Elikkäs hommasin tuollaisen kyseisen auton vm.96 ja se on muinoin saksasta tuotu ja nyt olenkin etsiskelemässä lämmitintä kun talvi tulee niin mitäs suosittelisitte kenties webasto vai? Kun kysyin merkki hullosta niin he puhuivat jostain bmw:n omasta järjestelmästä onko jollain enemmän tietoa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottorinlämmitin E39 540?
Collapse
X
-
Itsellä on seiskassa nuo säteilijät molemmissa lohkoissa. Auttaa todella paljon kylmissä starteissa. -30`c kelissäkin helähti kasi käymään ihan ongelmitta, kun pari tuntia säteilytti. Asennus oli vaan jo seiskassakin aika ahdasta mutta kyllä ne sinne menee.-Aapo-
520da touring Lci M-sport -07
1600-2 -68 (kaveriprojekti)
Chevrolet Avalanche LTZ -09
Sea Ray 230 sundancer -94
Comment
-
-
Multakin puuttuu omasta 540 suomiautosta lämmitin. Ensi viikolla asennetaan säteilylämmittimet + sisähaara, sitten saa talvi tulla.BMW F30 330e LCI
Buick Riviera 455cid -71
Volvo V70 mk III - Ex
Jaguar F-Pace - Ex
Camaro 3gen - Ex
Subaru Levorg - Ex
Volvo V60 - Ex
Porsche 924 - Ex
BMW 1502 -76 - Ex
The Best or Something - Ex
BMW e39 540iA touring - Ex
BMW e34 525iA touring - Ex
BMW e34 520i -Ex
etc.....
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostLaitat defan säteilijälämmittimen sisäpistokkeella! Webastolla et saa sisätilaa riittävän lämpimäksi kovilla pakkasilla.
Tuosta lisää...
http://www.btcf.fi/forum/showthread....eilyl%E4mmitin
Ihme horinaa
Todetusti noi säteilylämmittimet on surkeimmat jos jotain lämmittimiä vertaillaan!
Toisekseen en tiedä mikä muiden autoja vaivaa, mutta ainakin porukoiden touring lämpeni alkuperäisellä webastolla myös sisältä mukavan lämpimäksi ja ikkunat suli yli -20 asteen pakkasellakin
Comment
-
-
Jaahas elikkäs siis jos noista kommenteista voisi päätellä niin se säteily lämmitin on ilmeisen hyvä kun noin paljon on positiivisia kokemuksia. Tuossa soittelijn merkki huoltoon niin sieltä kehuttiin et jos haluan autooni sen bmw:n webaston niin täytyisi vaihtaa ilmastoinnin ohjaus paneeli että saisi myös sisätuuletuksen toimiin ja sitä vähän ihmettelin että mitä eroavaisuuksia näissä sitten on kun itsellä on automaatti ilmastointi?
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostIhme horinaa
Todetusti noi säteilylämmittimet on surkeimmat jos jotain lämmittimiä vertaillaan!
Toisekseen en tiedä mikä muiden autoja vaivaa, mutta ainakin porukoiden touring lämpeni alkuperäisellä webastolla myös sisältä mukavan lämpimäksi ja ikkunat suli yli -20 asteen pakkasellakin
Jos säteilijällä M62:en lämpiää 25 asteen pakkasella 2 tunnin lämmityksellä +25 asteeseen niin ei se voi olla huono!! Toisaalta jos pidät sitä horinana niin sinä ilmeisesti käytät ympäri vuoden webastoa, että saat lämmöt yli tuon 25 asteen ennen starttausta. Webasto on hyvä jos ei ole sähköa saatavilla tai vaikka juuri ennen kun tukholmasta lähdet lentäen helsinkiin ja soitat puhelimella auton vastaanottimeen niin kärry on sopivasti lämmin kun pääsee terminaalista ulos. Suurin haitta tuossa on se. että ohjesäännön mukaan jatkuvassa käytössä pitäisi ajaa yhtä pitkään kuin on lämmitetty eli 60 min lämmitys jonka jälkeen 60 min ajoa tai akku menee pilalle kohtuullisen nopeasti. Sitten on kiva joku ilta tulla sieltä tukholmasta kun akku on.. ja pakkasta -25. Soita sitten taksi ja jätä penari siihen. Defalla on tietenkin laturi jolla saa ladattua akkua silloin kun webasto/eberi käy jolloin akku ei rasitu, mutta silloin ei enää tästä lämmittimessä(webasto) ole järkeä! Ja vielä toiseksi viimeksi. Jos pakkasta on 20-25 niin M62:nen on yli kolmen tuntia seisottuaan vielä yli +20 asteinen jolloin ei edelleenkään tarvitse webastoa! Viimeiseksi M62:nen lämpiää alle puolen kilsan ajon jälkeen 65 asteeseen tai yli, joka tarkoittaa sitä, että sisätila ei ehdi jäähtyä ennenkuin moottori lämpiää. Tässä sitä taas oli lisää horinoita eskolle.
Ed: Jos topikkelin aloittajalla olisi esim. M52:nen johon tulee vain yksi vastus niin vaakakuppi vois kääntyä polttoaineella toimivan lämmittimen hyväksi....kai..Last edited by Stone; 06-10-2006, 21:10.
Comment
-
-
Minä tosin asennutin alkuperäisen BMW webaston tosin hinnakas,mutta kyllä se toimii hyvin asennutin Defan akkulaturin+sisäpistoke,sillä ajan niin lyhkäsiä matkoja että akku saattais muuten tyhjentyä.Ilmastointipaneeli meni vaihtoon
koska vanhassa ei ollut väylää Webastolle.Ehkä ne säteilylämmittimet olisi riittänyt,mutta silloin kukaan ei ehdottanut niitä tai haukkuivat tehottomiksi.
No hyvä se joka tapauksessa on saa käyntiiin navin paneelista tai kaukosäätimellä.
Comment
-
-
Itse asennutin viime syksynä 540iA E39 vm -99 saksantuontiin säteilylämmittimet. Mittailin mielenkiinnosta niiden ottamaa sähkötehoa ja muistaakseni noin 800W oli yhteensä. Eli 400W per elementti.
Muuten on vähän vaikea kommentoida tuon tehoa, kun tuntuu joka tapauksessa lämpiävän hyvin tuo V8 ajossa parissa minuutissa lämpimäksi
Comment
-
-
Kyllähän noita säteiliöitä kaikki morkkaa mutta varmasti kaikki lämpö tuli se sitten säteiliästä tai muusta laitteesta on talvella pelkästään hyväksi moottorille. Säteiliöiden lämmöstä osa tietysit menee vähän harakoille mutta hyvin pelasi viime talvena omassa. Pitää kovilla pakkasilla vaan lämmittää vähän enemmän kuin perinteisellä lohkolla.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Kyllä se oli yli 2000€ joten kyllä pääsee halvemmalla jos asentaa Webaston omalla paneelilla+kaukosäätimellä,mutta kun halusin että se toimii navin näytöstä niin se piti tilata kaikki BMW:ltä.(540IA-02).Se siitä hyvin toimii,ehkä jos nyt olisin hankkimassa lämmitintä voisi niitä säteilyjuttuja kokeilla.Mun edellisessä(528IAT-99) tosin oli se säteilylämmitin ja toimi se ainakin siinä.
Comment
-
-
Vedetääs tätä vanhaa topiccia taas ylöös!!
Joo eli asiaan. Kävin tänään tampereen metro-autossa kysymässä e39 -99 540:seen bemariini webastoa jota voi ohjata midin kautta mutta vastaus oli lyhyt ja ytimekäs, EI ONNISTU. Bmw:n tehdas on kieltänyt koodaamasta uusia webastoja midin yhteyteen... häh ja miks? Asseri (myyjä) sanoi ja väitti että heidän koneillaan ei enää edes pääse koodaamaan kyseistä laitetta. Totta vai tarua..:think
Millä helvetillä ne korjaavat sitten vanhoja laitteistoja joita bemarit on taatusti täynnä esimerkkinä 530d jossa tietääkseni webasto on vakiona.
Jos nyt jostain sattuisi löytymään tälläinen bemarin "oma" webasto laitteisto niin pystyyköhan sitä koodaamaan missäänpäin maailmaa vai rupeanko vaan suoraan katsomaan tarvike webastoa..??
Niin sitten viel tää vanha legenda että pystyykö diesel käyttöisen lämmittimen muuttamaan bensiini käyttöiseksi ainoastaan tulppaa vaihtamalla?
Comment
-
Comment