memebuy23buy

E39 huolto- ja käyttöohjetopikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by duunari76
    Tällä ilmeisesti tuo webastoasia hoituu. Onko näitä olemassa kuin montaa eri sorttia?
    Niitä on ainakin 5 erilaista, vuosimallista ja auton varusteista riippuen. Erot siis noissa oikean reunan nappuloissa. Tuo kuvassa oleva kuitenkin käy sinulle.
    E39 528iA

    Comment

    • duunari76
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 290

      #17
      Mikä R/C-soitin mun kannattais hankkia ton rinnalle?

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        Onko muuten E38:n ja E39:n MIDit erilaisia?
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Rahu
          Onko muuten E38:n ja E39:n MIDit erilaisia?
          On niissä jonkin verran eroa: E38:ssä se on matalampia kuoriltaan ja toi nupin yläpuolella oleva nuolinappi on erilainen. Toiminnaltaan saattaa kyllä kummatkin olla samanlaisia.



          Nii ja onhan näissä jotain selvää laatueroa havaittavissa noihin E39:n rimpuloihin verrattuna .
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • duunari76
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 290

            #20
            Onnistuukohan noilla "Jartsan kaapeleilla" itse ohjelmoida tuo webasto toimintaan?

            Sitten sellanen kysymys, että missä on GPS-antennimotukka? Tarttis irrottaa ja pistää postiin.

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by duunari76
              Onnistuukohan noilla "Jartsan kaapeleilla" itse ohjelmoida tuo webasto toimintaan?

              Sitten sellanen kysymys, että missä on GPS-antennimotukka? Tarttis irrottaa ja pistää postiin.
              Eipä taida onnistua. E39 gps-antenni on hattuhyllyn alla, vai kumpi sulla on?
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #22
                Joo, ei onnistu toi webaston ohjelmointi CS:n millään versiolla taikka vastaavilla softilla. Toi vaatii ihan merkkiliikkeen vehkeitä toi homma .
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #23
                  Webastoasiaa

                  Eikös E39:n lisälämmitin ole Webasto Thermo Top Z? Erona C-malliin ainoastaan oma kiertovesipumppu. Onko itse lämmittimessä mahdollisesti eroa "perusmalliin", vai onko ero auton puolella laitteen ohjauksessa.
                  Thermo Top Z/C manual (pdf)

                  Jos autosta pystyy asettamaan lämmityksen, lisäyksenä tarvittaisiin ainoastaan tuo erillinen kiertovesipumppu. Joku voisi testata antaako tehdasasenteinen Webasto jännitteen tuohon vesipumpun X5-liittimeen (linkki).

                  Entä, jos autosta ei pystytä asettamaan lämmitystä. Toimiiko jälkiasenteinen kellokytkin tai Telestart auton oman järjestelmän rinnalla, vai tarviiko jotain käydä huollossa koodaamassa?

                  Olen aiemmin lukenut myös, että tehdasasenteisessa Webastossa on rajoitus käyttölämpötilan suhteen. Eli lämmitin ei käynnisty tietyn lämpötilan alapuolella akkua säästääkseen. Perustuuko tuo auton ulkolämpötila-anturin toimintaan vai akun jännitteeseen? Voidaanko ulkoisella ajastimella ohittaa tämä rajoitus. Valmistaja kuitenkin speksaa lämmittimen toiminnan ad -40 astetta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • duunari76
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 290

                    #24
                    No tuosta webastostahan liikkuu nyt monenlaista juttua Onko ketään jolla tuo olis ainoana/pääsääntöisenä lämmittimenä autossa?

                    Sitten vielä MID ongelmia. Eli tuo mid saapui tänään, mutta eipä se tykkää toimia. Myyjän mukaan se on kunnossa, ja se on kyllä helppo uskoa, koska myyjä ei ole siitä saanut vielä mitään. Käytin sitten tuota johtoa vielä irti, ja sain oikean reunan valot kerran vilahtamaan. Vaatiiko tuo nyt sen ohjelmoinnin, vai onko selvä kosketushäiriö?

                    Comment

                    • tuomkiti81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2005
                      • 1162
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Originally posted by duunari76
                      No tuosta webastostahan liikkuu nyt monenlaista juttua Onko ketään jolla tuo olis ainoana/pääsääntöisenä lämmittimenä autossa?

                      Sitten vielä MID ongelmia. Eli tuo mid saapui tänään, mutta eipä se tykkää toimia. Myyjän mukaan se on kunnossa, ja se on kyllä helppo uskoa, koska myyjä ei ole siitä saanut vielä mitään. Käytin sitten tuota johtoa vielä irti, ja sain oikean reunan valot kerran vilahtamaan. Vaatiiko tuo nyt sen ohjelmoinnin, vai onko selvä kosketushäiriö?
                      mulla on 530d:ssä pelkästään toi alkuperänen webasto lämmittimenä.yhden talven käyttökokemuksien jälkeen täytyy sanoa että paremminki se vois lämmittää,mut kyllä tolla ny pärjää.se -20 asteen pakkasraja tolle webastolle on lööperiä,viime talvena tais enimmillään olla -26 ja hyvin lähti webasto rokittamaan...tosin mulla oli surkee akku vielä talvella joten se hyytyi muutaman kerran.nyt seki ongelma pitäis olla ratkaistuna ku keväällä ostin boscgin hi-tech akun...pitäis olla webasto-käyttöön paras se nähdään enstalvena
                      Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                      Opel Insignia 2.0 Cdti
                      Scania R560 8x4

                      Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                      Ex. E60 530dA -05
                      Ex. E39 530dA -01
                      Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                      Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                      Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #26
                        Originally posted by duunari76
                        Sitten vielä MID ongelmia. Eli tuo mid saapui tänään, mutta eipä se tykkää toimia. Myyjän mukaan se on kunnossa, ja se on kyllä helppo uskoa, koska myyjä ei ole siitä saanut vielä mitään. Käytin sitten tuota johtoa vielä irti, ja sain oikean reunan valot kerran vilahtamaan. Vaatiiko tuo nyt sen ohjelmoinnin, vai onko selvä kosketushäiriö?
                        Kai asensit liittimen oikein, siis niin että se lukitussokka vetää liittimen pohjaan? Oletko tarkistanut, että sulakkeet ovat ehjät ja paikallaan? Sulakkeet 25 & 44. Ohjelmointia tuo ei vaadi. Mutta ilman alkuperäistä radiota tuossa ei taida toimia kuin kellon asetusnappi ja BC-nappi, muuten se taitaa olla pimeänä.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • duunari76
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 290

                          #27
                          Lievää kosketushäiriötä, joko johdossa tai MIDissä. Nyt näyttö ja soitin kuitenkin toimii

                          Wetterille varasin ajan ohjelmointiin, että saa tuon Webaston toimimaan, mutta nyt yks kaveri tuumas ettei sitä tarvitse ohjelmoida Ohjelmointi kuulemma vaikuttaa vain siihen, että pystyy lukemaan vikakoodit myös näistä webasto systeemeistä. Wetterin huoltomies sitten vielä kertoi (kun kysyin), että tuo webasto toimii takuuvarmasti myös kovilla pakkasilla, muttei liian lämpimällä...tämä täytyy nyt kai itse vain testata, kun joka toinen puhuu toista

                          Tarkistutin samalla nuo virta-avaimet, ja kilometrit niissä täsmää. Onko tuo kuitenkaan minkään tae?

                          Comment

                          • duunari76
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 290

                            #28
                            Ja vielä:

                            Webastohan toimii Kun painaa tuolta Heiz Ein, niin siihen syttyy sitten Heiz Aus tai jotain, ilmeisesti päällä, kun kerran hurisee. Samat löytyy sitten Luft Ein/Aus, joka ohjannee sisätilan lämmitystä. Eikö tuossa mene tosiaan akku herkästi tyhjäksi? Millaiset lämmitysajat riittää talvella, ja miten noita nyt käytetään oikein?

                            Tuossa ilmastoinnin ohjauksessa on joku Rest nappi, jolle en ole keksinyt vielä mitään käyttöä. Suomen/enkunkielinen ohjekirja ei olis vissiin pahitteeksi.

                            Comment

                            • Hartza´s garage
                              Bimmer Rookie
                              • May 2005
                              • 137

                              #29
                              Tuolta löytyy manuaali:



                              REST=taukolämmitys
                              E39 528i vm. -96

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by duunari76
                                Samat löytyy sitten Luft Ein/Aus, joka ohjannee sisätilan lämmitystä.
                                Luft lienee tuuletus eli voit helteellä ajastaa auton "viilenemään" haluttuna aikana tai sitten pakottaa sen heti päälle ein/aus valinnalla.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X