Eli harmittava häiriö tuli tuohon laitteeseen, takalasi ei enää suostu aukeamaan. Ongelmana on nuo takakontin verhoilut, pitäisi päästä käsiksi pyyhkijä/kahva systeemiin ja verhous muovi panee hanttiin juuri siitä pyyhkijän moottorin kohdalta. Ilmeisesti muovia pitäisi nostaa/kääntää/vääntää??? tätä tahtia kesäloman viimeiset päivät menee perseelleen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 touring takaluukku
Collapse
X
-
Originally posted by rekkuEli harmittava häiriö tuli tuohon laitteeseen, takalasi ei enää suostu aukeamaan. Ongelmana on nuo takakontin verhoilut, pitäisi päästä käsiksi pyyhkijä/kahva systeemiin ja verhous muovi panee hanttiin juuri siitä pyyhkijän moottorin kohdalta. Ilmeisesti muovia pitäisi nostaa/kääntää/vääntää??? tätä tahtia kesäloman viimeiset päivät menee perseelleen...Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Joo...voin kokemuksesta sanoa että ei muuta kuin voimaa peliin ja muovia päreiksi! Ei oo muuta vaihtoehtoa. Nitkutelkaa kuiten pikku hiljaa muovikirpat poikki ettei hajoa koko hotelli!! Mullakin on edelleen se samainen mikrokytkin paskana. Syy minkä takia aukaisin väkisin sen muovipanelin oli se että lasinpyyhkijä jumiutui...
Mitähän muuten mahtaa maksaa se kyseinen kytkytin???Last edited by Bowrider; 29-05-2007, 23:56.
Comment
-
-
Mukavaa huomata että muillakin on sama ongelma takalasin kanssa. Omassa e39 farkussa alkoi tuo takalasi vinoilemaan viime talvena siten, että lasi avautui koska tahansa, ja pompsahti auki.
Bemari huollossa todettiin että tuo mikrokytkin on paskana, ja tulisi vaihtaa. Kytkettiin kuitenkin vain pois, ja annettiin toistaiseksi olla. Kytkimen hinta olisi noin 30 euroa. Sain kuitenkin tietää että sen täytyy jollakin tavalla niitata ja säätää kiinni, jotta sen saisi toimimaan.
Osa johon kytkin tulisi liittää löytyy tästä linkistä (osa nro 10):
Ostin siis hyvän käytetyn osan (nro 10) jossa tuo kytkin on valmiiksi niitattu, mutta nyt sitten kun pitäisi saada lasi auki, niin ei aukene
Ideoita siis kaivataan...---------------------------------
sigpic
Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39
Comment
-
-
Mulla irtos se mikrokytkin ne muoviniitit meni poikki ja auto siis herjas kokoajan et luukku ois auki. Laitoin sit vaan johdot yhteen.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Jeeejeeeee!!! Nyt löyty vika siihen saatanan luukkuun... Oli ajan saatossa menny johtonippu poikki vasemmanpuoleisten saranoiden juuresta. Siinä nipussa on kuusi johtoa ja viisi niistä oli menny hapettumalla poikki. Vain maajohto oli jossakinmäärin vielä kytköksissä. Liitin johtimet uudestaan sellaisilla kutistemuovi-liittimillä, kun ei oikein hienosti onnistunut kolvaamaan johtoja tilanpuutteen vuoksi ( on aika ahdas paikka, nähkääs...). Mutta nyt PELITTÄÄ, ja pelittää myös lisäjarruvalokin samaan rahaan!!!
Comment
-
-
Onko kellään tietoa että missä voisi olla vika kun takalasin pyyhin ei pelaa? vettä se kyllä sinne ruikkii mutta pyyhin ei pyyhi. Myöskään lisä jarruvalo ei toimi. Ja toiseksi, ilmeisesti koko saatanan taka kontti pitää helevetin moista muivista räminää, onko muilla tätä vikaa vai mistähän tuota osais alkaa korjaamaanBMW 528iAT -97 "Wannabe M-Sport"
Comment
-
-
Joko se pyyhkijän akseli on kuivunut ja totaalisesti juntturissa, tai sitte on piuhat nitkuneet poikki sieltä saranoiden juuresta. Pura kaikki panelit kontista vittuun ja eiku tutkimaan sähkömittarilla, onko mitään eloa missään...Melko varmasti on johdot poikki. Helppo todeta homma, kun aukaiset jarruvalon, ja kaveri polkee jarrua, kun sie samalla mittailet mittarilla...Last edited by Bowrider; 03-06-2007, 21:55.
Comment
-
-
Originally posted by JiiKoo View PostOnko kellään tietoa että missä voisi olla vika kun takalasin pyyhin ei pelaa? vettä se kyllä sinne ruikkii mutta pyyhin ei pyyhi. Myöskään lisä jarruvalo ei toimi. Ja toiseksi, ilmeisesti koko saatanan taka kontti pitää helevetin moista muivista räminää, onko muilla tätä vikaa vai mistähän tuota osais alkaa korjaamaan
Räime kuuluu ainakin silloin jos revit ne listat sieltä helvettiin niin että kiinnikkeet hajoaa ja yrität sommitella samoja osia takaisin - kokemusta on.
Eli koita saada ne listat ehjinä pois, yksi sieltä kuitenkin hajoaa eli ns. harjoituskappalee61 535d
Comment
-
-
Lainataan topiccia.
Eilen laitoin takaluukun kiinni ja se ihmeellisesti pompsahti takaisin ylöspäin hiukan, niin että ei ollut kiinni eikä auki. Avausnapista ei tapahtunut mitään, luukku ei mennyt kiinni, eikä auennutkaan.
Takakontin puolelta sain sen auki jostain reiästä sorkkimalla ja nyt kun sen laittaa kiinni, se menee ok. Mutta avausnapista se vähän aukee, sitten kuuluu kuin rattaat löisi tyhjää vähän aikaa ja luukku jää tuohon puolitiehen.
edit: tarkemmin kun se on jäänyt puolitiehen ja napista uudelleen painaa, niin se ikäänkuin imasee luukkua sisään kuten kiinnilaitossa ja sen jälkeen "ulostaa" sen siihen puolitiehen.
Kellään kokemusta mikä meni rikki vai onko sieltä vaan joku osa irronnut?
Kysymys on siis siitä koko luukun avauksesta, ei pelkän ikkunan.
Ja auto on E39 -97 touring.
Comment
-
-
Johtoja poikki?
530dAT ja se sähköhydraulinen takaluukku. Ainakin seuraavat jutut ei toimi takaluukussa:
- oven sisäpuolinen kytkin josta luukku suljetaan
- lisäjarruvalo
- rekisterikilven päällä oleva takaluukun avaus
Oon kattonu oikean puolen johdot saranoitten kohdalta avaamalla ne suojamuovit enkä aivan heti nähnyt mitään epäilyttävää.
Mistä kohdasta tarkalleen teillä on ne johdot ollu poikki?
Comment
-
-
Originally posted by ana100 View Post530dAT ja se sähköhydraulinen takaluukku. Ainakin seuraavat jutut ei toimi takaluukussa:
- oven sisäpuolinen kytkin josta luukku suljetaan
- lisäjarruvalo
- rekisterikilven päällä oleva takaluukun avaus
Oon kattonu oikean puolen johdot saranoitten kohdalta avaamalla ne suojamuovit enkä aivan heti nähnyt mitään epäilyttävää.
Mistä kohdasta tarkalleen teillä on ne johdot ollu poikki?---
Comment
-
-
Originally posted by pav View PostLainataan topiccia.
Eilen laitoin takaluukun kiinni ja se ihmeellisesti pompsahti takaisin ylöspäin hiukan, niin että ei ollut kiinni eikä auki. Avausnapista ei tapahtunut mitään, luukku ei mennyt kiinni, eikä auennutkaan.
Takakontin puolelta sain sen auki jostain reiästä sorkkimalla ja nyt kun sen laittaa kiinni, se menee ok. Mutta avausnapista se vähän aukee, sitten kuuluu kuin rattaat löisi tyhjää vähän aikaa ja luukku jää tuohon puolitiehen.
edit: tarkemmin kun se on jäänyt puolitiehen ja napista uudelleen painaa, niin se ikäänkuin imasee luukkua sisään kuten kiinnilaitossa ja sen jälkeen "ulostaa" sen siihen puolitiehen.
Kellään kokemusta mikä meni rikki vai onko sieltä vaan joku osa irronnut?
Kysymys on siis siitä koko luukun avauksesta, ei pelkän ikkunan.
Ja auto on E39 -97 touring.---------------------------------
sigpic
Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39
Comment
-
Comment