Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 535 painetta jäähdytysjärjestelmässä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    #31
    Yläletkun materiaalin muutos ja tuho

    Originally posted by Vehkis View Post
    Kyllä korjaantu.Ja ylävesiletku kyllä piti myöhemmin vaihtaa,kun siitä oli ne kudokset menneet vituralleen..

    Itse olin hämmästellyt ylävesiletkua jo muutaman kuukauden.
    Se ei suuremmin paisunut vaikka painetta oli välillä reilustikin, mutta itse letkun pintaan tuli mustaa öljymäistä mönjää jonka muutaman kerran pyyhkäisin rätillä pois ihmetellen asiaa.

    Pari viikkoa sitten kotipihaan tullessani tupsahti pellin alta hiukan höyryä.
    Ylävesiletku oli revennyt sentin matkalta.

    Onneksi olin ostanut varoiksi uuden yläletkun ja sain vaihdettua ilman isoja ilmauksia ja nesteenlisäyksiä.


    Hämmästyttävintä vanhassa letkussa oli sen sisäpinnan muuttuminen.
    Halkaistuani letkun ja kaapiessani sisäpintaa peukalon kynnellä, lähti siitä kumia irti lastuina.
    Koko letkun kumimateriaali oli sisäpuoleltaan rakenteeltaan täysin muuttunut veteläksi muovailuvahaksi. Tämä korostuneesti letkun käytössäollessaan ylemmältä puolelta.
    Itse kudosmateriaali oli ehjää.
    Olisiko käynyt kuumana joskus ???

    Ilmeisesti ylävesiletkukin kannattaa vaihtaa varoiksi kun merkkiliikkeessäkin maksoi vain 19 €.
    No, olihan tuolla letkulla todennäköisesti liki 12 vuotta ikää.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002

    Comment

    • Jesper
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1448

      #32
      24,90€ oli letku Laakkosella ja se menee vaihtoon ilman muuta.
      Vesipumpun löysinkin kaverin kautta puoleen hintaan.
      Aika omituinen toi sun letkun pehmeneminen...:think Voiko se tosiaan johtua pelkästä kuumuudesta??

      Comment

      • jonne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 248
        • Rusko

        #33
        Originally posted by Jesper View Post
        Aika omituinen toi sun letkun pehmeneminen...:think Voiko se tosiaan johtua pelkästä kuumuudesta??


        Ihmettelen itsekin. Olisikohan vain materiaalivika, kumilaadussa jotain?
        Letku ihan selvästi päästi läpi mustaa moskaa jonka sai rätillä pyyhkiä.
        Parin viikon päästä sama juttu. Muut letkut vaikuttavat täysin normaaleilta.
        Siksipä havahduin ja ostin uuden letkun varoiksi...

        Enpä ole ennen törmännyt vastaavaan.
        Mikä laulaen tulee, se tulee.

        BMW E39 M5, vm. 2002

        Comment

        • armageddon
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 443
          • Kokkola

          #34
          JA ÄLKÄÄ laittako niitä muovisiipisiä pumppuja paikolleen... ne kyl sit ku ne hajoaa tekee muutakin ku kuumenimsta, nimittäin jos paloja menee kiertoon siitä pumpusta nii konetta saa aukoa....eikä oo sit kiwaa miettiä onko sielä vielä jotain paloja. jos joku ontoista mieltä nii OLKOOT
          ei ne tehot vaan se kuski...

          Comment

          • Puzla
            Bimmer Rookie
            • Feb 2008
            • 41
            • suomenmaa

            #35
            Originally posted by Bmw Master View Post
            No kyllä ne vaan poikii jo ennen keittoa, yli sata alkaa rassaamaan konetta aikalailla.
            itellä e39 535iA ja vikanäyttöön saa koneen tarkan lämpötilan näkymään vikaselaus napilla siitä mittarista, normi koneen lämpö siinä 108-110 astetta... lämpömittari puolivälissä jo 75 asteessa ja pysyy samassa aina sinne 110:n asti.. eli ei se mitn rassaa!! Ja sit merkkiliikkeessä kehotettiin AINA, ku ostaa käytetyn BMW:n ni pistää uusi paisuntasäiliön korkki..

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #36
              Ja non V8:n termostaatti on jo alkuperäisenä 105 asteinen... tulipa tutkittua pumpun vaihdon yhteydessä... ja ohjelämpö on tuo 108 +-3 astetta!
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎