Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 SelfLevel Susp.Inact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Teemu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 36

    E39 SelfLevel Susp.Inact

    Morjens!

    Talven ja pakkasten kunniaksi auto päätti herjata säätyvästä jousituksesta.

    Aamulla töihin lähtiessä auto ei herjannut mitään, mutta nyt puolenpäivän maissa pamahti näytölle otsikon mukainen herja. Näköjään aina kun auton käynnistää, herja pysyy poissa ensimmäiseen pieneenkin töyssyyn asti, jolloin se pamahtaa takaisin vilkkumaan.

    Perä ei mielestäni ole laskenut alas ja ajo-ominaisuudet täysin ennallaan.

    Vähään aikaan ei ehdi käyttämään huollossa, joten ajattelin kysyä onko kukaan törmännyt vastaavaan?
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    Sedan vai farkku? Itselläni sedanista kilahti tasonsäätö siten, että se kyykkäsi välillä, ja välillä taas pelasi ok. Lopulta sitten toinen takakulma pysyi alhaalla...
    Oma veikkaukseni on että jompi kumpi palkeista on "valmis", koska homma toimii kuitenkin ensimmäiseen monttuun saakka. Laita virrat päälle, ja käy hyppimässä kontissa -> sihiseekö missä, ja käynnistyykö kompura?
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • -Teemu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 36

      #3
      Farkkuhan toi.

      Oliko pahan hintaset noi palkeet? Taitaa olla sedanissa ja farkussa erilaiset noi?

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by -Teemu View Post
        Oliko pahan hintaset noi palkeet? Taitaa olla sedanissa ja farkussa erilaiset noi?
        Sedanissa nuo palkeet on integroitu osaksi iskaria, ja sen paketin hinta oli reilu 500e per puoli. Farkussahan nuo on fiksummin, eli iskarit erikseen ja palkeet erikseen, ja palkeet kai maksanee jotain luokkaa 200e (farkkukuskit vois vahvistaa/kumota/tarkentaa).
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • -Teemu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 36

          #5
          Originally posted by Moonshine View Post
          Sedanissa nuo palkeet on integroitu osaksi iskaria, ja sen paketin hinta oli reilu 500e per puoli. Farkussahan nuo on fiksummin, eli iskarit erikseen ja palkeet erikseen, ja palkeet kai maksanee jotain luokkaa 200e (farkkukuskit vois vahvistaa/kumota/tarkentaa).
          Auts. Ei noikaan ilmaset ole Täytyy piipahtaa huollossa kuuntelemassa tuomio. Täytyy toivoa kontaktihäiriötä tai muuta simppeliä

          Kiitos!

          Comment

          • BMWFW24
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 276
            • Jämsä

            #6
            Onko perä nyt normaalia ylempänä kun toi vika on päällä?
            ex. 316i e36 1991
            ex. 318iS Coupe e36 1992
            ex. 528iA Touring e39 1997
            ex 316i e30 1990, vaimon
            ex. X5 4.4i e53 2001
            ex 316 e46 2003, vaimon
            525iX e60 2008
            Z4 e85 2003, vaimon​

            Comment

            • -Teemu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 36

              #7
              Originally posted by BMWFW24 View Post
              Onko perä nyt normaalia ylempänä kun toi vika on päällä?
              Mun silmiin se näyttää olevan samalla tasolla kuin aiemminkin. Mitään huomattavaa eroa ei ole.

              Comment

              • dama
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 77
                • Helsinki

                #8
                Palkeet on helppo vaihtaa ja maksaa N.200 € kpl.
                Kyllä sen huomaa jos palje on vainaa.
                Meinaa se pamahtaa kun haulikolla ampus ,perä tippuu pohjaan ,se on kivireki ajaa sen jälkeen ja mittaristo huutaa k.o koodia. Kannattaa ottaa akusta kaapeli irti seisonnan ajaksi kun uutta osaa odottelet n. 3 päivää ettei se kompura yritä täyttää vuotavaa paljetta koko aikaa ,kun ilma karkaa mäelle.
                T Dama (kummatkin palkeet vaihtanut 2004 vasen ja 2005 oikea)
                Last edited by dama; 23-01-2007, 21:59.
                dama
                ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

                Comment

                • Moonshine
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 1018
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by dama View Post
                  Kyllä sen huomaa jos palje on vainaa.
                  Meinaa se pamahtaa kun haulikolla ampus ,perä tippuu pohjaan ,se on kivireki ajaa sen jälkeen ja mittaristo huutaa k.o koodia.
                  Jaa, vai noin farkussa. Sedanissa ko palkeen hajoamismuodot ovat huomattavasti moninaisemmat, lähtien vuodosta, ja ehkä teoreettisesti päätyen tuohon räjähtämiseen...

                  Eräs mahdollisuus tuohon vikaan voisi olla myös ne tasonsäädön anturit, joissa kenties liittimen kehnosti kiinni -> kosketushärö montussa -> vikavalo päälle. Mutta eiköhän nuo elektroniikkaongelmat selvinne testerissä. Muuten, jos sitten tarjoavat näppärästi sen koko kompuran vaihtoa, niin itseltäni löytyy hyllystä joutava kompura!
                  "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                  Comment

                  • -Teemu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 36

                    #10
                    Originally posted by Moonshine View Post
                    Jaa, vai noin farkussa. Sedanissa ko palkeen hajoamismuodot ovat huomattavasti moninaisemmat, lähtien vuodosta, ja ehkä teoreettisesti päätyen tuohon räjähtämiseen...

                    Eräs mahdollisuus tuohon vikaan voisi olla myös ne tasonsäädön anturit, joissa kenties liittimen kehnosti kiinni -> kosketushärö montussa -> vikavalo päälle. Mutta eiköhän nuo elektroniikkaongelmat selvinne testerissä. Muuten, jos sitten tarjoavat näppärästi sen koko kompuran vaihtoa, niin itseltäni löytyy hyllystä joutava kompura!
                    Katotaan nyt tarvitaanko kompuraa tai palkeita. Eilen illalla ajelin aika pitkään ilman vikaherjaa ja tänään työmatkankin pysyi poissa.

                    Käytän auton ensiviikolla testerissä. Ilmoittelen mitä löytyy, ellei räjähdä käsiin ennen sitä. Siihen asti:

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #11
                      Pientä topikkilainaa;

                      Aamulla kun hyppäsin hiaceen, niin kompura rupes täyttämään palkeita jo ennenkuin ehdin saamaan avainta virtalukkoon.

                      Kuuluko sen toimia jo 'noin aikaisin', vai sekoileeko elektroniikka?
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • TFV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 3080
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by touring39 View Post
                        Pientä topikkilainaa;

                        Aamulla kun hyppäsin hiaceen, niin kompura rupes täyttämään palkeita jo ennenkuin ehdin saamaan avainta virtalukkoon.

                        Kuuluko sen toimia jo 'noin aikaisin', vai sekoileeko elektroniikka?
                        Se herää kun lukot aukeaa.
                        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Originally posted by TFV View Post
                          Se herää kun lukot aukeaa.
                          OK, hyvä tietää. Kiitos ja näkemiin
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #14
                            Menee ot:n puolelle, mutta kun kuormaatte noita paljehiaceja niin kannattaa välillä käyttää sitä kompuraa, ettei perä laske liian alas. Kiireessä lastasin viimekesänä farkun TÄYTEEN tavaraa huomasin pakatessani, että perä hieman laskenut, mutta en ajatellut sitä sen enempää. No auto käyntiin käsijarru päällä niin kompura työnsi täydellä paineella ilmaa palkeisiin, mutta perä ei noussut. Sitten vaan käsijarrun pois niin kuului kauhea pamaus ja perä nousi ylös. Ajattelin, että nyt laukes jotain. Oli kuitenkin vain pari tuntia aikaa ehtiä ruotsin laivalle joten ei auttanut kuin lähteä ajamaan satamaan. Onni kävi matkassa kun siinä laivaan pääsyä odotellessa tutkin asiaa eikä mitään rikkoutunutta onneksi löytynyt vaan kaikki toimi normaalisti.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • xPETEx
                              Newbiemmer
                              • Dec 2005
                              • 9

                              #15
                              Omaan sedan versioon vaihdoin alkuperäiset ilmajousitetut iskarit(en löytänyt tarvikkeita ei ilmeisesti saa?). Alkoi vuotamalla ja oli murtunut palkeen ylhäältä. Vaihto olikin aikas paskamainen, kun aluksi koitin säästää ja ostin aluksi vain toiselle puolelle no ei mennyt kuin viikko ajettua onnellisesti, kun v... käyrä nousi kesken ajon kun toinen palje halkes. Kannattaa ostaa molemmat kerralla säästyy aikaa purkuhommissa :think .

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎