Yläletkun materiaalin muutos ja tuho
Itse olin hämmästellyt ylävesiletkua jo muutaman kuukauden.
Se ei suuremmin paisunut vaikka painetta oli välillä reilustikin, mutta itse letkun pintaan tuli mustaa öljymäistä mönjää jonka muutaman kerran pyyhkäisin rätillä pois ihmetellen asiaa.
Pari viikkoa sitten kotipihaan tullessani tupsahti pellin alta hiukan höyryä.
Ylävesiletku oli revennyt sentin matkalta.
Onneksi olin ostanut varoiksi uuden yläletkun ja sain vaihdettua ilman isoja ilmauksia ja nesteenlisäyksiä.
Hämmästyttävintä vanhassa letkussa oli sen sisäpinnan muuttuminen.
Halkaistuani letkun ja kaapiessani sisäpintaa peukalon kynnellä, lähti siitä kumia irti lastuina.
Koko letkun kumimateriaali oli sisäpuoleltaan rakenteeltaan täysin muuttunut veteläksi muovailuvahaksi. Tämä korostuneesti letkun käytössäollessaan ylemmältä puolelta.
Itse kudosmateriaali oli ehjää.
Olisiko käynyt kuumana joskus ???
Ilmeisesti ylävesiletkukin kannattaa vaihtaa varoiksi kun merkkiliikkeessäkin maksoi vain 19 €.
No, olihan tuolla letkulla todennäköisesti liki 12 vuotta ikää.
Originally posted by Vehkis
View Post
Itse olin hämmästellyt ylävesiletkua jo muutaman kuukauden.
Se ei suuremmin paisunut vaikka painetta oli välillä reilustikin, mutta itse letkun pintaan tuli mustaa öljymäistä mönjää jonka muutaman kerran pyyhkäisin rätillä pois ihmetellen asiaa.
Pari viikkoa sitten kotipihaan tullessani tupsahti pellin alta hiukan höyryä.
Ylävesiletku oli revennyt sentin matkalta.
Onneksi olin ostanut varoiksi uuden yläletkun ja sain vaihdettua ilman isoja ilmauksia ja nesteenlisäyksiä.
Hämmästyttävintä vanhassa letkussa oli sen sisäpinnan muuttuminen.
Halkaistuani letkun ja kaapiessani sisäpintaa peukalon kynnellä, lähti siitä kumia irti lastuina.
Koko letkun kumimateriaali oli sisäpuoleltaan rakenteeltaan täysin muuttunut veteläksi muovailuvahaksi. Tämä korostuneesti letkun käytössäollessaan ylemmältä puolelta.
Itse kudosmateriaali oli ehjää.
Olisiko käynyt kuumana joskus ???
Ilmeisesti ylävesiletkukin kannattaa vaihtaa varoiksi kun merkkiliikkeessäkin maksoi vain 19 €.
No, olihan tuolla letkulla todennäköisesti liki 12 vuotta ikää.
Comment