Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nokan asentoanturin vika ei poistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #16
    Originally posted by Kentsu View Post
    Nyt on "ryssänresetti" käynnissä eli akkukaapeli irti....
    Ei sinänsä yllätä että tästä ei ollut mitään iloa.
    Nyt jos joku vihjaisi kuinka saan mitattua tavalla tai toisella tuon vanhan, autosta irti olevan, nokan tunnistimen toimivuuden niin lähtisin sitä kautta etenemään.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      #17
      Originally posted by Kentsu View Post
      Ei sinänsä yllätä että tästä ei ollut mitään iloa.
      Nyt jos joku vihjaisi kuinka saan mitattua tavalla tai toisella tuon vanhan, autosta irti olevan, nokan tunnistimen toimivuuden niin lähtisin sitä kautta etenemään.
      Ota anturi käteen niin, että liittimen nystyrät ovat yläpuolella.
      Mittaa kahden vasemman puoleisen pinnin ohmit (0,4) ja kahden oikean puoleisen pinnin ohmit (12,5).

      Comment

      • Kentsu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1397
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Matula View Post
        Ota anturi käteen niin, että liittimen nystyrät ovat yläpuolella.
        Mittaa kahden vasemman puoleisen pinnin ohmit (0,4) ja kahden oikean puoleisen pinnin ohmit (12,5).
        Tuossahan on nystyröitä molemmilla puolilla, toisella puolella lähempänä toisiaan. Anyway, arvoiksi tuli nyt 0,8 ja 15,8 Ohm. Heittääkös liikaa?
        Ex: 523iA '97, 520iA '89
        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #19
          Originally posted by Kentsu View Post
          Tuossahan on nystyröitä molemmilla puolilla, toisella puolella lähempänä toisiaan. Anyway, arvoiksi tuli nyt 0,8 ja 15,8 Ohm. Heittääkös liikaa?
          Sitä en tiedä heittääkö liikaa mutta ainakin tuo 0,8 tuntuu isolta kun oletus olisi se 0,4.
          Mittaa vielä autossa nyt olevasta anturista vastaavat arvot, oletko tarkastanut tuleeko kaikki anturin data boksille saakka? Pinnit oli muistaakseni 21, 41, 43, 65 mutta ennen kuin irrotat DME:n niin voin tarkastaa pinnit huomenissa.

          Comment

          • Kentsu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1397
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Matula View Post
            Sitä en tiedä heittääkö liikaa mutta ainakin tuo 0,8 tuntuu isolta kun oletus olisi se 0,4.
            Mittaa vielä autossa nyt olevasta anturista vastaavat arvot, oletko tarkastanut tuleeko kaikki anturin data boksille saakka? Pinnit oli muistaakseni 21, 41, 43, 65 mutta ennen kuin irrotat DME:n niin voin tarkastaa pinnit huomenissa.
            Joo tuon auton kans pelaan enemmän kun pääsen talliin / tulee kesä... Kyllä tosiaan seuraava askel on tarkastaa se auton anturi & yhteys boksille ja kysyä pitikin noista DME:n pinneistä. Uuden anturin asennus meni niin vaivattomasti että en heti usko että siinä olisi kosketushäikkää ja aika epätodennäköistä että uusi anturi on susi joka tosin kyllä on Motonetista että ei ihan Original Teile vaikka hyvin pitkälti siltä näyttääkin. Jos vahvistat nuo pinnitkin niin tattis jo siitäkin. Ei ole mulla näistä sähköistä oikeen dokumenaatiota...
            Ex: 523iA '97, 520iA '89
            /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

            Comment

            • Matula
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1706

              #21
              Autodatasta napatut pinnit anturilta boksille.
              Attached Files

              Comment

              • creative 22
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 560
                • Alavus

                #22
                Minun autossani oli tuo koodi "65 camshaft pulse generator" PAKOnokan asentotunnistin, (tutkittiin 3:lla eri vikakoodiohjelmalla) ja kaikki näyttivät samaa koodia.Osan vaihdon jälkeen koodi suostui poistumaan.Auto oli kylläkin uudempi m54b25 motilla.
                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                BMW Freude Am Fahren

                Comment

                • Kentsu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1397
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by Kentsu View Post
                  Tuossahan on nystyröitä molemmilla puolilla, toisella puolella lähempänä toisiaan. Anyway, arvoiksi tuli nyt 0,8 ja 15,8 Ohm. Heittääkös liikaa?
                  Originally posted by Matula View Post
                  Sitä en tiedä heittääkö liikaa mutta ainakin tuo 0,8 tuntuu isolta kun oletus olisi se 0,4.
                  Mittaa vielä autossa nyt olevasta anturista vastaavat arvot, oletko tarkastanut tuleeko kaikki anturin data boksille saakka? Pinnit oli muistaakseni 21, 41, 43, 65 mutta ennen kuin irrotat DME:n niin voin tarkastaa pinnit huomenissa.
                  Boksilta mitattuna tuolla halvalla yleismittarilla arvoiksi tulee hyvin lähelle samat kuin anturiltakin mitattuna eli n. 1 ja 12 Ohm. Varmaan lämpötila ja mittarin toleranssit antaa oman mausteen näihin lukemiin... Mutta itse en saa järkeiltyä muuta kuin että anturilta on yhteys boksille ok. Pulsseja en ole mitannut kun ei ole tuota oskilloskooppia, mutta se potukka mikä nokka-akselissa antaa sen pulssin näyttäisi olevan anturin reiästä katsottuna ok ja sehän on ihan tavallaan valettu "nokka" siinä akselissa, joten sen suhteenkin loppuu ymmrrys että miksi ei pulssia tulisi.

                  Lisäksi laitoin vielä toisen uuden anturin paikoilleen ja ei yllätä että sama laulu jatkuu, vika nollaantuu joo mutta tulee heti takaisin kun koneen käynnistää.

                  Notta arvelisin jotta vois olla DME paskana tai sitten vika jossain ihan muualla kuin tuossa nokan asentotunnistimessa. Oireet jatkuu samana eli heikompi teho, kovempi kulutus ja lievä tikitys koneesta tyhjäkäynnillä, muilta osin kukkuu hyvin. BMW:n mekatsut punoi päätänsä samoin kuin meikäläinen joten sinne piuhan nokkaan en ole vielä vienyt, tosin toisen huoltamon Carsoft kertoi samaa tarinaa kuin omakin diagnoosi.

                  Jos boksi on kaputt, niin mikähän sen rikkoi? Tämä lienee kuitenkin näissä aika harvinaista.
                  Ex: 523iA '97, 520iA '89
                  /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                  Comment

                  • creative 22
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 560
                    • Alavus

                    #24
                    Näyttääpä nämä keleen koodit olevan välillä vähän mitä sattuu.Mulla auto ei edelleenkään käy kunnolla ja nyt sytyttelee jo vikavaloakin, koodit (tuon EDELLEENKIN välillä ilmestyvän 65 camshaft pulse generatorin lisäksi) "202 lambda regulating, bank 1, mixture limit rich" ja "227 lambda control bank 1, deviation rich).

                    Eli seos menee jostain syystä rikkaalle jonka livedatakin näyttää.Käsittääkseni asentoanturien pettäessä pitäisi seoksen kuitenkin pysyä ennalta asetetuissa rajoissa ilman että vikavalo syttyy??

                    Jos em. valo syttyy tyhjäkäynnillä, auton käynti muuttuu heti samalla epätasaiseksi kuten kylmänäkin, tosin ei yhtä huonosti käy.Oma arvioni on että joku suuttimista vuotaa (jotka on tuo 1-lambdan piirissä), mutta miten selvitän sen mikä niistä?Ajossa ei ole nykimisiä tms..
                    Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                    Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                    BMW Freude Am Fahren

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #25
                      Puolat ja tulpat vois seuraavaksi tutkia vaikka koodit ei sinne viittaakkaan....
                      Jenkeillä oli jotain tarinaa että puola voi heittää jotain piikkiä tms. DME:lle ja sitä kautta herjata tätä cam-anturia + mahdollisesti pistää boksin rikki poikki. Tosin tämä tarina ei liittynyt M52 / M54 koneeseen vaan johonkin vanhempaan.
                      Ja... voiko vanhan eli käytetyn DME-boksin koodata toiseen autoon? Jos kyllä niin voiko sen tehdä Carsoft 6.1.4:llä?
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #26
                        Originally posted by Kentsu View Post
                        Puolat ja tulpat vois seuraavaksi tutkia vaikka koodit ei sinne viittaakkaan....
                        Jenkeillä oli jotain tarinaa että puola voi heittää jotain piikkiä tms. DME:lle ja sitä kautta herjata tätä cam-anturia + mahdollisesti pistää boksin rikki poikki. Tosin tämä tarina ei liittynyt M52 / M54 koneeseen vaan johonkin vanhempaan.
                        Ja... voiko vanhan eli käytetyn DME-boksin koodata toiseen autoon? Jos kyllä niin voiko sen tehdä Carsoft 6.1.4:llä?
                        En ole varma tuosta, onnistuuko koodaus, epäilen että ei.Diagnooseja jatkettiin tänään ja imuvuodot on nyt pois suljettu käyntihäiriöiden taustalta.Imuputket olivat ehyet ja tiiviit, korkeahko tyhjäkäyntihän tuohon viittaisi mutta kun ei niin ei.Edelleen tulee vikakoodi imunokan asentoanturilta mutta siinä on jotain hämärää, anturi tuntuu toimivan koska jos johdon ottaa irti ja koettaa käynnistää, starttaa todella pitkään ennenkö käynnistyy.

                        Lisäksi jos johto irti lukee koodeja, testeri ei näytä "open circuit" kuten pakonokalta johdon ollessa irti vaan herjaa jotain tulosignaalia ja alhaista jännitettä.Lambda arvot pysyvät normaaleissa rajoissa vedätettäessä livedatan mukaan mutta kohoavat heti tasaisessa maantieajossa/kaupungissa ja vikavalo syttyy.Olisiko kellään vinkkiä miten selvitetään onko jokin suuttimista viallinen?Napojen välinen vastushan pitäisi olla 14-15ohm mutta onko jotain muuta keinoa testata noita?

                        Lisämausteena vielä, cs herjaa välillä 4-sylinterin puolaa vialliseksi...:think
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Herjaako se puolaa vai sytytyshäiriötä?
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • creative 22
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 560
                            • Alavus

                            #28
                            Originally posted by Cell View Post
                            Herjaako se puolaa vai sytytyshäiriötä?
                            Vikakoodi 2 "Ignition coil, cylinder 4" eli puola.Mutta se ei näy joka kerta, ihmeellistä..
                            Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                            Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                            BMW Freude Am Fahren

                            Comment

                            • Kentsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1397
                              • Tuusula

                              #29
                              Miksi käytettyjä DME-bokseja on myynnissä jos niillä ei tee mitään? :think Eikö ne kaikki jää hyllyyn jos niitä ei voi koodata...?
                              Juu hyvä vinkki amatöörille; täytyypä itselläkin kokeilla repäistä noita piuhoja erinäisiltä antureilta irti ja testata sitten puhuuko tuo CS järkeviä...
                              Ex: 523iA '97, 520iA '89
                              /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                              Comment

                              • creative 22
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2005
                                • 560
                                • Alavus

                                #30
                                Originally posted by Kentsu View Post
                                Miksi käytettyjä DME-bokseja on myynnissä jos niillä ei tee mitään? :think Eikö ne kaikki jää hyllyyn jos niitä ei voi koodata...?
                                Juu hyvä vinkki amatöörille; täytyypä itselläkin kokeilla repäistä noita piuhoja erinäisiltä antureilta irti ja testata sitten puhuuko tuo CS järkeviä...
                                Kyllä voi koodata mutta tarkoitin että en usko sen cs:llä onnistuvan vaan tarvitaan merkkihuollon Dis.Lisäyksenä vielä että tuntuu tuo Cs näyttävän välillä aivan mitä sattuu joten hieman skeptinen olen tuon suhteen..Käytössä oleva toinen ohjelma on näyttänyt samoja koodeja koko ajan..
                                Last edited by creative 22; 30-03-2008, 21:31.
                                Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                                Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                                BMW Freude Am Fahren

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎