Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:iin jälkiasennus vakionopeudensäädin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    #46
    turhaaa
    Last edited by SkyMan; 21-07-2014, 19:34. Reason: turhaa lätinää
    Coffee isn´t my cup of tea

    Comment

    • Kusilaitu
      BTCF Member
      • Sep 2010
      • 706
      • Seinäjoki

      #47
      Autona 530D Manuaali vm.2002 m-sport-ratilla.
      Mitä vaatii vakkarin asennukseen?
      Mitä käyn nyppimässä samanikäisestä purkuautosta?
      Ohjelmointivehkeet löytyy kyllä.
      ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #48
        Nappipaneelit ja johtosarja, ohjelmointia ei tarvi tehdä
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Kusilaitu
          BTCF Member
          • Sep 2010
          • 706
          • Seinäjoki

          #49
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Nappipaneelit ja johtosarja, ohjelmointia ei tarvi tehdä
          Löytyskö mitään kuvia mihkä tuo johtosarja menee kiinni, jos sen kävis yhestä purkuautosta nyppimässä. Tai sitten varaosanro? Slipringi tuolla ratissa on varmaan valmiina?
          ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #50
            Originally posted by Kusilaitu View Post
            Löytyskö mitään kuvia mihkä tuo johtosarja menee kiinni, jos sen kävis yhestä purkuautosta nyppimässä. Tai sitten varaosanro? Slipringi tuolla ratissa on varmaan valmiina?
            Aika hankala on ehjänä purkaa sellaisen "valmiin" johtosarjan varsinkin, jos siinä autossa on tehtaalta asti ollut vakkari. Tuolla nrolla saa valmiin johtosarjan 61 12 0 022 875, slipring on jo olemassa.
            Asennuohjeet A4:lla voi pyytää samalla esim. merkkiliikkeestä.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • Kusilaitu
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 706
              • Seinäjoki

              #51
              Originally posted by buksin-1 View Post
              Aika hankala on ehjänä purkaa sellaisen "valmiin" johtosarjan varsinkin, jos siinä autossa on tehtaalta asti ollut vakkari. Tuolla nrolla saa valmiin johtosarjan 61 12 0 022 875, slipring on jo olemassa.
              Asennuohjeet A4:lla voi pyytää samalla esim. merkkiliikkeestä.
              Rattipaneeli menee varmaan E46sta?
              ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

              Comment

              • Gedd
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 479
                • Tampere

                #52
                Originally posted by Kusilaitu View Post
                Rattipaneeli menee varmaan E46sta?
                Jep kunhan on saman mallinen ratti ja vuosimalliltaan yhteensopivat napit, niitä on ollut paria erilaista kun se nappien elektroniikka vaihtuu. Menee jännäksi kun E46 muutokset tapahtuvat eri aikaan.

                From 12/95 to 09/96 the steering wheel controls connected to a separate control unit mounted under the dash via 3 wires, which sent out the IBus data on one wire and the cruise control data on another.

                From 09/96 to 03/99 (end of production of the type of steering wheel and slipring that will fit an E36) all the electronics were moved into the button housings on the wheel itself, having IBus and cruise data outputs directly, with two slight variants.

                1) From 09/96 to 09/97, the steeing wheel button for "cruise off" was marked with an "O" only, it was used with a separate "cruise on" switch on the dashboard.

                2) From 09/97 to 03/99, the steering wheel button for "cruise on/off" was marked "I/O" and the separate "cruise on" switch was deleted.

                Comment

                • BenDilde
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 127
                  • Kotka

                  #53
                  Originally posted by comanche View Post
                  Ei ole vikaa paikannettu :(. Auto seisonnassa talven, menen luetuttamaan koodit ja livedatan sitten kun on taas ajossa.

                  Tässä on nappiratin retrofit johtosarjan varaosanumero: 61 12 0 022 875. Itse hain Keravan Autosalpasta, saa kaikkialta missä myydään BMW:tä.
                  Oliko minkä hintainen?
                  '01 E39 520iA

                  Comment

                  • juki150
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2017
                    • 31
                    • Joensuu

                    #54
                    Tämä ketju ja monta jenkkifoorumia luettu MUTTA en ole vieläkään löytänyt selkeästi mitä tarvitaan 03/98 autoon 523i vakionopeudensäätimen jälkiasennukseen sekä monitoimiratin.

                    Ainakin:
                    Se vakkarin moottori (actuator) konetilaan vaijerilla
                    Bägi monitoimitoiminnoilla (autossa perus nelipuolainen ruori ilman hienouksia)
                    Slipring
                    Jotain johtosarjoja?
                    Mitä muuta?

                    Onko helpoin ottaa kaikki tarvittava jostain luovuttaja-autosta vai miten? Ilmeisesti vuosimalleissa 96-97 osassa on se vakkarin päällelaittonappi kojelaudassa, sopiiko osat myös sellaisesta?

                    Jos joku on homman tehnyt ja tuntee, neuvot olisivat tervetulleita. Epäilen että yksi Suomen parhaimmassa kunnossa olevista pre-FL E39:stä, ansaitsisi mielestäni vakkarin.

                    Comment

                    • juki150
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2017
                      • 31
                      • Joensuu

                      #55
                      Edelliseen viestiin vastausta edelleen odotellessa. Auto edelleen siis 02/98 523i. Ratti on nyt hankittu samanikäisestä, kolmipuolainen sport-ratti monitoimitoiminnoilla.

                      Olisiko pelkät radion napit helppo saada toimimaan tähän rattiin jos cruisen jättäisi laittamatta?

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11173
                        • Oulu

                        #56
                        Originally posted by juki150 View Post
                        Edelliseen viestiin vastausta edelleen odotellessa. Auto edelleen siis 02/98 523i. Ratti on nyt hankittu samanikäisestä, kolmipuolainen sport-ratti monitoimitoiminnoilla.

                        Olisiko pelkät radion napit helppo saada toimimaan tähän rattiin jos cruisen jättäisi laittamatta?
                        Käsittääkseni ton ikäsessä väyläohjain on siinä ratissa itsessään, eli pelkkä väylä piuhan vetäminen radiolle pitäs riittää. Ellei piuhoja oo jo autossa valmiina. Vanhimmissa on sit erillinen boksi vielä ratin lisäksi.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎