukseen, joka täysin musta(uutena siis mustat). Tää toinen nopeus toimii hienosti, eli just esim. helteellä nurkka-ajossa jne.
                              Taitaa olla toi flektin hivenen takkuava pyöriminen syy vastuksen "palamiseen", i think so? Tosin varmaan käytännön merkitystä tolla 1-nop. ei ollut, mitä se mulla pyöri..

                              Vanhat risat vastukset olivat molemmat tismalleen tuollaisia kuparin värisiä.

                              Noooh, ainaskin nyt lähemmäs +30 asteen helteellä paikallaan ollessa flekti tuntuu pyörivän lähes yhtä soittoa ja kylmää pukkaa hienosti!

                              Comment

                              • BMWFW24
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2003
                                • 273
                                • Jämsä

                                #45
                                Bentleyn manuaalin mukaan hidas_nopeus lähtee päällä kun nesteen lämpötila on 91 astetta ja nopea_nopeus 104 asteessa(celsiusta)
                                ex. 316i e36 1991
                                ex. 318iS Coupe e36 1992
                                ex. 528iA Touring e39 1997
                                ex 316i e30 1990, vaimon
                                ex. X5 4.4i e53 2001
                                ex 316 e46 2003, vaimon
                                525iX e60 2008
                                Z4 e85 2003, vaimon​

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎