Tuon CRC vaahdon mukanahan tulee kieppi sellaista ohutta letkua, jolla aineen saa työnnettyä ilmastoinnin syövereihin, joten tarvinneeko noita kanavia käydä purkamaan?
No samalla vaivalla ne irti ottaa jos suodattimetkin irroittaa. Helpompi nähdä mihin sen letkun työntää.
Voisi kyllä olettaa, että tuollainen vaahto ei ole kunnon ratkaisu, sehän vain jää kennon pinnalle ja leviää siitä sisäilmaan kun taas BMW:n ohjeessa aine menee suoraa kennolle/kennon koteloon, huuhtelee sen ja bakteerit valuu auton alle. Ja kun tuon on kerran tehnyt niin jatkossa homma on helppo ja nopea tehdä uudestaan.
Mikäs se BMW:n ohje on?Onko se missä irrotetaan kuskinpuolelta keskikonsolista paneli ja porataan ilmastointi käytävän kylkeen reikä ja siitä suihkitaan...jne....?
Onko se missä irrotetaan kuskinpuolelta keskikonsolista paneli ja porataan ilmastointi käytävän kylkeen reikä ja siitä suihkitaan...jne....?
Se juuri, BMW:llähän on pari ohjetta, alussa ohjeissa oli vain noita helppoja tapoja (jotka jenkkien mukaan ei toiminut, täällä bakteerikasvu ei ehkä ole yhtä voimakasta joten ne taitaa toimia) ja sitten myöhemmin ilmestyi tuo poraaminen josta sitten tämä ohje on kotikäyttöön tehty muunnelma: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htm
Kuitenkin ilman seassa ollut tunkkaisuus ja kirpeä haju on kadonnut ja nyt ilmassa haistaa vain raittiin ilman/raitisilmasuodattimet (jotka pitää uusia kohta kun hiekkapölyt vähenee).
Tänään sitten alkoikin ilmastointi haista vanhoilta sukilta... Kävin ostamassa uudet raitisilmasuodattimet ja taas on raikasta.
itellä viikon vanhat aktiivihiilisuodattimet, vielä Original Teile laatua, mutta toosan tuoksua lievästi ilmassa, kun kylmästöitiä käyttää. Tuoksu kyllä häviää vartin sisään, mutta täytynee siis putsata järjestelmä. Ongelma siis suodattimen ja kylmästöinnin välillä.
Eipä silti etteikö toosan tuoksu ole joskus paikallaan, mutta että kokoajan...
Suihkin pirtua kanaviin (taas) ja hajut lähti jälleen pois. Toivottavasti kestää kesän loppuun ja sitten voikin uusia taas käsittelyn. 1l pullo maksoi muistaakseni 3€ ja siitä riittää kolmeen-neljään käsittelyyn. Melko edullista
Nyt haisee mullakin märkä koira tms. välillä kun kytkee ilmastointia päälle/pois ajossa. Aina ei haise.
Pirtua ois kotosalla valmiina, joten tätäkin voisin kokeilla. Pistit siis johonkin spraypulloon tuota ja siitä suihkutit kanaviin? Hirveän suuriä määriä ei varmaan uskalla kerralla suihkuttaa?
Toinen vaihtoehto ois sitten se CRC:n aine, ja kolmas että veis johonkin huoltoon. Sama kai kokeilla halvimmasta alkaen näitä?
Pirtua ois kotosalla valmiina, joten tätäkin voisin kokeilla. Pistit siis johonkin spraypulloon tuota ja siitä suihkutit kanaviin? Hirveän suuriä määriä ei varmaan uskalla kerralla suihkuttaa?
Eihän pirtusumua vaan voi samalla mennä puhaltimen laakeriin...?
Eihän pirtusumua vaan voi samalla mennä puhaltimen laakeriin...?
Enpäs tiedä tuosta. Luulis että yhtä paljon se CRC:n vaahtokin sinne menee, vai toimiiko vaahto sitten tuossa suhteessa eri tavoi? CRC maksais 8,50€ eli ei tässä suurista säästöistä ole tietenkään kysymys....
Omassa e46:ssa haissut jo pari vuotta "sukka", kun laittoi ilmastoinnin pois päältä lumihiutaleesta ja koneisto alkoi lämmetä. Ostin sitten Liqui Molyn spraypullon ja turautin sen suoraan puhaltimelle, auttoi yhden päivän ja taas sama haju jatkui.
Autopower.se -sivuilla olivat käyttäneet menestyksellä Virkon S -nimistä desinfiointiainetta myöskin puhaltimelle spruutattuna ja kokeilin itsekin sitä (saa apteekista, kotieläinkaupoista yms). 1% seosta reilu desin verran painesumuttimella taas suoraan puhaltimelle ja vähän ympäriinsäkin, sitten iltapäivän verran tuoksui kloori (uimahalli) autossa, mutta nyt ei ole ollut pariin viikkoon mitään hajuja vaikka ilmastointia on käytetty pois päältäkin.
Tiedä sitten, kuinka hyvää tekee puhaltimelle, mutta ei tota hajuakaan kestä ja suoraan evaporaattoriin suihkuttaminen ei ole yhtä helppoa. Nyt voi tehdä käsittelyn helposti uudelleenkin ja aine on todella halpaa, 23 euron purkista riittää 50 litraan 1% seosta...
Nyt haisee mullakin märkä koira tms. välillä kun kytkee ilmastointia päälle/pois ajossa. Aina ei haise.
Pirtua ois kotosalla valmiina, joten tätäkin voisin kokeilla. Pistit siis johonkin spraypulloon tuota ja siitä suihkutit kanaviin? Hirveän suuriä määriä ei varmaan uskalla kerralla suihkuttaa?
Toinen vaihtoehto ois sitten se CRC:n aine, ja kolmas että veis johonkin huoltoon. Sama kai kokeilla halvimmasta alkaen näitä?
Pistin sellaseen tavalliseen sumutinpulloon. Nyt on ollut hajut pois käsittelyn jälkeen ja raitisilmasuodattimia en edes vaihtanut.
Originally posted by TJJ
Eihän pirtusumua vaan voi samalla mennä puhaltimen laakeriin...?
Tuota en tiedä, mutta sumuttelin ekan kerran pirtua kanaviin 2 vuotta tjsp sitten ja muistaakseni viime kesänä, sekä nyt. Ei mulla mikään puhaltimen laakeri silti ole hajonnut. Tiedä sitten onko E39:ssä tilanne erilainen kuin E38:ssa. Eipä tolla pirtulla nyt mitään euroja säästä, mutta sitä kun sattuu olemaan vielä hyllyssä, niin olen sitten sitä käytellyt. Pirtu nyt ainakin tappaa ne pöpöt, eikä vaan peitä hajua.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Pistin sellaseen tavalliseen sumutinpulloon. Nyt on ollut hajut pois käsittelyn jälkeen ja raitisilmasuodattimia en edes vaihtanut.
Tänään sumuttelin sitten pirtua. Ihmettelin vain sitä, että normaalisti kun oli ilmastointi päällä, ei se ottanut ilmaa sieltä suodattimilta ollenkaan. Kokeilin monenlaista mutta ei. Ainoa mikä auttoi oli huurteenpoiston nappi.
Saas nyt nähdä vaikuttaako pirtu hajuun, ainakin auto haisi sisältä tosi mukasti tenulta hetken.
Tänään sumuttelin sitten pirtua. Ihmettelin vain sitä, että normaalisti kun oli ilmastointi päällä, ei se ottanut ilmaa sieltä suodattimilta ollenkaan. Kokeilin monenlaista mutta ei. Ainoa mikä auttoi oli huurteenpoiston nappi.
Samaa ihmettelin kun löin CRC:n vaahdot sisään. Kyllä hajut lähti, toivottavasti pysyy raikkaana pidempäänkin.
Ei tuo eka pirturuiskutus auttanut mitään. Voisin kokeilla uudestaan kun nyt on vielä pirtua. Onko tuo huurteenpoistoasetus tosiaan ainoa tapa saada auto ottamaan ulkoa sitä ilmaa, vai miten tuo homma kannattais hoitaa?
Tänään sumuttelin sitten pirtua. Ihmettelin vain sitä, että normaalisti kun oli ilmastointi päällä, ei se ottanut ilmaa sieltä suodattimilta ollenkaan. Kokeilin monenlaista mutta ei. Ainoa mikä auttoi oli huurteenpoiston nappi.
Sulla on ilmeisesti automaattinen ilmastointi? Sillai ei pitäis ilmankierto mennä päälle, kun ottaa automaattisen kierron pois päältä, eikä laita lämpöasteita minimiin, eli 16°C.
Mitä te temppuilette noiden kaikenmaailman vaahtojen ja pirtujen kanssa.
Ostakaa se auton sisälle laitettava ilmastoinnin desinfiointispraypullo. Sisäkiertopäälle ,puhallin täysille ja puteli tyhjenemään autoon. Lähtee hajut !!!
-BMW 530d Touring -14 LCI -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon -Zetor 6245-89 -David Brown 996 -76 -MF 35 -58 -Tunturi Super Sport -85 -Tunturi Super Sport -77
Comment