Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Webasto + CTEK
Collapse
X
-
- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
-
-
Itse laitoin myös Terminin sisätilalämmittimen, kun joka tapauksessa sisäpistoke tuli vedettyä CTEK:iä varten. Pelkällä Webastolla sisätilat jäivät omaan makuun vielä turhan viileäksi, vaikka moottori lämpeneekin mukavasti.
Supply on kiinteä 13,6 V syöttö. Sillä saadaan kuitenkin maksimi 7A virta verrattuna lataustilojen max 5A. Supply tuskin kiehuttaa akkua, jos kytkentäaika jää lyhyeksi ja rajoittuu vain kylmille ilmoille. Kylmänä akku ei kuitenkaan varmasti ota vastaan täyttä 7 ampeeria. Webasto päällä tuotto ei riitä täysin kattamaan edes kulutusta. 24/7 kytkettynä supply varmasti kiehuttaisi akun pilalle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by dhr View PostMistä kohdasta olette tehneet läpiviennin lämppärin sisähaaralle matkustamoon? Löytyykö sieltä jokin valmis läpivienti jota voi hyödyntää, entä tarviiko purkaa moottoritilan puolelta rompetta pois edestä? Tokihan tuo selviää kun asiaan paneutuu, mutta sopivaa ajankohtaa odotellessa kysyn.
Varsinainen plugin kiinnitys oli omalla kohdalla paljon työläämpi. Ainakin M-sport puskimessa siisti asennus vaatii mielestäni umpioiden irrottamisen ja muotoillun alumiinisen puskurirungon takia hieman kiinnityksen vastakappaleen työstöä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View Post38:sta ei kyl oo kuvaa mut se oli ja on 39:ssä kiinni niin et laturin + on apuvirran anto navassa ja - iskaritolpan mutterin alla. Mulla on lisäksi molemmissa ollu defan kaapeli tinattuna suoraan ctekin sisään ja tiivistetty sikamassalla. Eli defa/calix kaapelin pää auki niin et saa johdot tinattua laitteen sisään. Tälleen voi vaan tökätä defan pistokkeen kii ku tulee kotiin. Toki defa/calix oma laturi ois paras mut paljon kalliimpi.
Itse ajattelin tuon johto asian hoitaa vain sillä orggis johdolla hinausläpän kautta puskurissa, sen saa sinne sopivasti piiloon.---
X6 -09
Ex:
X5 -08
9 x Mercedes
740i -98
Comment
-
-
Siinä tolpan juures se oli seiskassa, ei kauheesti ollu vaihtoehtoja ku ahdasta onChrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostLetku ensin apukuskin raitisilmakotelon alla olevaan "sähkölaatikkoon".
Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?
Entäpä CTEKin virtakaapelointi akulle, miten fiksuin toteuttaa? Vai olisiko syytä kuitenkin harkita koko laturin sijoitusta akun läheisyyteen, ongelmaksi tosin tulee siinä vaiheessa laturin 230V kaapelointi.E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostSama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu
Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?
Entäpä CTEKin virtakaapelointi akulle, miten fiksuin toteuttaa? Vai olisiko syytä kuitenkin harkita koko laturin sijoitusta akun läheisyyteen, ongelmaksi tosin tulee siinä vaiheessa laturin 230V kaapelointi.
Itse käytin kylmästi maadoitetulla pistokkeella varustettua haaroituspalikkaa. Jätin koko pistokkeen heebeileineen jemmaan kojelaudan sisään, hanskalokeron alla olevan muovin suojiin.
Fiksuimmasta en tiedä, mutta itse laitoin laturin plussan suoraan sulakkeella hanskalokeron sulaketauluun. Alkupäästä muistaakseni 9 ensimmäistä sulaketta on jatkuvan virran kiskossa ja siitä löytyy yleensä tyhjä paikka. Kiskon puoleinen pinni on paikallaan. Tyhjään puolikkaaseen voi hankkia pinnit erikseen merkkitiskiltä. Itse juotin piuhan suoraan sulakkeen toiseen nastaan ja suojasin kutistesukalla. Maadoitus sitten lähistölle sopivan ruuvinkannan alle.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostSama operaatio tehty täällä sisätilanhaaralle ja toimivaksi havaittu
Mitäs kun ongelmaksi tulee, että sisähaarassa on vain yksi pistoke ja tarvetta olisi CTEKille ja Defan lämppärille? Miten haaroitus molemmille fiksusti?
Tuohon T-haaraan vois saada näppärästi pistorasiat suoraan kiinni ilman erillistä kaapelia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnko kyse E39:stä?
Kiitos vinkeistä, hyvää infoa!E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Nyt on C-Tek E38:ssa ja kohtuullisesti sai sovitettua konehuoneeseen. Ostin laturin lisäksi Defan sisätilapistorasian ja ulkojohtosarjan (50,- eur).
Kuva
Jonkin verran tuli johtonippuja, joita oli hieman hankala piilottaa, mutta kohtuullisesti sai.---
X6 -09
Ex:
X5 -08
9 x Mercedes
740i -98
Comment
-
-
Originally posted by mortimer View PostSaako tuon sisäpistorasian asentaa auton konetilaan ?
Teippasin sähköteipillä johdon kiinni rasiaan, joten vettä sinne ei pääse. Konetila ei ole koskaan kostunut edes pikapesussa. Muuta syytä kuin kosteus en keksi mikä voisi ongelmia aiheuttaa?Last edited by 740i; 17-11-2007, 21:14.---
X6 -09
Ex:
X5 -08
9 x Mercedes
740i -98
Comment
-
-
Originally posted by 740i View PostMoi,
Teippasin sähköteipillä johdon kiinni rasiaan (ei kuvassa), joten vettä sinne ei pääse. Konetila ei ole koskaan kostunut edes pikapesussa. Muuta syytä kuin kosteus en keksi mikä voisi ongelmia aiheuttaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment