Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nokan asentoanturin vika ei poistu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MacHamara
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 1
    • Finland

    #61
    Kampiakselin asennontunnistin

    Oire oli 523i Touring -98 kotterossa sellainen että lämpöjen noustua normaalitasolle tuli hetken päästä rykäisy, jonka jälkeen alakierroksilla hävisi väännöt.
    Ongelma tuntui pahenevan koko ajan ja loppuajasta tuli muutamia risteyskäynnistyksiä harjoitettua, joka suunnattomasti otti pattiin kun ajokki ei suostunut enää käynnistymään hipaisusta.
    Vaihdoin (alkuperäisosana) kampiakselin asennontunnistimen ja simpsalapimpsala kaikkinainen nykiminen ja tehottomuus on menneen talven lumia .

    Suur kiitos kaikille jotka tietoanne täällä olette jakaneet. Eipä ensimmäisenä olisi muuten tullut tuollaisen mötikän vaihto mieleen...

    Comment

    • Kähmy
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 422
      • Kempele

      #62
      Itse huomasin 530iaT:n alakiekkojen tehojen kadonneen ja kun vikakoodit luettiin clavun toimesta toisen asian takia, löytyi vikakooodi pakopuolen nokan asentotunnistimesta. W vaihtoi ja tehoja tuli takaisin ja lujasti! Jopa vaimokin oli muuten huomannut tuon "nuutumisen"...

      -Kähmy
      e46 325xi
      Yamaha FZR 1000 EXUP
      ex-e39 530i Touring

      Comment

      • PeteS
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 2766
        • Ylivieska

        #63
        Nostellaanpas ylöspäin kun itellä on jotain hämminkiä pirssissä.
        Mittasin tuon anturin "loistavilla" sähkömiehen taidoillani ja sain arvot 1.4 ja 9.4 nuista pinneistä. Kyseessä uusi Meylen anturi. Taitaa olla jo liikaa heittoa kun luin tuolta aikaisemmista postauksista että oletusarvot olisi 0,4 ja 12,5.
        Kaikki mahdolliset vinkit on tervetulleita.
        Originally posted by EGoman
        on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
        Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
        E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #64
          Noniin itselläkin juuri samanlaista ongelmaa, ostin uuden anturin (meyle) vika ei kuitenkaan poistunut ja vikakoodi ilmestyy heti uudestaan käynnistyksen jälkeen.
          Taitaa olla kaikilla samanlaisia kokemuksia tarvikeantureista, ei taida muu auttaa kun menna marmoritiskille hakemaan kunnollinen....
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • baier4ever
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 560
            • Jurva

            #65
            Itsellä sellainen tilanne että vaihdoin noin 10 tkm sitten tuon nokan asento-anturin(imu) moottori valon syttyessä mittaristoon(vika korjaantui) nyt käyttäessä autoa leimalla , hylky tuli kun 2 vikakoodia löytyi.

            1. nokka-akselin asento tunnistimesta( moottorin merkki valo ei pala mittaristossa)
            2. tuntematon vika

            Olisko nyt vuorossa vaihtaa tuo pako puolen asento tunnistin vai olisiko imu puolen tunnistin jo kaput!

            Täytyy nyt kuiten tuon toisen vian takia katsoa piuhalla
            Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
            Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

            Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
            ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
            E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #66
              Nyt hain marmoritiskiltä "aidon" Siemensin valmistaman BMW logolla ja vika hävisi saman tien anturin vaihdon jälkeen. Tuo tarvikeosa jonka tuohon juuri vaihdoin ei siis toiminut alunperinkään. Meyle oli merkiltään tuo täysin toimimaton anturi.
              Noista tarvikeantureista (ainakin Febi ja Meyle) on tätä samaa tarinaa ihan ulkomaita myöten joten ihan ei ole mennyt putkeen näiden valmistajien anturivalmistus.

              Ja niinkuin tuossa aiemminkin mainittiin niin vaikutta alavääntöön aika radikaalisti ja sitä myöten myös bensankulutus on ainakin 3 l/100km suurempi.
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎