elikkäs tossa töistä tullessa auto sammu kokonaan että ei enää ees starttaa, huomasin tänään että polttoaine letkussa virtaa enemmän ilmaa kun itse dieseliä, tuosta ainakin johtui toi vika että auto sammu vauhdista ku anto kaasua, mutta nyt sit auto ei lähde enään ollenkaan käyntiin vaikka kuinka yrittää startata, missäköhän mahdollinen VIKA??? saapa nähdä mitä autoliike on mieltä kun soitan huomenna hinauksista ja mahdollisista korjauksista...saavat kyllä maksaa kaiken jokasta penniä myöten, auto ei o ehtiny olee mulla vasta ku 4viikkoa ja viikko sitten alko jo oikkuilemaan...Suomeksi sanottuna paskan möivät
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530 d nyt se sitten sammu kokonaan
Collapse
X
-
Hmmm...tarviiko 530d ilmata jos ajaa tankin tyhjäksi? Mun 320d:ssä luki ohjekirjassa että auto ilmaa itse itsensä jos sattuu ajamaan löpön loppuun. Jos ei, niin ehkä ilmaus auttaisi siihen että p-a linjoissa on ilmaa. En tiedä, arvasin vain
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
-
-
Diesel pitää aina ilmata jos pumpun "imupuoli" saa ilmaa, muuten ruiskupumppu rupeaa kavitoimaan ja sen jälkeen se on tattis.
_______________________________
E90 335 d -08
- Ford Mustang Convertible -69
- Aprilia RSV Mille -03
Ex. E61 530 dA -04, E39 530 DaT Shadowline -00, Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI, MB E 220 CDI Touring, MB A 170 CDI Lang, Opel Zafira 2.0 DT, VW Golf 1.9 PD 4motion Variant,
Volvo 850 TDI Sportwagon, MB 300 DA Touring, MB 200 D
Comment
-
-
...eikös sitä oo semmonen elokuvakin kun että "veturimiehet heiluttaa". Ei vaan
Veikkaan jakopumppua (rempan hinta n.2000-2500€), lisää oheismateriaalia täältä --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55863
Ja sit ihan vaan vinkkinä että kiertäkää EKSTRÖM YHTIÖ/DIESEL-OTEKO niin kaukaa kun vaan voitte!!!
T:TINTTILast edited by TINTTI; 09-09-2006, 11:23.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by WiliDiesel pitää aina ilmata jos pumpun "imupuoli" saa ilmaa, muuten ruiskupumppu rupeaa kavitoimaan ja sen jälkeen se on tattis.bmw e30 823hv/860nm
1/4mile 8.9/247
Comment
-
-
Originally posted by Marko.Kelikkäs tossa töistä tullessa auto sammu kokonaan että ei enää ees starttaa, huomasin tänään että polttoaine letkussa virtaa enemmän ilmaa kun itse dieseliä, tuosta ainakin johtui toi vika että auto sammu vauhdista ku anto kaasua, mutta nyt sit auto ei lähde enään ollenkaan käyntiin vaikka kuinka yrittää startata, missäköhän mahdollinen VIKA??? saapa nähdä mitä autoliike on mieltä kun soitan huomenna hinauksista ja mahdollisista korjauksista...saavat kyllä maksaa kaiken jokasta penniä myöten, auto ei o ehtiny olee mulla vasta ku 4viikkoa ja viikko sitten alko jo oikkuilemaan...Suomeksi sanottuna paskan möivät
vikana sulla on toimimaton tankin siirtopumppu.
käy potkasee tankin pohjaan apparin puolelle niin sitten taas rupee auto toimimaan kestää hetken että se ilmaa itsensä.
tässä mallissa ilmaus on automaattinen niinkuin suurimmassa osassa commonrail dieseleitä.
tässä on kaksi siirtopumppua piirissä ja jos tankin pumppu hajoaa ( aika yleinen vika E39 kopassa) niin konehuoneen letkussa menee ilmaa enemmän kun laki sallii.
Comment
-
-
larmatille (ja muillekin) eli kengittää tankkia ja sitten ilmaus odottaa x min ja sitten käynnistää?
On nimittäin vika päällä eli e39 diesel jäi kaupan pihalle.
Pyörittää konetta mutta ei vaan käynnisty, ei hälyjä, eikä mitään ennakkovaroituksia ...kele. Ajamalla normaalisti pihalle pihalle, käynti kaupassa ja sitten dööd. Varmoina vikoina kaiketi pidetään joko noita jompaakumpaa d-pumppuja tai nokka-akselin asentotunnistinta. Jännitys kohoaa huomenissa jahka saa pirssin letkun päähän - mutta olisko raadilla muita 'pika-apuja' ennen huomista? Sulakkeet näyttivät olevan kunnossa.
Auto seisoi 2 vrk ennen päivän lyhyttä 3 km ajoa ja kelit on keikkuneet tuossa 0 molemmin puolin... josko olis jotain kosteutta tms. jossain?
Comment
-
-
No niin statusta väliin eli kaikki mahdolliset hälyt oli päällä mitä noiden mainittujen johdosta voi olla eli
- korkeapainehäly -> pumppu rikki?
- nokka-akselinhäly hieman ihmeellinen kun oli jotain virheellisestä signaalista...
- siirtopumppuhäly -> rikki -> korkeapainehäly aktivoituu myös
Se ei ainakaan (minulle) selvinnyt että tuliko pumppuhäly tuosta tankissa vai pohjassa olevasta. No, vaan se selviää jahka tutkivat lisää. Ajatuksena oli että jos olisi heittänyt vain nokka-akselihälyn niin olisi saanut auton heti mukaan tyyliin pikadiagnoosi -> pikakorjaus vaan ei.
Alkoi kiinnostamaan tuonlaisen yksinkertaisen vikalukijan hankkiminen eli onko porukat sellaisia laittaneet talleihinsa ja mitä vaatinut;
- laittestoa
- softaa
Vanhoja PCtä saa liki ilmaiseksi joten sellainen riittää varmaan muutaman hälyn lukemiseen.
Comment
-
-
E39 -99 530DAT diesel loppu ja mites nyt oikeesti se ilmaus?
Tässä nyt näyttäs olevan keskustelua puolin ja toisin eli jos polttoaine loppuu niin pitääkö ilmata wai pitäskö lähtee polttoaineen lisäämisen jälkeen käymään... itse laitoin luokkaa 7 litraa lisää starttailin aikani ja odottelin jne mut ei vaan lähe käymään. Onkos jollain kokemusta voiko tota kuitenkin jotenkin käsin ilmata waikka automaatti-ilmaus olisikin??BMW E61 530xD -07
Comment
-
-
Originally posted by nippetee View PostTässä nyt näyttäs olevan keskustelua puolin ja toisin eli jos polttoaine loppuu niin pitääkö ilmata wai pitäskö lähtee polttoaineen lisäämisen jälkeen käymään... itse laitoin luokkaa 7 litraa lisää starttailin aikani ja odottelin jne mut ei vaan lähe käymään. Onkos jollain kokemusta voiko tota kuitenkin jotenkin käsin ilmata waikka automaatti-ilmaus olisikin??E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
On se helppoa kun tietää = ) Juuri näinhän se meni, hain vielä varmuuden vuoksi lisää polttoainetta niin, että vajaa 15 litraa oli lisätty tyhjenemisen jälkeen ja selkeesti näki letkusta koska ilmaa ei enää ollut mukana. viisi kertaa virta pois ja päälle jonka jälkeen kiersi noin 10 kertaa ja hörähti käymään. Iso kiitos nopeasta vastauksesta!BMW E61 530xD -07
Comment
-
Comment