memebuy23buy

E39 530DA Webasto savuttaa !?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ai
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 92
    • Kurikka

    #16
    Originally posted by -Tapi View Post
    Ei maksimiteholla. Puhallin näyttää olevan jossain keskialueen tietämillä silloin kun Webasto ottaa ohjat.
    Tarkoitin ja kirjoitin maksimi lämmitysteholla eli sama asia kuin että lämmityksen säädöt olisivat tapissa. Puhaltimen nopeuden voi ilmeisesti etukäteen säätää haluamakseen paitsi "auto" asennossa, jolloin nopeus asettuu puolivälin tienoille. Korjatkaa jos olen väärässä.
    320dA -04
    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    523i -97
    320dA touring -03
    530dA touring -03
    528iA touring -97
    525dA touring -01
    525tds touring -93
    525i -95
    520iA -89
    316i -89
    316 -84

    Comment

    • Ai
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 92
      • Kurikka

      #17
      Originally posted by M-Sport View Post
      Tästä en nyt ole varma. Pystyykö sen jotenkin itse tarkistamaan? Eilen koitin laittaa webaston kylmästä päälle. Vartin annoin sen olla päällä mutta ei meinannutkaan pukata lämmintä :think
      En ole varma miten MID näytössä näkyy noiden taukotuuletuksen ja -lämmityksen erot, mutta 16:9 näytössä toiminnot on erotettu teksteillä: AUX VENT = taukotuuletus ja AUX HEAT = taukolämmitys. Voisko MIDissä tuossa vasemmanpuoleisessa pikkuruudussa olla samat tekstit ajastettaessa. Toinen keino millä voit varmasti todeta lähteekö webasto ajastimella käymään on, että menet minuutin parin päästä puhaltimen käynnistyttyä painamaan korvan lähelle kuskin puolen lokasuojaan ja kuuntelet kuuluuko pohinaa ja naksetta.
      320dA -04
      _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
      523i -97
      320dA touring -03
      530dA touring -03
      528iA touring -97
      525dA touring -01
      525tds touring -93
      525i -95
      520iA -89
      316i -89
      316 -84

      Comment

      • puuhapete84
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 15

        #18
        Originally posted by Roope71 View Post
        Onko täällä törmätty tällaiseen ongelmaan ennen?. Tänään kun laitoin webaston päälle niin n. 10 minutin käytön jälkeen rupesi auton alta tulemaan paksua vaaleanharmaata savua. Sammutin webaston ja käynnistin auton jolloin hetken aikaa tuli samaa savua auton alta jonka jälkeen loppui.

        Onko mitään havaintoa tälliasesta koska minun webasto ei ole ennen savuttanut tällä tavalla ?


        // Roope
        palopesä on paskanen ja sitä webastoa on käytetty väärin.
        webaston pitäisi antaa aina puhaltaa enimmät höyryt pois ennen kuin käynnistää auton.joten kokeiles et käytät sitä webastoa usesti peräkkäin silleen et auton lämmöt hiukan nousee ja sammutat sitten ja odotat et se sammuu (kuuluu pelkkää hurinaa) ja sit ku se on sammunu niin käynnistät uudelleen.savutuksen pitäisi lakata kun karstat on palanut palopesästä pois mikäli sytytys tulppa on vielä kunnossa.

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3121
          • Välisuomi

          #19
          Originally posted by puuhapete84 View Post
          webaston pitäisi antaa aina puhaltaa enimmät höyryt pois ennen kuin käynnistää auton
          Mitä ihmettä auton käynnistämisellä on tekemistä Webaston käynnin kanssa???
          ---

          Comment

          • M-Sport
            Newbiemmer
            • Nov 2006
            • 10

            #20
            Originally posted by Ai View Post
            En ole varma miten MID näytössä näkyy noiden taukotuuletuksen ja -lämmityksen erot, mutta 16:9 näytössä toiminnot on erotettu teksteillä: AUX VENT = taukotuuletus ja AUX HEAT = taukolämmitys. Voisko MIDissä tuossa vasemmanpuoleisessa pikkuruudussa olla samat tekstit ajastettaessa. Toinen keino millä voit varmasti todeta lähteekö webasto ajastimella käymään on, että menet minuutin parin päästä puhaltimen käynnistyttyä painamaan korvan lähelle kuskin puolen lokasuojaan ja kuuntelet kuuluuko pohinaa ja naksetta.
            Ongelma tuli hoidettua kuntoon. Eli liikkeessä ohjelmoitiin lämmitys toimimaan ja nyt tuli näytölle myös tuo HEAT toiminto. Huoltomies kertoi että kaikkiin sitä ei pysty tekemään mutta pitäisi pystyä ainakin ennen 08/2002 valmistettuihin autoihin. Oma oli 04/2002. Ilmeisesti ohjelmoitivalmius on palautettu kuitenkin myöhemmin taas.
            E39, E61, F11....

            Comment

            • LosPedros
              Newbiemmer
              • Nov 2006
              • 9
              • VANTAA

              #21
              Joo ei se Webastokaan kaikkea kestä.
              Mulla on kokemusta duunipaikan ulkotrukista ja sen isosta webastosta.
              Sen huoltamattomuus on suurin syy savutukseen ja savutus taas johtuu "väärikäytöstä".
              Siis se weba kun on päällä vain joitakin kymmeniä minuutteja talvella ja kun se sammutetaan liian pienen käytön jälkeen niin ainakin tuo weba kerää naftaa polttopesään liikaa ja valkoisen savun ilmiö on valmis.
              En osaa kaikista weboista siis sanoa tämä on minun käyttökokemukseni ja weban huoltomiehen torumiset väärinkäytöstä.

              Comment

              • jokke78
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 34
                • Oulu, FI

                #22
                Diesel-Webasto. Savua, savua..

                Mikähän näissä Diesel-Webastoissa yleensä aiheuttaa tuon savutuksen? Laite käynnistyy mielestäni normaalisti, mutta 5-10min kuluttua alkaa puskea paksua vaaleaa dieselinkatkuista savua. Käytin laitteen aukikin ja poistin pahimmat noet, mutta edelleen tekee tuota samaa.

                Oireileeko ohjainkorttivika tuolla tavalla? Jokuhan täällä palstalla taisi olla noihin ohjainkortteihin enemmänkin perehtynyt. Puhallin ja pumppu kyllä tuntuvat pyörivän, joten ei kai tuossa ole juuri muita vaihtoehtoja kuin ohjainkortti tai poltinvika? :think INPA herjaa välillä vesipumppua, vaikka tuntuisi pyörivän suoraan akusta ihan hyvin.

                Dieseliä on tankissa tarpeeksi. Vesiventtiilit varmaan on kunnossa, kun nestettä valutteli ihan reilun näköisesti laitetta irroitettaessa?
                Last edited by jokke78; 02-11-2009, 07:33.
                BMW 530DaT 2000

                Comment

                • jokke78
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 34
                  • Oulu, FI

                  #23
                  Tietääkös täällä kukaan noista väyläohjauksista? Eli toimisiko E65:n W-bus Webasto 2000-mallisessa E39:ssä ajotietokoneen kautta? Vai onko noita väyläsysteemeitäkin erilaisia..?
                  BMW 530DaT 2000

                  Comment

                  • jokke78
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 34
                    • Oulu, FI

                    #24
                    On jotain eroa väylissä. Tuli hankittua volkkarin Webasto, mutta eihän se käynnistynyt. Vaihdoin vanhasta lämmittimestä ohjauskortin uuteen ja nyt toimii, mutta tämä uusi laitekin nyt savuttaa. Voiko noiden seosta jotenkin säätää?
                    BMW 530DaT 2000

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #25
                      Kyllä niitä väyläsysteemeitä on erilaisia ja eri automerkkien lämmittimet eivät vaihdu päittäin toisenmerkkisen kanssa, eikä edes kaikki samanmerkkistenkään laitteet välttämättä vaihdu keskenään.
                      Sitä seosta voi säätää ohjelmallisesti, onnistuukohan vaikkapa INPA:lla, Clavurion tai WSE1 saattaapi tietää. Jälkimarkkina laitteissa onnistuu Thermotest ohjelmalla mutten muista että pääseekö sillä säätämään BMW-laitetta.
                      Livedata varmaan kertoo mitä siellä lämmittimessä tapahtuu kun se sammuu.
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • jokke78
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 34
                        • Oulu, FI

                        #26
                        Kiitoksia tiedosta! INPA:lla ei taida tuohon päästä käsiksi sen kummemmin, täytynee suoraan kytkeä itse laite testeriin.

                        Olisiko Oulun seudulla kellään tarvittavaa laitteistoa, jolla saataisiin paloilmapuhallinta vähän lujemmalle? Tarvitaan siis ilmeisesti COM-kaapeli, USB-kaapelilla ei kai ThermoTest tuohon pääse käsiksi. Kyseessä siis alkuperäinen BMW:n lämmitin.
                        Last edited by jokke78; 03-12-2009, 09:09. Reason: tarkennusta
                        BMW 530DaT 2000

                        Comment

                        • Mane400
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 76
                          • Etelä-Pohjanmaa

                          #27
                          Webaston vikakoodin lukua E-Pohjanmaalla

                          Lainaan topiccia, kun webaston kanssa myös ongelmia. Puhallin pyörii ja pumppu naksuttaa, mutta sammuu parin minuutin päästä kuin seinään puhaltimen aaltoiluun. Onnistuuko Webaston vikakoodien luku jossain Seinäjoki-Tuuri akselilla? Auto 530DA -00.

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #28
                            Originally posted by jokke78 View Post
                            Kiitoksia tiedosta! INPA:lla ei taida tuohon päästä käsiksi sen kummemmin, täytynee suoraan kytkeä itse laite testeriin.

                            Olisiko Oulun seudulla kellään tarvittavaa laitteistoa, jolla saataisiin paloilmapuhallinta vähän lujemmalle? Tarvitaan siis ilmeisesti COM-kaapeli, USB-kaapelilla ei kai ThermoTest tuohon pääse käsiksi. Kyseessä siis alkuperäinen BMW:n lämmitin.
                            ThermoTestillä kyllä pääsee tuohon käsiksi mutta en muista että saako niitä seoksia säädettyä. Mittarihan siinä pitää säädössä olla, ei se korvakuulolla onnistu.
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #29
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              ThermoTestillä kyllä pääsee tuohon käsiksi mutta en muista että saako niitä seoksia säädettyä. Mittarihan siinä pitää säädössä olla, ei se korvakuulolla onnistu.
                              Sillä ThermoTestillä pääsee myös käsiksi siihen seoksen säätöön BMW-laitteessa
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3121
                                • Välisuomi

                                #30
                                Minulla tuo Webasto on alkanut temppuamaan niin että lämmitys alkaa ok ja joskus se jatkuukin koko lämmitysajan kunnolla mutta välillä se on pysähtynyt ennen aikojaan ja auton luona on huonosti palaneen dieselin haju. Sammumiskertojen jälkeen inpalla luettava vikakoodi on "puhallinpiiri auki". Silloinkin kun vehje on sammunut ennen aikojaan, se lähtee nöyrästi käyntiin kun auto käynnistyy. Webasto on tosin pitänyt jo vuoden verran selvästi kovempaa ääntä kuin ennen, se ei ole sitä pakokaasujen ääntä vaan enemmänkin polkimissa tuntuvaa jurinaa/huminaa.

                                Oli tuo kortti juuri huollossa Elektromekalla lämpöanturin vaihdon takia, joten kummastuttaisi jos korttivika olisi nyt taas kohdalla..

                                Uusi puhallin tuli juuri postissa mutta vaihdankohan sitä turhaan? Onko kokemuksia että voiko puhallin temppuilla noin vaihtelevasti vai syytänkö elektroniikkaa?
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X