E39 Webasto + CTEK
Collapse
X
-
Mitenkä ootte C-tekin asentanu sinne konepellin alle E39:ssä ? Avaatte konepellin aina ja otatte sieltä jemmasta piussin pään ja iskette tolppaan vai saako lisävarusteena jonkun välijohdon jos haluaa modata reiän etupuskuriin..(eli sama systeemi kun lohkolämppärissä)? Ite oon miettiny tota 3600:aa kanssa, onko niillä joku suurempi jälleenmyyjä vai pitääkö tilata netistä?
-
-
Originally posted by BMW cruiser View PostItselläni kyseinen värkki ei oikein kunnon pakkasilla enää toiminut. Äänteli kummasti ja latauksen sijaan purki akkua. Pari myöhästymistä aihauttaen.
edit: Juu, näyttää noissa ctek:in tietolehtisissä (XS 3600) olla maininta, että käyttölämpötila on -20C...+50C eli ei kestä noita kunnon pakkasia.
Originally posted by Juubi View PostJos akkun kuormaa meinataan helpottaa tuolla laturilla, niin tuo 3600:nen on kyllä liian mopo. Ei tuo 7000:kaan mikään voimapesä ole, mutta sillä voi sentään tarjota hieman isomman osan webaston tehotarpeesta.
-Tämä kommentti nyt ajatellen c-tekin käyttöä supply-tilassa lämmityksen aikana.Last edited by Petri.Kekkonen; 13-11-2007, 07:34.
Leave a comment:
-
-
Jos akkun kuormaa meinataan helpottaa tuolla laturilla, niin tuo 3600:nen on kyllä liian mopo. Ei tuo 7000:kaan mikään voimapesä ole, mutta sillä voi sentään tarjota hieman isomman osan webaston tehotarpeesta.
-Tämä kommentti nyt ajatellen c-tekin käyttöä supply-tilassa lämmityksen aikana.
Jos laturi roikkuu lataamassa akkua aina koko yön niin silloinhan riittää tuo hinnat alkaen c-tekki.
Leave a comment:
-
-
38:sta ei kyl oo kuvaa mut se oli ja on 39:ssä kiinni niin et laturin + on apuvirran anto navassa ja - iskaritolpan mutterin alla. Mulla on lisäksi molemmissa ollu defan kaapeli tinattuna suoraan ctekin sisään ja tiivistetty sikamassalla. Eli defa/calix kaapelin pää auki niin et saa johdot tinattua laitteen sisään. Tälleen voi vaan tökätä defan pistokkeen kii ku tulee kotiin. Toki defa/calix oma laturi ois paras mut paljon kalliimpi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sirkus View PostMulla se on e39:ssä konehuoneessa ja just noissa apuvirtanavoissa ja samoin oli e38:sissakin eikä kummassakaan mitään ongelmia.
Oisko sulla kuvaa heittää asennuksestasi, olen samaa operaatioita tekemässä E38:siin XS7000 laturille. Kiitos jo etukäteen.
Leave a comment:
-
-
Mitenkä töpselin laita heillä, joilla se kontista löytyy...tai konehuoneesta. Eli se kotitalouslaitteiden tavoin eristetty sähköjohto vedetään kohmeisena pakkasiltana kontin aukosta tolppaan ja luukku tempaistaan vaan kiinni? Onko kulumista alkanut esiintymään tuossa johdossa... sillä ihan verkkovirtaa tuohon auton runkoon ei haluaisi tuoda...
Leave a comment:
-
-
Mulla se on e39:ssä konehuoneessa ja just noissa apuvirtanavoissa ja samoin oli e38:sissakin eikä kummassakaan mitään ongelmia.
Leave a comment:
-
-
Hep,
voiko tuon Ctekin (XS3600 tässä tapauksessa) tökätä E39:ssä sinne konehuoneeseen mistä apuvirtaakin voidaan antaa?
Mietin vain että tuo olisi helpoin paikka jos kotona ollessa kovilla pakkasilla haluaa webaston käyvän pitempään kuin puoli tuntia ilman pelkoa että akku kyykkää.
Leave a comment:
-
-
Ihan vaan mielenkiinnosta: Onko noista ctek:n laturaista kiinteästi asennettuna kokemusta muilla?
Itselläni kyseinen värkki ei oikein kunnon pakkasilla enää toiminut. Äänteli kummasti ja latauksen sijaan purki akkua. Pari myöhästymistä aihauttaen.
edit: Juu, näyttää noissa ctek:in tietolehtisissä (XS 3600) olla maininta, että käyttölämpötila on -20C...+50C eli ei kestä noita kunnon pakkasia.Last edited by BMW cruiser; 09-02-2007, 22:46.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by AkiV View Postmoro!
juu..ajattelinkin että takaluukku olis fiksuin ja helpoin...kiinteesti sinne akun viereen.
onko muuten haittaa jos on kiinteesti piuhat akun navoissa kiinni? ja sitten tarpeen vaatiessa vaan tökkää sähköpiuhan kiinni? ...viekö laturi virtaa jotenkin?
-a-, anna vaan laturin olla koko ajan kytkettynä, se on suunniteltu juuri tuollaiseen asennukseen, purkaa akkua noin 1A/kk.
Leave a comment:
-
-
moro!
juu..ajattelinkin että takaluukku olis fiksuin ja helpoin...kiinteesti sinne akun viereen.
onko muuten haittaa jos on kiinteesti piuhat akun navoissa kiinni? ja sitten tarpeen vaatiessa vaan tökkää sähköpiuhan kiinni? ...viekö laturi virtaa jotenkin?
-a-
Leave a comment:
-
-
Jep... CTEK on tarkoitettu myös kiinteään asennukseen, sen mukana tulee normaalit "leuat" ja rengas-liittimet jotka voi liittää suoraan akkuun.
Mielestäni tuo 3.6 ampeerin malli riittää sinulle kun työmatkakin alkaa olla jo kohtalainen:think, konehuoneeseen en sitä asentaisi lämpötilojen takia, paras olisi: laturi vänkärin jalkatilassa, defa:n minipistoke+sisätilan haaroitus-sarja.
itse asensin sen olosuhteiden pakosta peräkonttiin, kyseessä tosin E34
Leave a comment:
-
-
E39 Webasto + CTEK
Ugh!
Olisko kellään asennuskuvia miten on väsännyt kiinteäksi CTEK:n laturin esim konehuoneeseen?
ei ole kyllä akun kanssa tullut vielä ongelmia kun ajoo tulee joka päivä 45minsaa/suunta joten lataus tuntuu riittävän, mutta hyvä olis varautuu
vaikka voi olla että ei tarttis kiinteetä asennusta tehdä, mutta muuten välillä laittaa lataukseen että pysyy akku pirteenä
Onko tää CTEK nyt sellanen että voi törkätä kiinni vaan eikä tarvii ottaa maakaapelia irti akusta tms?? , eli akkuun liiittimet kiinni ja joku oikea moodi??? laturiin vaan?
kelpaisko tollanen ao. CTEK? aijuu..ja webastosta yleisesesti sanoisin keksintönä että
ps.. kaveri nitisee töissä kun sillä uudenuusi mega-webasto ja mun biimerin kaukosäädin käynnistää webaston kauempaa :think
CTEK XS3600 12V / 3,6 A multi -akkulaturi
Käytännöllinen kotilaturi
CTEK XS3600 multi on pienikokoinen monitoimilaturi. Se korvaa kaikki kodin muut latauslaitteet. Lataa vuorotellen ruohonleikkurisi, autosi tai asuntovaunusi akut.
CTEK XS3600 multi –laturissa on erityinen kylmälataustila, joka selviää hienosti kylmistä akuista talvisaikaan. Se lataa lisäksi geeli- ja AGM-akut, joiden lataukseen ei saa käyttää tavallista muuntajalaturia.
Katso CTEK-esite tästä.
Lisätietoa
57.00 €Last edited by AkiV; 20-12-2006, 07:29.Tags: None
-
Leave a comment: