Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    E39 Webasto + CTEK

    Ugh!

    Olisko kellään asennuskuvia miten on väsännyt kiinteäksi CTEK:n laturin esim konehuoneeseen?

    ei ole kyllä akun kanssa tullut vielä ongelmia kun ajoo tulee joka päivä 45minsaa/suunta joten lataus tuntuu riittävän, mutta hyvä olis varautuu
    vaikka voi olla että ei tarttis kiinteetä asennusta tehdä, mutta muuten välillä laittaa lataukseen että pysyy akku pirteenä

    Onko tää CTEK nyt sellanen että voi törkätä kiinni vaan eikä tarvii ottaa maakaapelia irti akusta tms?? , eli akkuun liiittimet kiinni ja joku oikea moodi??? laturiin vaan?

    kelpaisko tollanen ao. CTEK? aijuu..ja webastosta yleisesesti sanoisin keksintönä että

    ps.. kaveri nitisee töissä kun sillä uudenuusi mega-webasto ja mun biimerin kaukosäädin käynnistää webaston kauempaa :think

    CTEK XS3600 12V / 3,6 A multi -akkulaturi

    Käytännöllinen kotilaturi
    CTEK XS3600 multi on pienikokoinen monitoimilaturi. Se korvaa kaikki kodin muut latauslaitteet. Lataa vuorotellen ruohonleikkurisi, autosi tai asuntovaunusi akut.

    CTEK XS3600 multi –laturissa on erityinen kylmälataustila, joka selviää hienosti kylmistä akuista talvisaikaan. Se lataa lisäksi geeli- ja AGM-akut, joiden lataukseen ei saa käyttää tavallista muuntajalaturia.

    Katso CTEK-esite tästä.
    Lisätietoa
    57.00 €
    Last edited by AkiV; 20-12-2006, 07:29.
    E39 530dA Touring -00
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Jep... CTEK on tarkoitettu myös kiinteään asennukseen, sen mukana tulee normaalit "leuat" ja rengas-liittimet jotka voi liittää suoraan akkuun.

    Mielestäni tuo 3.6 ampeerin malli riittää sinulle kun työmatkakin alkaa olla jo kohtalainen:think, konehuoneeseen en sitä asentaisi lämpötilojen takia, paras olisi: laturi vänkärin jalkatilassa, defa:n minipistoke+sisätilan haaroitus-sarja.

    itse asensin sen olosuhteiden pakosta peräkonttiin, kyseessä tosin E34

    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • AkiV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 329

      #3
      moro!

      juu..ajattelinkin että takaluukku olis fiksuin ja helpoin ...kiinteesti sinne akun viereen.

      onko muuten haittaa jos on kiinteesti piuhat akun navoissa kiinni? ja sitten tarpeen vaatiessa vaan tökkää sähköpiuhan kiinni? ...viekö laturi virtaa jotenkin?


      -a-
      E39 530dA Touring -00

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by AkiV View Post
        moro!

        juu..ajattelinkin että takaluukku olis fiksuin ja helpoin ...kiinteesti sinne akun viereen.

        onko muuten haittaa jos on kiinteesti piuhat akun navoissa kiinni? ja sitten tarpeen vaatiessa vaan tökkää sähköpiuhan kiinni? ...viekö laturi virtaa jotenkin?


        -a-
        ei ole haittaa.. tosin kannattaa olla tarkkana ettei johto osu mihinkään terävään, tai laittaa sulake johdon väliin , anna vaan laturin olla koko ajan kytkettynä, se on suunniteltu juuri tuollaiseen asennukseen, purkaa akkua noin 1A/kk.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • BMW cruiser
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 163
          • Kajaani

          #5
          Ihan vaan mielenkiinnosta: Onko noista ctek:n laturaista kiinteästi asennettuna kokemusta muilla?

          Itselläni kyseinen värkki ei oikein kunnon pakkasilla enää toiminut. Äänteli kummasti ja latauksen sijaan purki akkua. Pari myöhästymistä aihauttaen.

          edit: Juu, näyttää noissa ctek:in tietolehtisissä (XS 3600) olla maininta, että käyttölämpötila on -20C...+50C eli ei kestä noita kunnon pakkasia.
          Last edited by BMW cruiser; 09-02-2007, 22:46.

          Comment

          • micci
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 95

            #6
            Hep,
            voiko tuon Ctekin (XS3600 tässä tapauksessa) tökätä E39:ssä sinne konehuoneeseen mistä apuvirtaakin voidaan antaa?
            Mietin vain että tuo olisi helpoin paikka jos kotona ollessa kovilla pakkasilla haluaa webaston käyvän pitempään kuin puoli tuntia ilman pelkoa että akku kyykkää.
            525TDS A -98 Touring

            Comment

            • sirkus
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 2194
              • kaustinen

              #7
              Mulla se on e39:ssä konehuoneessa ja just noissa apuvirtanavoissa ja samoin oli e38:sissakin eikä kummassakaan mitään ongelmia.
              Chrysler 300c crd touring 2010
              Daily driver
              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
              Man cave on wheels
              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
              Built not bought
              V8, only juice&milk come in 2 litres

              Kawasaki zzr1100 fighter


              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

              Comment

              • Valkman
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 712
                • Helsinki

                #8
                Mitenkä töpselin laita heillä, joilla se kontista löytyy...tai konehuoneesta. Eli se kotitalouslaitteiden tavoin eristetty sähköjohto vedetään kohmeisena pakkasiltana kontin aukosta tolppaan ja luukku tempaistaan vaan kiinni? Onko kulumista alkanut esiintymään tuossa johdossa... sillä ihan verkkovirtaa tuohon auton runkoon ei haluaisi tuoda...

                Comment

                • 740i
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 63
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by sirkus View Post
                  Mulla se on e39:ssä konehuoneessa ja just noissa apuvirtanavoissa ja samoin oli e38:sissakin eikä kummassakaan mitään ongelmia.
                  Moi,

                  Oisko sulla kuvaa heittää asennuksestasi, olen samaa operaatioita tekemässä E38:siin XS7000 laturille. Kiitos jo etukäteen.
                  ---
                  X6 -09
                  Ex:
                  X5 -08
                  9 x Mercedes
                  740i -98

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2194
                    • kaustinen

                    #10
                    38:sta ei kyl oo kuvaa mut se oli ja on 39:ssä kiinni niin et laturin + on apuvirran anto navassa ja - iskaritolpan mutterin alla. Mulla on lisäksi molemmissa ollu defan kaapeli tinattuna suoraan ctekin sisään ja tiivistetty sikamassalla. Eli defa/calix kaapelin pää auki niin et saa johdot tinattua laitteen sisään. Tälleen voi vaan tökätä defan pistokkeen kii ku tulee kotiin. Toki defa/calix oma laturi ois paras mut paljon kalliimpi.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Juubi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 999

                      #11
                      Jos akkun kuormaa meinataan helpottaa tuolla laturilla, niin tuo 3600:nen on kyllä liian mopo. Ei tuo 7000:kaan mikään voimapesä ole, mutta sillä voi sentään tarjota hieman isomman osan webaston tehotarpeesta.
                      -Tämä kommentti nyt ajatellen c-tekin käyttöä supply-tilassa lämmityksen aikana.

                      Jos laturi roikkuu lataamassa akkua aina koko yön niin silloinhan riittää tuo hinnat alkaen c-tekki.

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7458
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by BMW cruiser View Post
                        Itselläni kyseinen värkki ei oikein kunnon pakkasilla enää toiminut. Äänteli kummasti ja latauksen sijaan purki akkua. Pari myöhästymistä aihauttaen.

                        edit: Juu, näyttää noissa ctek:in tietolehtisissä (XS 3600) olla maininta, että käyttölämpötila on -20C...+50C eli ei kestä noita kunnon pakkasia.
                        Ite käytin XS 3600:sta viime talvena vain kun oli pakkaset -30°C tai kylmempää ja toimi ihan ongelmitta. Akku ei tosin tullut laturin mielestä täyteen yhden yön latailulla.

                        Originally posted by Juubi View Post
                        Jos akkun kuormaa meinataan helpottaa tuolla laturilla, niin tuo 3600:nen on kyllä liian mopo. Ei tuo 7000:kaan mikään voimapesä ole, mutta sillä voi sentään tarjota hieman isomman osan webaston tehotarpeesta.
                        -Tämä kommentti nyt ajatellen c-tekin käyttöä supply-tilassa lämmityksen aikana.
                        3600:ssa ei edes ole supply-tilaa (ainakaan mulla)...
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 13-11-2007, 07:34.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • zaci
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 460
                          • Kuopio

                          #13
                          Mitenkä ootte C-tekin asentanu sinne konepellin alle E39:ssä ? Avaatte konepellin aina ja otatte sieltä jemmasta piussin pään ja iskette tolppaan vai saako lisävarusteena jonkun välijohdon jos haluaa modata reiän etupuskuriin..(eli sama systeemi kun lohkolämppärissä)? Ite oon miettiny tota 3600:aa kanssa, onko niillä joku suurempi jälleenmyyjä vai pitääkö tilata netistä?
                          BMW F20 120xDa 2016 140kW

                          Comment

                          • Laxa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1363
                            • Tampere

                            #14
                            Meidän talouden 530D on varustettu:

                            - Defa säteilylämmittimellä (pihan lämmitin )
                            - haaroitus sarja ja sisätilanpistoke
                            - CTEK 7A vänkärin jalkatilassa kiinteästi, kytkettynä sisätilanpistokkeeseen ja piuhat CTEK:stä apuvirtapistokkeisiin
                            - Supply -tilaa on tullut käytettyä koko viime talvi

                            Auto on aamuisin kiinni 2 tunnin ajastimella varustetussa lämmitystolpassa. Webastoa tulee pidettyä päällä 10min - 30min, riippuen pakkasista.
                            Vajaan 40 asteen pakkasillakaan ei virta ole loppunut kesken, eikä lämpö kabiinissa kun autolle menee.
                            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                            EX: E61 530xdAT -07
                            EX: E60 520dA Sedan -08
                            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                            EX: E39 530dAT -02
                            EX: E36 320iA -91
                            EX: R1150RT -03

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7458
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Laxa View Post
                              - Supply -tilaa on tullut käytettyä koko viime talvi
                              Eikö tuo supply-tila ole akulle huonoksi? Eihän sitä ole käsittääkseni tarkoitettu akun lataamiseen vaan virtalähdekäyttöön?
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎