Mistähän voisi johtu, että auton sisälle tulee ajoittain pahaa hajua? Autossani on automaatti-ilmastointi, joka pelaa normaalisti. En ole päässyt jyvälle tuleeko haju silloin kun automaatti on päällä tai ei. Välillä tulee melkoinen pössähdys pahaa hajua. Onko sisäilmalle muita suodattimia kuin konehuoneen puolella?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 vm99 ilmastoinnin haju
Collapse
X
-
Raitisilman-suodatin vaihtoon!- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Originally posted by AxumRaitisilman-suodatin vaihtoon!
Edit: Tuolta voi katsoa yhden version kuinka tehdä tuo asia -> http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htmLast edited by Moonshine; 10-05-2006, 21:42."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Kokemuksesta sanon että raitisilmasuodattimet vaihtoon ja ilmastointilaiteen puhdistusvaahto konehuoneen puolelta ruiskutetaan kanaviin . Haju hävis ja homma ok. Ja jatkossa ilmastointi kytketään pois muutama kilsa ennen perille saapumista näin kosteus haihtuu kennolta ja hajua ei synny niin helposti.
terv davedama
ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineJa sitten jos/kun tuo ei auta niin sitten kennon desinfiointi . Itselläni sama homma. Tiedän että BMW:llä on omat ohjeet tuolle desinfioinnille, mutta onko noista joka varaosaputkassa myytävistä "desinfiointivaahdoista" mihinkään? Eli niistä jotka ilmeisesti ruiskutetaan sisään ilmanottoaukosta sellaisella pitkällä ohuella putkella.
Edit: Tuolta voi katsoa yhden version kuinka tehdä tuo asia -> http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htm
Bemariliikkeessä desifioivat ilmastointihuollossa jollain tenun hajuisella aineella, josta ei jäänyt pidemmäksi aikaa mitään ylimääräisiä "tuoksuja".E46 320d sedan vm-02
museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68
Comment
-
-
"Sattumalta" tutkin tänään itsekin juuri tätä juttua, auto ei haise pahalta mutta satunnaisesti haistan selvän etikan hajun ja sekin näköjään johtuu samasta asiasta eli bakteereja kennossa.
Taidanpa tehdä tuon BMW:n ohjeen/jenkkisivun mukaan. Mutta mitä ainetta käyttäisi?
Mikä on vastaavaa kuin tuo "Professional LYSOL Brand No-rinse Sanitizer"?
Tässä muutama vastaantullut vaihtoehto:
Jälkimmäinen vaan on tulenarkaa joten uskaltaakohan sitä kokeilla...
Comment
-
-
Ite koitin desinfioida pirtulla, jota suihkutin sumutinpullolla konehuoneen puolelta sisään. Hajut pysy poissa useamman kuukauden, mutta sitten iski taas takasin. Hyvänä puolena pirtussa on se, ettei se haise itsessään miltään.
Laittakaapas kertomuksia miten onnistuitte omilla aineillanne ja kuinka kauan hajut pysyi pois.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineTiedän että BMW:llä on omat ohjeet tuolle desinfioinnille, mutta onko noista joka varaosaputkassa myytävistä "desinfiointivaahdoista" mihinkään?
Comment
-
-
Mä olen itse tehnyt sen tällä aineella ja lopputulos on ollut hyvä, tosin mulla ei ole se koskaan päässyt vielä haisemaankaan kun pari kertaa vuodessa tuon putsaa.
Pystyn hommaamaan tuota ainetta sitä tarvitseville tosin hinta ei ole mikään halpa kun firman kautta otan ja alvin joudun maksamaan niin hinnaksi jää mullekin 45€. Tuosta riittää varmasti ainakin neljään puhdistus kertaan.
Jos porukkaa kiinnostaa niin laittakaa nimiä niin voin hommata tuota.Last edited by Rahu; 23-12-2007, 17:23.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by RahuMä olen itse tehnyt sen tällä aineella ja lopputulos on ollut hyvä, tosin mulla ei ole se koskaan päässyt vielä haisemaankaan kun pari kertaa vuodessa tuon putsaa."If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Toimisikohan tuo jos tekee BMW:n ohjeen mukaan, taitaa olla sama aine kuin tuo spray: http://www.zep.fi/?open=12
Comment
-
-
Originally posted by TJJToimisikohan tuo jos tekee BMW:n ohjeen mukaan, taitaa olla sama aine kuin tuo spray: http://www.zep.fi/?open=12
Nuo ostomäärät kummallekin purkkityypille on muuten aika isoja, jos aikoo ostaa ilman välikäsiä.
Pitää käydä katteleen jalkatilasta, jos vaikka löytyis samanlainen rakenne E38:sta kuin E39:stä ja vois porata reiän ton edellisen sivun E39-ohjeen mukaan. Tuntuu ohje ihan luotettavalta.Last edited by KFZ-Koenig; 11-05-2006, 12:42.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Moonshine: Ilmakanaviin, puhallin täysille että on kunnon imu ja sitten suihkii niin kyllä se näyttäis ilmavirran mukana menevän, sitten kun on omasta mielestä tarpeeksi suihkuttanut niin sammuttaa puhalluksen ja antaa vaikuttaa ja sen jälkeen taas täysille.
Tästä jää joksikin aikaa tuoksu autoon mutta ei ole missään nimessä vastenmielinen, lähinnä raikas tuoksu.
TJJ:Ei taida olla ihan samaa, tätä vaahtoa ei tarvitse huuhdella toisin kuin tuota nestettä.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Toisaalta nyt epäilyttää onko tuo Foaming Coil Cleaner tai Coilex lainkaan desinfioiva vai puhdistaako se vain kennon tavallisesta liasta. Maahantuojan mukaan auton ilmastoinnille sopiva tuote on Zep AC Car ja sen tiedoissa taas lukee selvästi, että se desinfioi mutta noissa kahdessa sitä ei mainita. Hitto kun on taas vaikeaa, minä suihkutan tuon kohta Tolulla...
Comment
-
Comment