Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3117
    • Välisuomi

    #46
    Varmaan ihan toimiva noinkin mutta ihmetyttää tuo isohko työmäärä sen suhteen että on pitänyt tuoda nuo plus ja miinus konehuoneeseen vaika itse Ctek on parhaassa paikassa eli repsikan jalkatilassa josta olisi matkaa sulaketaululle vain parikymmentä senttiä.
    ---

    Comment

    • Ansseli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 145
      • Tampere/Mikkeli

      #47
      Originally posted by -Tapi View Post
      Varmaan ihan toimiva noinkin mutta ihmetyttää tuo isohko työmäärä sen suhteen että on pitänyt tuoda nuo plus ja miinus konehuoneeseen vaika itse Ctek on parhaassa paikassa eli repsikan jalkatilassa josta olisi matkaa sulaketaululle vain parikymmentä senttiä.
      No se meni samoilla lämmöillä, kun vedin sisähaaran sisälle samasta läpiviennistä. Ja aika tuskanen paikka työskennellä tuo repsikan jalkatila.
      -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

      Comment

      • dhr
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 207

        #48
        Originally posted by -Tapi View Post
        Varmaan ihan toimiva noinkin mutta ihmetyttää tuo isohko työmäärä sen suhteen että on pitänyt tuoda nuo plus ja miinus konehuoneeseen vaika itse Ctek on parhaassa paikassa eli repsikan jalkatilassa josta olisi matkaa sulaketaululle vain parikymmentä senttiä.
        Onkos tuohon sulaketaulukytkentään joku tehnyt ohjeita jossain?

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #49
          Originally posted by dhr View Post
          Onkos tuohon sulaketaulukytkentään joku tehnyt ohjeita jossain?
          Juu, nämä samat aiheet käydään forumilla läpi joka ikinen talvi (Webaston ohjelmointi, Ctek, Ilmastoinnin siili jne jne jne). En jaksa kaivaa mutta löydät varmaan ainakin vuoden tai kaksi vanhoja ohjeita kuvien kanssa, kun muistelen niitä laittaneeni.
          ---

          Comment

          • dhr
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 207

            #50


            Kuvat vaan ovat lähteneet kävelemään, no täytyy tehdä itse.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              #51
              Originally posted by dhr View Post
              Onkos tuohon sulaketaulukytkentään joku tehnyt ohjeita jossain?
              Niin periaatehan oli kerrottu jo tässä samassa topikissa kaksi sivua taaksepäin. Hifi-versiossa pinnin hankkiminen lienee hankalin osuus. Tai sitten tekee semi-kötöstellen, että juottaa johdon lattasulakkeen toiseen jalkaan varoiksi kutistesukalla suojaten. Sitten pujottaa kaapelin tyhjän sulakepaikan läpi painaen sulakkeen paikalleen ja liittää laturin plussaan. Virtakiskon puoleinen pinni on valmiina tyhjässäkin sulakepaikassa.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • dhr
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 207

                #52
                Originally posted by Clavurion View Post
                Niin periaatehan oli kerrottu jo tässä samassa topikissa kaksi sivua taaksepäin. Hifi-versiossa pinnin hankkiminen lienee hankalin osuus. Tai sitten tekee semi-kötöstellen, että juottaa johdon lattasulakkeen toiseen jalkaan varoiksi kutistesukalla suojaten. Sitten pujottaa kaapelin tyhjän sulakepaikan läpi painaen sulakkeen paikalleen ja liittää laturin plussaan. Virtakiskon puoleinen pinni on valmiina tyhjässäkin sulakepaikassa.
                No katos, tuo kohta oli mennyt ohi. Vaikuttaa simppeliltä, pitää laittaa kuvia kun itse ehtii asentaa. Tänä aamuna oli pakkasta -6 C ja eiköhän webasto ollut jo heti hyytynyt kun on paljon pätkäajoa.

                Comment

                • Nisti
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 705
                  • På Gränsen

                  #53
                  Te, jotka olette laittaneet e39 defan akkulaturin, niin mihin olette sen fiksusti sijoittanut, omani on -00 530d? Pistoke/virtapiuha ovat vänkärin puolella. Kyseessä tämä malli http://www.polarautovaruste.com/shop...n_0711_97b.jpg

                  e: asennettu ja kokemuksien keruu alkaa....
                  Last edited by Nisti; 02-02-2009, 00:10.
                  "MURPHY'S LAW"
                  "Whatever can go wrong will go wrong,
                  and at the worst possible time,
                  in the worst possible way"

                  Comment

                  • AnttiHi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 90

                    #54
                    Laitoin omaan 530d:hen Bosch s6 95ah agm akun ja Ctek 7A laturin. Kannattaako tuota akkua latailla laturin lumihiutale vai normaaliasennolla. Löysin kahdenlaista tietoa asiasta ja ohjekirjassakaan ei mielestäni sanota tuota kovin selvästi. Olen varmuuden vuoksi käyttänyt normaali asentoa, mutta täyttyykö akku tuolla tarpeeksi?

                    Comment

                    • Luntti
                      2Wheel Driver
                      • Jul 2003
                      • 5021
                      • Yka

                      #55
                      Originally posted by AnttiHi View Post
                      Laitoin omaan 530d:hen Bosch s6 95ah agm akun ja Ctek 7A laturin. Kannattaako tuota akkua latailla laturin lumihiutale vai normaaliasennolla. Löysin kahdenlaista tietoa asiasta ja ohjekirjassakaan ei mielestäni sanota tuota kovin selvästi. Olen varmuuden vuoksi käyttänyt normaali asentoa, mutta täyttyykö akku tuolla tarpeeksi?
                      Laturista enenpää tietämättä, mutta uskosin, että normi asennolla.
                      Lumihiutaleen mode on yleensä sellanen ylläpito lataus.
                      Normi asennossa laturi voi tarvittaessa tyrkätä tuon 7A ja varmasti akku täyttyy esim. yön aikana.
                      Tuskin kuitenkaan "ylilatautuu" ja alkaa kiuhuun tai vastaavaa. Sen verran viisaita nyky laturit ovat.
                      Lumihiutale modella saattaa antaa 1-2a.
                      Jos esim. akun varauksesta puuttuu vaikka 10 amppeeria niin lumihiutale modella lataukseen menee n. 10tuntia.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14449
                        • Oulu

                        #56
                        Niin, ctek kyllä osaa vaihtaa itsensä ylläpitolataukselle kun akku on täysi.

                        Mitenhän lie tuo Ladac Handy 70, kun tarjottiin tosiaan paikallisesta 70euron hintaan; http://www.kaha.fi/kahaweb/category.php?cid=442
                        Last edited by zener; 18-12-2009, 17:16.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • AnttiHi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2007
                          • 90

                          #57
                          Kiitos näistä vastauksista, mutta en vieläkään oikein saanut vastausta kysymykseen. Tuo ctek:hän lataa lumihiutalemodilla 14,7v ja normaaliasennolla 14,4v jännitteellä ja max 5A virralla. Siis onko 14,7v jännite liikaa kyseiselle Agm akulle? Tuo asentohan on tarkoitettu normaaliakun lataukseen talviolosuhteissa.

                          Comment

                          • Luntti
                            2Wheel Driver
                            • Jul 2003
                            • 5021
                            • Yka

                            #58
                            3600 ctek ainakin on tarkoitettu AGM akuille.
                            7000 on hyvä käyttöakulle.
                            Vaikea kyllä sanoa tarkalleen.
                            Onko siinä jotain moottoripyörä akuille tarkoitettua moodia?

                            Comment

                            • Jürgen_
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 2707
                              • Mylsä

                              #59
                              Ymmärtäisin sen lumihiutale moodin olevan tarkoitettu kylmälle akulle. Korkeampi latausjännite parantaa lataustehoa kylmässä. AGM akut saattaavat kyllä siitä korkeammasta jännitteestä tykätä huonoa.
                              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                              Comment

                              • AnttiHi
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2007
                                • 90

                                #60
                                Ei taida olla tässä 7000:ssa moottoripyörän akkumoodia. Milläs foorumilaiset latailee Agm akkujaan?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎