Originally posted by -Tapi
View Post
E39 530DA Webasto savuttaa !?
Collapse
X
-
320dA -04
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
523i -97
320dA touring -03
530dA touring -03
528iA touring -97
525dA touring -01
525tds touring -93
525i -95
520iA -89
316i -89
316 -84
-
-
Originally posted by M-Sport View PostTästä en nyt ole varma. Pystyykö sen jotenkin itse tarkistamaan? Eilen koitin laittaa webaston kylmästä päälle. Vartin annoin sen olla päällä mutta ei meinannutkaan pukata lämmintä :think320dA -04
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
523i -97
320dA touring -03
530dA touring -03
528iA touring -97
525dA touring -01
525tds touring -93
525i -95
520iA -89
316i -89
316 -84
Comment
-
-
Originally posted by Roope71 View PostOnko täällä törmätty tällaiseen ongelmaan ennen?. Tänään kun laitoin webaston päälle niin n. 10 minutin käytön jälkeen rupesi auton alta tulemaan paksua vaaleanharmaata savua. Sammutin webaston ja käynnistin auton jolloin hetken aikaa tuli samaa savua auton alta jonka jälkeen loppui.
Onko mitään havaintoa tälliasesta koska minun webasto ei ole ennen savuttanut tällä tavalla ?
// Roope
webaston pitäisi antaa aina puhaltaa enimmät höyryt pois ennen kuin käynnistää auton.joten kokeiles et käytät sitä webastoa usesti peräkkäin silleen et auton lämmöt hiukan nousee ja sammutat sitten ja odotat et se sammuu (kuuluu pelkkää hurinaa) ja sit ku se on sammunu niin käynnistät uudelleen.savutuksen pitäisi lakata kun karstat on palanut palopesästä pois mikäli sytytys tulppa on vielä kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by Ai View PostEn ole varma miten MID näytössä näkyy noiden taukotuuletuksen ja -lämmityksen erot, mutta 16:9 näytössä toiminnot on erotettu teksteillä: AUX VENT = taukotuuletus ja AUX HEAT = taukolämmitys. Voisko MIDissä tuossa vasemmanpuoleisessa pikkuruudussa olla samat tekstit ajastettaessa. Toinen keino millä voit varmasti todeta lähteekö webasto ajastimella käymään on, että menet minuutin parin päästä puhaltimen käynnistyttyä painamaan korvan lähelle kuskin puolen lokasuojaan ja kuuntelet kuuluuko pohinaa ja naksetta.E39, E61, F11....
Comment
-
-
Joo ei se Webastokaan kaikkea kestä.
Mulla on kokemusta duunipaikan ulkotrukista ja sen isosta webastosta.
Sen huoltamattomuus on suurin syy savutukseen ja savutus taas johtuu "väärikäytöstä".
Siis se weba kun on päällä vain joitakin kymmeniä minuutteja talvella ja kun se sammutetaan liian pienen käytön jälkeen niin ainakin tuo weba kerää naftaa polttopesään liikaa ja valkoisen savun ilmiö on valmis.
En osaa kaikista weboista siis sanoa tämä on minun käyttökokemukseni ja weban huoltomiehen torumiset väärinkäytöstä.
Comment
-
-
Diesel-Webasto. Savua, savua..
Mikähän näissä Diesel-Webastoissa yleensä aiheuttaa tuon savutuksen? Laite käynnistyy mielestäni normaalisti, mutta 5-10min kuluttua alkaa puskea paksua vaaleaa dieselinkatkuista savua. Käytin laitteen aukikin ja poistin pahimmat noet, mutta edelleen tekee tuota samaa.
Oireileeko ohjainkorttivika tuolla tavalla? Jokuhan täällä palstalla taisi olla noihin ohjainkortteihin enemmänkin perehtynyt. Puhallin ja pumppu kyllä tuntuvat pyörivän, joten ei kai tuossa ole juuri muita vaihtoehtoja kuin ohjainkortti tai poltinvika? :think INPA herjaa välillä vesipumppua, vaikka tuntuisi pyörivän suoraan akusta ihan hyvin.
Dieseliä on tankissa tarpeeksi. Vesiventtiilit varmaan on kunnossa, kun nestettä valutteli ihan reilun näköisesti laitetta irroitettaessa?Last edited by jokke78; 02-11-2009, 07:33.BMW 530DaT 2000
Comment
-
-
Kyllä niitä väyläsysteemeitä on erilaisia ja eri automerkkien lämmittimet eivät vaihdu päittäin toisenmerkkisen kanssa, eikä edes kaikki samanmerkkistenkään laitteet välttämättä vaihdu keskenään.
Sitä seosta voi säätää ohjelmallisesti, onnistuukohan vaikkapa INPA:lla, Clavurion tai WSE1 saattaapi tietää. Jälkimarkkina laitteissa onnistuu Thermotest ohjelmalla mutten muista että pääseekö sillä säätämään BMW-laitetta.
Livedata varmaan kertoo mitä siellä lämmittimessä tapahtuu kun se sammuu.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Kiitoksia tiedosta! INPA:lla ei taida tuohon päästä käsiksi sen kummemmin, täytynee suoraan kytkeä itse laite testeriin.
Olisiko Oulun seudulla kellään tarvittavaa laitteistoa, jolla saataisiin paloilmapuhallinta vähän lujemmalle? Tarvitaan siis ilmeisesti COM-kaapeli, USB-kaapelilla ei kai ThermoTest tuohon pääse käsiksi. Kyseessä siis alkuperäinen BMW:n lämmitin.BMW 530DaT 2000
Comment
-
-
Originally posted by jokke78 View PostKiitoksia tiedosta! INPA:lla ei taida tuohon päästä käsiksi sen kummemmin, täytynee suoraan kytkeä itse laite testeriin.
Olisiko Oulun seudulla kellään tarvittavaa laitteistoa, jolla saataisiin paloilmapuhallinta vähän lujemmalle? Tarvitaan siis ilmeisesti COM-kaapeli, USB-kaapelilla ei kai ThermoTest tuohon pääse käsiksi. Kyseessä siis alkuperäinen BMW:n lämmitin.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostThermoTestillä kyllä pääsee tuohon käsiksi mutta en muista että saako niitä seoksia säädettyä. Mittarihan siinä pitää säädössä olla, ei se korvakuulolla onnistu.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Minulla tuo Webasto on alkanut temppuamaan niin että lämmitys alkaa ok ja joskus se jatkuukin koko lämmitysajan kunnolla mutta välillä se on pysähtynyt ennen aikojaan ja auton luona on huonosti palaneen dieselin haju. Sammumiskertojen jälkeen inpalla luettava vikakoodi on "puhallinpiiri auki". Silloinkin kun vehje on sammunut ennen aikojaan, se lähtee nöyrästi käyntiin kun auto käynnistyy. Webasto on tosin pitänyt jo vuoden verran selvästi kovempaa ääntä kuin ennen, se ei ole sitä pakokaasujen ääntä vaan enemmänkin polkimissa tuntuvaa jurinaa/huminaa.
Oli tuo kortti juuri huollossa Elektromekalla lämpöanturin vaihdon takia, joten kummastuttaisi jos korttivika olisi nyt taas kohdalla..
Uusi puhallin tuli juuri postissa mutta vaihdankohan sitä turhaan? Onko kokemuksia että voiko puhallin temppuilla noin vaihtelevasti vai syytänkö elektroniikkaa?---
Comment
-
Comment