Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    e39 530dA sammuu (täyskaasu)kiihdytyksessä!!!

    joo elikkäs 530dA-99 teki n. 2kk sitten ekan kerran niin että kun hyökkäsin ohituskaistalle ja löin pedaalin pohjaan niin veto loppui ja auto sammui!? No vetäydyin tien sivuun sammumisen seurauksesta. Virrat pois takas päälle ja peli käyntiin, lähdin varovasti kiihdyttämään. Auto toimi täysin moitteettomasti. Ajattelin että tämä olisi johtunut lastun(softa) aiheuttamasta virheestä...

    ...Kunnes viime lauantaina(stadimiitissä) auto teki saman n.10 kertaa!!! Vikakoodeja en ole vielä käynyt lukemassa, mutta onko jollain ollut samanlaisia ongelmia?!

    KIITOS JO ETUKÄTEEN!
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Kuskin alla oleva siirtopumppu?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • sasha325
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 153
      • keski-suomi

      #3
      Mulla oli edellisessä 530da sama ongelma.
      poistui kun ajoin 2xforte käsittelyn polttoaine puolen läpi ja vaihdoin polttoaine ja ilmansuodattimet.
      suuttimet ilmeisesti tukossa ja ilmanotto vaikeuksia etenkin kostealla kelillä.
      vikakoodit luetutin kahdesti, niistä ei löytynyt mitään.
      Käyttis E61 525da -06
      ex e39 530 da Touring -01
      ex e36 325 -92
      ex e39 530 da -99
      ex e30 316 ja 325

      yms muut merkit

      Comment

      • jones69
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 510
        • Myrskylä

        #4
        vikakoodien luettua tuli ilmi että siirtopumppu olisi viallinen. vaihdoin siirtopumpun...

        ...peli toimi 1:n päivän normaalisti ja taas sama vika... mikähän neuvoksi...?
        E91 320d ///M-Sport "Voll"

        E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          PA-suotimen vaihtaisin ensimmäiseksi, ellei se ole aivan tuore. Kulkeeko PA-putkistossa ilmakuplia, tankin pumppu? Tarkista PA-putkisto mahdollisten vuotojen varalta. Eräällä palstalaisella ongelmana oli railin (jakotukin) päässä oleva paineanturi tai lähinnä sen liitin. Tarkista liitin ja putsaa hapettumat.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Marko.K
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1193
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by jones69 View Post
            vikakoodien luettua tuli ilmi että siirtopumppu olisi viallinen. vaihdoin siirtopumpun...

            ...peli toimi 1:n päivän normaalisti ja taas sama vika... mikähän neuvoksi...?
            eikö auto siis antanut muuta vikakoodia kun siirtopumpun??? :think mullehan vaihettiin tankin pumppu ja kampiakselin asentotunnistin ja sen jälkee on kyllä toiminu...ja mikä parasta huomenna Hariselle
            F11 535d -11 367hv/728nm
            E39 M5 -99 Alpine White II
            E65 730da -02
            E60 530da -03
            E39 530da -03 240hv/600nm
            E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
            E38 740iaL -95
            E39 530d -99 245hv/528nm

            Comment

            • jones69
              BTCF Member
              • Dec 2005
              • 510
              • Myrskylä

              #7
              ei muuta kun siirtopumpun, ja tehtiinpä jopa vika tarkoituksella päälle ja katsottiin kilsat, vikakoodin ilmentymiskohta oli sama kun kilsat mittarissa no joo täytyy jatkaa ihmettelyä...
              E91 320d ///M-Sport "Voll"

              E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by jones69 View Post
                ei muuta kun siirtopumpun, ja tehtiinpä jopa vika tarkoituksella päälle ja katsottiin kilsat, vikakoodin ilmentymiskohta oli sama kun kilsat mittarissa no joo täytyy jatkaa ihmettelyä...
                no meneekö siellä pa-letkussa ilmakuplia
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by jones69 View Post
                  vikakoodien luettua tuli ilmi että siirtopumppu olisi viallinen. vaihdoin siirtopumpun...

                  ...peli toimi 1:n päivän normaalisti ja taas sama vika... mikähän neuvoksi...?
                  Itselläni oli sama ongelma 525d -01:ssä, mutta se jätti vain pihalle eikä suostunut käynnistämään. Käsittääkseni se ilmoittaa siitä, että polttoaineen paine on vähäinen ja se voi johtua kummasta pumpusta vaan. Itse vaihdoin samalla molemmat pumput eli siirtopumpun ja polttoainetankissa olevan pumpun.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by jones69 View Post
                    ei muuta kun siirtopumpun, ja tehtiinpä jopa vika tarkoituksella päälle ja katsottiin kilsat, vikakoodin ilmentymiskohta oli sama kun kilsat mittarissa no joo täytyy jatkaa ihmettelyä...
                    Mitäs se todistaa?
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • Marko.K
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1193
                      • Helsinki

                      #11
                      jotenkin tuntuu vaan nii ihmeelliseltä että vikatesterissä ei oo muuta vikaa näkyny, hyvin paljon mahollista et se olis tankin pumppu joka siellä vielä mättää, koska mulla oli täysin samanlaista vikaa ja ensiks vaihdettiin kampiakselin asentotunnistin jolla vika ei korjautunut...sen jälkeen uus tankin pumppu ja siitä asti pelannut jo toista kuukautta, ja nyt ku vääntöö on vielä 528nm nii mikäs sen mukavampaa
                      F11 535d -11 367hv/728nm
                      E39 M5 -99 Alpine White II
                      E65 730da -02
                      E60 530da -03
                      E39 530da -03 240hv/600nm
                      E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                      E38 740iaL -95
                      E39 530d -99 245hv/528nm

                      Comment

                      • Dragon
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2003
                        • 85
                        • TAMMELA City

                        #12
                        Aikoinaan sama vika ja oli suutin paskana.

                        Comment

                        • jones69
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 510
                          • Myrskylä

                          #13
                          Noniin, jatketaas taas...
                          Ongelma ei ole vieläkään kadonnut minnekkään!!! Nyt kun pystisi lukemaan kaikkia arvoja kysyisinkin paljonko pa-siirtopaine kuuluisi olla ja paljonko täysi commonrail paine?! Lastun tekijän mukaan ohjelma muuttaa pumpun nopeutta 4:stä sekunnista 1 sekuntiin. Eli kun lyöt pedaalin pohjaan niin commorail pumppu tuottaa täyden paineen sekunnissa eikä neljässä niinkuin vanha ohjelma. Tästä tulikin mieleen että mitä jos ei lyö sitä pedaalia äkkisiltään pohjaan vaan laittaa "pikkuhiljaan" sen pohjaan. Eilen kävin tätä mkokeilemassa ja niinhän se meni, jos tekee polkimen liikkeen "hitaasti 10-15s" niin auto ei sammu. Eilenkin sain pitkästä aikaa kerättyä mittariin n.240km/h . Heti jos laittaa liian nopeasti niin sammuu...

                          Auttakaa missä vika!? Niin ja autossa ei ole enään mitään vikakoodia joka viittaisi tähän vikaan!
                          E91 320d ///M-Sport "Voll"

                          E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

                          Comment

                          • oilhand
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2006
                            • 31
                            • ruovesi

                            #14
                            joko se suodatin on vaihdettu? vesihelmi temppuilee...
                            exät. n.50kpl joista
                            kymmenkunta mersua ja 4 bemaria.
                            nyt toyota 4runner
                            vikakoodinluvut ja syvemmätkin tutkiskelut onnistuu
                            useimpiin autoihin!

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by jones69 View Post
                              Eilenkin sain pitkästä aikaa kerättyä mittariin n.240km/h . Heti jos laittaa liian nopeasti niin sammuu...

                              Auttakaa missä vika!? Niin ja autossa ei ole enään mitään vikakoodia joka viittaisi tähän vikaan!
                              Kokeileppas tuhjäkäynnillä polkea mitä sanoo..oireileeko silloin ?
                              Mulla ilmeisesti suutinvika koska yhdellä suuttimella oli sikana korjausta jo vuosi sitten ja teki sen että kun polkasin kaasun pohjaan niin auto meni 5 pytylle ja jumalaton savu.
                              Sammutin auton ja auto pelas sen jäkeen normaalisti.
                              Kokeilin myöhemmin tuota kaasu pohjaan ja sitten pelas ok

                              Ja missä 240 lasiin
                              Last edited by veku; 18-01-2007, 20:14.
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎