memebuy23buy

E39 Webasto + CTEK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 740i
    replied
    Originally posted by mortimer View Post
    Saako tuon sisäpistorasian asentaa auton konetilaan ?
    Moi,

    Teippasin sähköteipillä johdon kiinni rasiaan, joten vettä sinne ei pääse. Konetila ei ole koskaan kostunut edes pikapesussa. Muuta syytä kuin kosteus en keksi mikä voisi ongelmia aiheuttaa?
    Last edited by 740i; 17-11-2007, 20:14.

    Leave a comment:


  • mortimer
    replied
    Originally posted by 740i View Post
    Nyt on C-Tek E38:ssa ja kohtuullisesti sai sovitettua konehuoneeseen. Ostin laturin lisäksi Defan sisätilapistorasian ja ulkojohtosarjan (50,- eur).


    Kuva

    Jonkin verran tuli johtonippuja, joita oli hieman hankala piilottaa, mutta kohtuullisesti sai.
    Saako tuon sisäpistorasian asentaa auton konetilaan ?

    Leave a comment:


  • 740i
    replied
    Nyt on C-Tek E38:ssa ja kohtuullisesti sai sovitettua konehuoneeseen. Ostin laturin lisäksi Defan sisätilapistorasian ja ulkojohtosarjan (50,- eur).


    Kuva

    Jonkin verran tuli johtonippuja, joita oli hieman hankala piilottaa, mutta kohtuullisesti sai.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Onko kyse E39:stä?
    Kyllä juu, tuo signaturen vessa.

    Kiitos vinkeistä, hyvää infoa!

    Leave a comment:


  • Makee28
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Sama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu

    Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?
    Jos oikein fiksusti haluaa tehdä,niin hommaa lisäks tollaset-->




    Tuohon T-haaraan vois saada näppärästi pistorasiat suoraan kiinni ilman erillistä kaapelia.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Sama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu

    Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?

    Entäpä CTEKin virtakaapelointi akulle, miten fiksuin toteuttaa? Vai olisiko syytä kuitenkin harkita koko laturin sijoitusta akun läheisyyteen, ongelmaksi tosin tulee siinä vaiheessa laturin 230V kaapelointi.
    Onko kyse E39:stä?

    Itse käytin kylmästi maadoitetulla pistokkeella varustettua haaroituspalikkaa. Jätin koko pistokkeen heebeileineen jemmaan kojelaudan sisään, hanskalokeron alla olevan muovin suojiin.

    Fiksuimmasta en tiedä, mutta itse laitoin laturin plussan suoraan sulakkeella hanskalokeron sulaketauluun. Alkupäästä muistaakseni 9 ensimmäistä sulaketta on jatkuvan virran kiskossa ja siitä löytyy yleensä tyhjä paikka. Kiskon puoleinen pinni on paikallaan. Tyhjään puolikkaaseen voi hankkia pinnit erikseen merkkitiskiltä. Itse juotin piuhan suoraan sulakkeen toiseen nastaan ja suojasin kutistesukalla. Maadoitus sitten lähistölle sopivan ruuvinkannan alle.

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Letku ensin apukuskin raitisilmakotelon alla olevaan "sähkölaatikkoon".
    Sama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu

    Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?

    Entäpä CTEKin virtakaapelointi akulle, miten fiksuin toteuttaa? Vai olisiko syytä kuitenkin harkita koko laturin sijoitusta akun läheisyyteen, ongelmaksi tosin tulee siinä vaiheessa laturin 230V kaapelointi.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Siinä tolpan juures se oli seiskassa, ei kauheesti ollu vaihtoehtoja ku ahdasta on

    Leave a comment:


  • 740i
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    38:sta ei kyl oo kuvaa mut se oli ja on 39:ssä kiinni niin et laturin + on apuvirran anto navassa ja - iskaritolpan mutterin alla. Mulla on lisäksi molemmissa ollu defan kaapeli tinattuna suoraan ctekin sisään ja tiivistetty sikamassalla. Eli defa/calix kaapelin pää auki niin et saa johdot tinattua laitteen sisään. Tälleen voi vaan tökätä defan pistokkeen kii ku tulee kotiin. Toki defa/calix oma laturi ois paras mut paljon kalliimpi.
    Ok, kiitos. Mihinkä kohtaan sijoitit itse laturin?
    Itse ajattelin tuon johto asian hoitaa vain sillä orggis johdolla hinausläpän kautta puskurissa, sen saa sinne sopivasti piiloon.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by dhr View Post
    Mistä kohdasta olette tehneet läpiviennin lämppärin sisähaaralle matkustamoon? Löytyykö sieltä jokin valmis läpivienti jota voi hyödyntää, entä tarviiko purkaa moottoritilan puolelta rompetta pois edestä? Tokihan tuo selviää kun asiaan paneutuu, mutta sopivaa ajankohtaa odotellessa kysyn.
    Letku ensin apukuskin raitisilmakotelon alla olevaan "sähkölaatikkoon". Sinne pääseen valmiin johtonipun kumisukan kautta tai suoraan tekemällä sen yläpuolelle kulkureitin ja tiivistys perään. Laatikon pohjalla on valmis läpivienti vaaleassa muovissa tai läpiviennin tilalla boksin tuuletusletku kuten itselläni. Jälkimmäisessä tapauksessa työstetään muoviin reikä tuuletushaitarin yläpuolelle ja tiivistettä perään. Tuon kulkureitin näkee sisäpuolelta irrottamalla hanskalokeron alapuolelta verhoilun (lähtee suoraan penkkiä kohti nyppäämällä) ja raottamalla hieman mattoa. Eikä kannata säikähtää, jos sieltä laatikosta pitää tilanahtauden takia muutama ohjausyksikkö käyttää irti.

    Varsinainen plugin kiinnitys oli omalla kohdalla paljon työläämpi. Ainakin M-sport puskimessa siisti asennus vaatii mielestäni umpioiden irrottamisen ja muotoillun alumiinisen puskurirungon takia hieman kiinnityksen vastakappaleen työstöä.

    Leave a comment:


  • dhr
    replied
    Mistä kohdasta olette tehneet läpiviennin lämppärin sisähaaralle matkustamoon? Löytyykö sieltä jokin valmis läpivienti jota voi hyödyntää, entä tarviiko purkaa moottoritilan puolelta rompetta pois edestä? Tokihan tuo selviää kun asiaan paneutuu, mutta sopivaa ajankohtaa odotellessa kysyn.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Itse laitoin myös Terminin sisätilalämmittimen, kun joka tapauksessa sisäpistoke tuli vedettyä CTEK:iä varten. Pelkällä Webastolla sisätilat jäivät omaan makuun vielä turhan viileäksi, vaikka moottori lämpeneekin mukavasti.

    Supply on kiinteä 13,6 V syöttö. Sillä saadaan kuitenkin maksimi 7A virta verrattuna lataustilojen max 5A. Supply tuskin kiehuttaa akkua, jos kytkentäaika jää lyhyeksi ja rajoittuu vain kylmille ilmoille. Kylmänä akku ei kuitenkaan varmasti ota vastaan täyttä 7 ampeeria. Webasto päällä tuotto ei riitä täysin kattamaan edes kulutusta. 24/7 kytkettynä supply varmasti kiehuttaisi akun pilalle.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Eikö tuo supply-tila ole akulle huonoksi? Eihän sitä ole käsittääkseni tarkoitettu akun lataamiseen vaan virtalähdekäyttöön?
    Jep. supply-tila on tarkoitettu juuri virtalähteeksi, itse pidän talvella "lumihiutale"-tilassa.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Originally posted by Laxa View Post
    - Supply -tilaa on tullut käytettyä koko viime talvi
    Eikö tuo supply-tila ole akulle huonoksi? Eihän sitä ole käsittääkseni tarkoitettu akun lataamiseen vaan virtalähdekäyttöön?

    Leave a comment:


  • Laxa
    replied
    Meidän talouden 530D on varustettu:

    - Defa säteilylämmittimellä (pihan lämmitin )
    - haaroitus sarja ja sisätilanpistoke
    - CTEK 7A vänkärin jalkatilassa kiinteästi, kytkettynä sisätilanpistokkeeseen ja piuhat CTEK:stä apuvirtapistokkeisiin
    - Supply -tilaa on tullut käytettyä koko viime talvi

    Auto on aamuisin kiinni 2 tunnin ajastimella varustetussa lämmitystolpassa. Webastoa tulee pidettyä päällä 10min - 30min, riippuen pakkasista.
    Vajaan 40 asteen pakkasillakaan ei virta ole loppunut kesken, eikä lämpö kabiinissa kun autolle menee.

    Leave a comment:

Working...
X