Originally posted by WSE1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 nokan asentoanturin vika ei poistu
Collapse
X
-
Last edited by Kentsu; 07-04-2008, 22:17.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
-
-
3 pinniä mistä mitata, vaikea mitata väärin!
Noh, uuden sain takuuseen ja käyntiin lähtee loistavasti taas ja vaivaton veto heti tyhjäkäynniltä. Hellan valmistama anturi kesti n 6kk ja Hellaa toki tuli tilalle. Toivon enemmän kestoa tai merkkiliikkeen puolelle menöö..
Originally posted by Janska View PostNo kyllä sen nyt vaan ohm lukemia pitää antaa kun oikeista pinneistä mittaa....---- Bee äm dapl juu ----
Comment
-
-
Päivitetäämpä täältäkin tämä nokkien asentotunnistin asia.Eli omassa koslassa nuo olivat sitten lopuksi molemmat rikki, uudet osat Bmw:n tiskiltä ja taas mennään.Vikakoodeja ei enää tule.Edelleen kuitenkin tuo m54b25 käy kylmänä hetken huonosti...mahtaakohan tuo olla "ominaisuus"....Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring
Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.
BMW Freude Am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by Janska View PostKyllä tosta omasta tuli mitattua kampura tunnistinta niin moneen kertaan että teillä on jossain pahasti pielessä jos ei ohmeja näy...Tai sitte on mittaajissa "pikkusen" vikaa..
Comment
-
-
Joo-o, itsellekki nyt vaihdettu MOTONETIN nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet = nykii pahasti välillä 1500-3000rpm jolloin myös tehot hukassa, kierrokset käy alle 500rpm vaihde vapaalle vauhdissa laitettaessa eikä kulutusmittari nouse kaasu pohjaan painettaessa yli 20L/100km. Veikkaanpa että nuista antureista johtuu tuo ongelma, vaikka samalla vaihdettiinkin venttiilikopan tiiviste ja tulpat. Muuten kone käy tosi tasaisesti ja pätkimättä tyhjäkäyntiä, eikä lievää tärinääkään tyhjäkäynnillä esinny enää. Pitää käydä vikakoodit luettamassa kuhan tässä joutaa, huomenna takuumaalaukseenki aika autolle. Wetterillä tietenkään oo näitä antureita varastossa eikä sokkonakaan kehtaa mennä tilaamaan.
Edit: Koneena siis M52B25E36 323i -98
Comment
-
-
Originally posted by EM^ View PostJoo-o, itsellekki nyt vaihdettu MOTONETIN nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet
Comment
-
-
Jos se vika tosiaan on anturissa (hyvinkin mahdollista) niin rahat pois juu. Itsellä tämä kyllä onnistui Motonetista mukisematta kun asianlaidan selitin. Mutta eipä sekään täyttä lohtua tuo kun töitä / kilometrejä + mahdollista maksullista vianhakua eivät korvaa. Voi tosiaan olla muutama viallinen anturi liikkeellä näinä päivinä kun jos itse ostin 3 ja sain 3 sutta.
Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Joo... Se kammen tunnistin jos on täysin susi eli DME ei saa mitään tietoa kammen asennosta niin auto ei edes yritä käyntiin, kuten mulla. Toisaalta, nokan asentotunnistimen vika ei mulla automaattilootalla varustetussa autossa aiheuttanut mitään nykimistä, vaan selkein ongelma oli alaväännön puute ja tehottomuus tuolla alle 3000 rpm -alueella. Mutta hyvä että tuli sulla kuntoon näillä eväin.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
No tuli itsekkin vaihdettua nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet. Tuli tilattua varmuudeksi molemmat ja vika löytyi kampiakselin tunnistimesta, joutu samaamaan E39 käymään tod. pitkän aikaa ja tehot kateissa. Anturit tuli hommattua ToCar.fi ja auto toimii hienostiLast edited by xPETEx; 13-05-2008, 23:25.
Comment
-
-
Itsellä kans kampiakselin tunnistin herjaa. Vaihdettu motonetin tunnistin tocarista (varaosanumero on oikea) ostettuun ,mutta vika ei häviä. Käyty Autokeskuksessa parin tunnin tutkimuksessa ja pistivät tilaukseen uuden tunnistimen.Vika jää päälle.
Saa nyt nähdä tuleeko kuntoon...
E39 523i 2/98
Comment
-
Comment