Announcement

Collapse
No announcement yet.

530 d nyt se sitten sammu kokonaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    530 d nyt se sitten sammu kokonaan

    elikkäs tossa töistä tullessa auto sammu kokonaan että ei enää ees starttaa, huomasin tänään että polttoaine letkussa virtaa enemmän ilmaa kun itse dieseliä, tuosta ainakin johtui toi vika että auto sammu vauhdista ku anto kaasua, mutta nyt sit auto ei lähde enään ollenkaan käyntiin vaikka kuinka yrittää startata, missäköhän mahdollinen VIKA??? saapa nähdä mitä autoliike on mieltä kun soitan huomenna hinauksista ja mahdollisista korjauksista...saavat kyllä maksaa kaiken jokasta penniä myöten, auto ei o ehtiny olee mulla vasta ku 4viikkoa ja viikko sitten alko jo oikkuilemaan...Suomeksi sanottuna paskan möivät
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Hmmm...tarviiko 530d ilmata jos ajaa tankin tyhjäksi? Mun 320d:ssä luki ohjekirjassa että auto ilmaa itse itsensä jos sattuu ajamaan löpön loppuun. Jos ei, niin ehkä ilmaus auttaisi siihen että p-a linjoissa on ilmaa. En tiedä, arvasin vain


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • Carman
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 676
      • Vilppula

      #3
      Kokeiles kaataa tankkiin joku 10L lisää ainetta.
      Mulla teki saman jutun kun tankissa oli hiukan alle 15L jäljellä.

      Comment

      • Wili
        Newbiemmer
        • Jul 2006
        • 17
        • Piikkiö

        #4
        Diesel pitää aina ilmata jos pumpun "imupuoli" saa ilmaa, muuten ruiskupumppu rupeaa kavitoimaan ja sen jälkeen se on tattis.

        _______________________________
        E90 335 d -08
        - Ford Mustang Convertible -69
        - Aprilia RSV Mille -03


        Ex. E61 530 dA -04, E39 530 DaT Shadowline -00, Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI, MB E 220 CDI Touring, MB A 170 CDI Lang, Opel Zafira 2.0 DT, VW Golf 1.9 PD 4motion Variant,
        Volvo 850 TDI Sportwagon, MB 300 DA Touring, MB 200 D

        Comment

        • TINTTI
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 404
          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

          #5
          ...eikös sitä oo semmonen elokuvakin kun että "veturimiehet heiluttaa". Ei vaan

          Veikkaan jakopumppua (rempan hinta n.2000-2500€), lisää oheismateriaalia täältä --> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55863

          Ja sit ihan vaan vinkkinä että kiertäkää EKSTRÖM YHTIÖ/DIESEL-OTEKO niin kaukaa kun vaan voitte!!!

          T:TINTTI
          Last edited by TINTTI; 09-09-2006, 11:23.
          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

          Comment

          • pts
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 478
            • nummela

            #6
            Originally posted by Wili
            Diesel pitää aina ilmata jos pumpun "imupuoli" saa ilmaa, muuten ruiskupumppu rupeaa kavitoimaan ja sen jälkeen se on tattis.
            ei kyl näitä nyky dieseleitä tarvii ilmata esim. mersulla ollut vuodesta -86 eteen päin kaikki dieselit jotka ilmaavai ite ittensä. joten en usko että tota bemariikaan tarttis ruveta ilmailemaan.
            bmw e30 823hv/860nm
            1/4mile 8.9/247

            Comment

            • larmatin
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 1118
              • Perttula

              #7
              Originally posted by Marko.K
              elikkäs tossa töistä tullessa auto sammu kokonaan että ei enää ees starttaa, huomasin tänään että polttoaine letkussa virtaa enemmän ilmaa kun itse dieseliä, tuosta ainakin johtui toi vika että auto sammu vauhdista ku anto kaasua, mutta nyt sit auto ei lähde enään ollenkaan käyntiin vaikka kuinka yrittää startata, missäköhän mahdollinen VIKA??? saapa nähdä mitä autoliike on mieltä kun soitan huomenna hinauksista ja mahdollisista korjauksista...saavat kyllä maksaa kaiken jokasta penniä myöten, auto ei o ehtiny olee mulla vasta ku 4viikkoa ja viikko sitten alko jo oikkuilemaan...Suomeksi sanottuna paskan möivät
              töissä juuri korjasin tuollaisen samoilla oireilla.
              vikana sulla on toimimaton tankin siirtopumppu.
              käy potkasee tankin pohjaan apparin puolelle niin sitten taas rupee auto toimimaan kestää hetken että se ilmaa itsensä.

              tässä mallissa ilmaus on automaattinen niinkuin suurimmassa osassa commonrail dieseleitä.

              tässä on kaksi siirtopumppua piirissä ja jos tankin pumppu hajoaa ( aika yleinen vika E39 kopassa) niin konehuoneen letkussa menee ilmaa enemmän kun laki sallii.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Se tankissa oleva pumppu taitaa olla jotain 140 euroa. Toinen siirtopumppu on jotain 400 euroa.

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3449
                  • Janakkala

                  #9
                  multa löytys pumppua.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • jjv
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 92
                    • Oulu

                    #10
                    larmatille (ja muillekin) eli kengittää tankkia ja sitten ilmaus odottaa x min ja sitten käynnistää?

                    On nimittäin vika päällä eli e39 diesel jäi kaupan pihalle.
                    Pyörittää konetta mutta ei vaan käynnisty, ei hälyjä, eikä mitään ennakkovaroituksia ...kele. Ajamalla normaalisti pihalle pihalle, käynti kaupassa ja sitten dööd. Varmoina vikoina kaiketi pidetään joko noita jompaakumpaa d-pumppuja tai nokka-akselin asentotunnistinta. Jännitys kohoaa huomenissa jahka saa pirssin letkun päähän - mutta olisko raadilla muita 'pika-apuja' ennen huomista? Sulakkeet näyttivät olevan kunnossa.

                    Auto seisoi 2 vrk ennen päivän lyhyttä 3 km ajoa ja kelit on keikkuneet tuossa 0 molemmin puolin... josko olis jotain kosteutta tms. jossain?

                    Comment

                    • jjv
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 92
                      • Oulu

                      #11
                      No niin statusta väliin eli kaikki mahdolliset hälyt oli päällä mitä noiden mainittujen johdosta voi olla eli
                      - korkeapainehäly -> pumppu rikki?
                      - nokka-akselinhäly hieman ihmeellinen kun oli jotain virheellisestä signaalista...
                      - siirtopumppuhäly -> rikki -> korkeapainehäly aktivoituu myös

                      Se ei ainakaan (minulle) selvinnyt että tuliko pumppuhäly tuosta tankissa vai pohjassa olevasta. No, vaan se selviää jahka tutkivat lisää. Ajatuksena oli että jos olisi heittänyt vain nokka-akselihälyn niin olisi saanut auton heti mukaan tyyliin pikadiagnoosi -> pikakorjaus vaan ei.

                      Alkoi kiinnostamaan tuonlaisen yksinkertaisen vikalukijan hankkiminen eli onko porukat sellaisia laittaneet talleihinsa ja mitä vaatinut;
                      - laittestoa
                      - softaa

                      Vanhoja PCtä saa liki ilmaiseksi joten sellainen riittää varmaan muutaman hälyn lukemiseen.

                      Comment

                      • jjv
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 92
                        • Oulu

                        #12
                        Nyt se sitte taas toimii ja 500 e (osa + työt) kiitos ja näkemiin. Elämä on...

                        Niin siirtopumppu oli särki - potkimalla heräsi henkiin mutta siltikin vaihdettin.

                        Comment

                        • nippetee
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 44
                          • Pori

                          #13
                          E39 -99 530DAT diesel loppu ja mites nyt oikeesti se ilmaus?

                          Tässä nyt näyttäs olevan keskustelua puolin ja toisin eli jos polttoaine loppuu niin pitääkö ilmata wai pitäskö lähtee polttoaineen lisäämisen jälkeen käymään... itse laitoin luokkaa 7 litraa lisää starttailin aikani ja odottelin jne mut ei vaan lähe käymään. Onkos jollain kokemusta voiko tota kuitenkin jotenkin käsin ilmata waikka automaatti-ilmaus olisikin??
                          BMW E61 530xD -07

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by nippetee View Post
                            Tässä nyt näyttäs olevan keskustelua puolin ja toisin eli jos polttoaine loppuu niin pitääkö ilmata wai pitäskö lähtee polttoaineen lisäämisen jälkeen käymään... itse laitoin luokkaa 7 litraa lisää starttailin aikani ja odottelin jne mut ei vaan lähe käymään. Onkos jollain kokemusta voiko tota kuitenkin jotenkin käsin ilmata waikka automaatti-ilmaus olisikin??
                            Virrat 2-asentoon n. 1 min ajaksi. Tämän jälkeen tarvittaessa toistaen niin useasti, että PA-suodattimelta lähtevässä kirkaassa letkussa menee polttoainetta ilman ilmakuplia.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • nippetee
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 44
                              • Pori

                              #15
                              On se helppoa kun tietää = ) Juuri näinhän se meni, hain vielä varmuuden vuoksi lisää polttoainetta niin, että vajaa 15 litraa oli lisätty tyhjenemisen jälkeen ja selkeesti näki letkusta koska ilmaa ei enää ollut mukana. viisi kertaa virta pois ja päälle jonka jälkeen kiersi noin 10 kertaa ja hörähti käymään. Iso kiitos nopeasta vastauksesta!
                              BMW E61 530xD -07

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎