Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 uusi akku? - hinnat nousseet rajusti!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by Trout Mask Replica View Post
    Varmaankin toimii samalla periaatteella toi homma E46 320 D -02.
    Eli radioon ei tarvi syöttää mitään koodeja?
    yhdellä napinpainalluksella sekin korjaantuu
    Mikäs se nappi on?
    Jokatapauksessa aika huoletta akun vaihdon yhteydessä auto voi olla ilman virtaa hetken...?
    Eipä ole varmuutta miten E46 käyttäytyy, luultavasti siinä on sama juttu. FM-nappi on se mikä valitsee muistipaikkojen/kuuluvien asemien välisen tilan.
    E39 528iA

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7395
      • Oulu

      #32
      Just kävin tökkään Ctekin kiinni akkuun. Ei sillä että virta ois loppunu, mutta myöhästä se on sitten latailla jos loppuu eikä pääse töihin.

      Hauskaa kun Ctekin ohjeissa käsketään kytkeä miinusnapa auton runkoon eikä akkuun. Eipä noin lyhyillä johdoilla kuin siinä on (siis sen suhteen mitä sitä plusnapaa ja miinusnapaa saa erilleen) E39:n kontista löydy mitään muuta maapistettä kuin akun vierestä. Eli kytkin sitten miinusnapaan. Toivottavasti ei auto räjähdä yöllä. (Käytössä siis se 14,7V puskeva lumihiutalemoodi.)

      Samoin Ctekin johtojen taipuisuus loppui -30°C lämmössä aika lyhkäseen. Kiinteä asennus ois kyllä aika siisti juttu.
      Last edited by Petri.Kekkonen; 07-02-2007, 21:39.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • AkiV
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 329

        #33
        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Just kävin tökkään Ctekin kiinni akkuun. Ei sillä että virta ois loppunu, mutta myöhästä se on sitten latailla jos loppuu eikä pääse töihin.

        Hauskaa kun Ctekin ohjeissa käsketään kytkeä miinusnapa auton runkoon eikä akkuun. Eipä noin lyhyillä johdoilla kuin siinä on (siis sen suhteen mitä sitä plusnapaa ja miinusnapaa saa erilleen) E39:n kontista löydy mitään muuta maapistettä kuin akun vierestä. Eli kytkin sitten miinusnapaan. Toivottavasti ei auto räjähdä yöllä.

        Samoin Ctekin johtojen taipuisuus loppui -30°C lämmössä aika lyhkäseen. Kiinteä asennus ois kyllä aika siisti juttu.
        itse ihmettelin vähän samaa... piuhat riittää ehkä kymmenen sentin säteelle akusta
        pistin kyllä runkoon.. akun viereen
        just mietin tänään että onko se niinkun pitää? ..vai olisko parempi olla suoraan miinusnavassa akussa kiinni?
        edit: laitoin kiinteesti kiinni...liitin näkyy just "subin" alta kun ottaa verhouspaneelin pois, toimii ihan jees.
        -a-
        E39 530dA Touring -00

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7395
          • Oulu

          #34
          Originally posted by AkiV View Post
          edit: laitoin kiinteesti kiinni...liitin näkyy just "subin" alta kun ottaa verhouspaneelin pois, toimii ihan jees.
          Ööö, siis minkä subin? Mihin kytkit johdot?
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • AkiV
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 329

            #35
            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Ööö, siis minkä subin? Mihin kytkit johdot?

            siis se biimerin subi on siinä akun yläpuolella...

            pistin maapiuhan kiinni kai siihen samaan kohti rungossa mihin miinusnavan piuhakin tulee , tai ainakin ihan viereen, en muista varmasti

            -a-
            E39 530dA Touring -00

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #36
              Originally posted by Ide View Post
              vaikka 14,7 voltilla latailen ja eilen piti töistä lähtiessä boosterilla startata. Kun akku oli tyhjä, niin laitoin CTekin recon-tilaan ja aamulla sitten normaalille lumihiutaleelle (14,7V). Kävin nappaamassa webaston päälle ja kun oli aika lähteä liikkeelle, niin eihän siellä webasto enää huutanut. Ei ollut sulattanut edes silmänreikiä tuulilasiin. Sekunnin, kaksi jaksoi startata.
              Jaahas, täällä samantyyppinen ongelma: Ostin eilen uuden exiden X-treme 100 AH akun ja n. 1/2 h lämmitysajelun jälkeen tuuppasin auton parkkiin ja Ctekin piuhan seinään (XS7000). 11 h kestäneen latauksen jälkeen (ulkolämpötila n. -34 astetta) Webasto jaksoi käydä kokonaista 10 minuuttia kunnes hyytyi. Starttaus kyllä onnistui ihan hyvin parin hehkutuksenkin jälkeen mutta kylmähän siellä autossa oli.

              Webaston tappoi kaikella todennäköisyydellä akkujännitteen lasku tietyn rajan alle. Jos auto ottaa webaston käydessä n. 20 A virtaa (jos oikein ymmärsin), niin 15 A tulee akusta ja loput Ctekistä. Olisikohan niin ettei Ctek annakaan pakkasessa enää tuota luvattua 5:tä ampeeria vaan huomattavasti vähemmän? Akkujännite nousee heti webaston pysähdyttyä sinne yli 14 voltin kun Ctek on avustamassa mutta webaston käydessä se näyttää käyvän huolestuttavan alhaalla (n. 11,6 V).
              ---

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #37
                Originally posted by -Tapi View Post
                Webaston tappoi kaikella todennäköisyydellä akkujännitteen lasku tietyn rajan alle. Jos auto ottaa webaston käydessä n. 20 A virtaa (jos oikein ymmärsin), niin 15 A tulee akusta ja loput Ctekistä. Olisikohan niin ettei Ctek annakaan pakkasessa enää tuota luvattua 5:tä ampeeria vaan huomattavasti vähemmän? Akkujännite nousee heti webaston pysähdyttyä sinne yli 14 voltin kun Ctek on avustamassa mutta webaston käydessä se näyttää käyvän huolestuttavan alhaalla (n. 11,6 V).
                Eikös tuo Ctek ole 7A malli. Ehkä kyse on vaan akusta eli se ei ota virtaa vastaan pakkasessa. Siinäkin varmaan on isoja eroja akkujen välillä. Oletko katsonut, että ctekissä ei mennyt ylikuormitussuojaus päälle? Niinhän voi käydä jos akku on liian tyhjä ja virtaa otetaan samalla kun ladataan.
                E39 528iA

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7395
                  • Oulu

                  #38
                  Pikku-Ctek (XS3600) oli lataillut 10 tuntia, mutta ei ollut siirtynyt ylläpitomoodiin. Ilmeisesti siis akku on ollut aika vajaa tai se ei ota näin kylmänä juurikaan varausta vastaan. Jos se ottas ton 3,6A niin tostahan tulee 36Ah jonka pitäis siis täyttää suunnilleen puolityhjä akku...
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Laxa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1363
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by Laxa View Post
                    Huomenaamuna meinasin extremeurheilla ja huudattaa webastoa testimielessä sen tunnin putkeen. Saa nähdä miten käy.
                    Tuli sitten extremeurheiltua tuon auton lämmittämisen kanssa niinkuin lupailin. Eilen illalla testailin webaston ja CTEK:n toimintaa. Käytin lataustilana sitä 14.7V tilaa. Auto oli ollut latauksessa töiden jälkeen parituntia ja laitoin ajastimeen (lämmitystolppa) lisää aikaa ja webaston päälle. Menin sisälle lämmittelemään ja tulin reilun kymmenen minuutin päästä ulos niin webasto oli mykkänä. No ei siinä muu auttanut kuin nollata webasto ja laittaa lisää aikaa tolppaan. Annoin CTEK:n latailla vajaat 4 tuntia siinä illan mittaan, kunnes oma mitta tuli täyteen, vaihdoin lataustilaksi taas Supply:n ja lämmitystolpan ajastimen ajaksi aamuksi 06.00-08.00. Webaston ajastimet laitoin (1) 06.50 ja (2) 07.22. Kello 7:45 autolle mennessäni webasto oli edelleen päällä. Auto ei ollut sisältä kyllä yhtään sen lämpöisempi mielestäni kuin eilisaamuna ½ tunnin webaston käytön jälkeen. Pari hehkutusta ja nätisti starttasi.

                    Edit: Laturina siis XS7000
                    Edit2: -29 näytti lämpömittari aamulla
                    Last edited by Laxa; 08-02-2007, 08:44.
                    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                    EX: E61 530xdAT -07
                    EX: E60 520dA Sedan -08
                    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                    EX: E39 530dAT -02
                    EX: E36 320iA -91
                    EX: R1150RT -03

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #40
                      Originally posted by TJJ View Post
                      Eikös tuo Ctek ole 7A malli. Ehkä kyse on vaan akusta eli se ei ota virtaa vastaan pakkasessa.
                      ON 7A malli mutta sen teknisissä tiedoissa lukee että se antaa 7A vain boost-tilassa. Muuten maksimi latausvirta on 5A.

                      Akku oli uusi ja lämpimähkö kun sen laitoin kontiin (tolkuton työmaa kun kaikki piuhat ja muovit olivat kylmänkankeina). Lataus siis alkoi ainakin lämpimästä, joten luulisi sen pitävän akun jotakuinkin hyvänä vastaanottajana yön ajan.

                      Mikähän varaustila noissa juuri hapotetuissa akuissa on?
                      ---

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #41
                        Originally posted by Laxa View Post
                        vaihdoin lataustilaksi taas Supply:n
                        Ilmeisesti minunkin pitää siirtyä tuon supply-tilan käyttäjäksi. Harmi kun ei tiedä miten akku siihen suhtautuu ollessaan täysi. Kiehuisikohan se ja päästäisi mehun konttiin? Exidestä puuttui näköjään se ylivuotoletkun kulmayhde ja vanhasta akusta se katksei kun nostin sitä pois. Nyt siis mahdollisen ylivuodon löytäisi kontista..
                        ---

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1763
                          • Honkajoki

                          #42
                          eihän se polttimen itsessään pitäis ottaa virtaa, kuin muutamia amppeereja. Puhallinautomatiikka varmaan syö kyllä rajusti, mutta kytkeytyykö se heti päälle, kun poltin käynnistyy, eberi (jälkiasennus) käynnistää puhaltimen vasta, kun vesi on muistaakseni 45 -asteista. Itse pidän yli -20 pakkasilla poltinta päällä vain 15min, jolloin motti lämpiää ja akku kestää startata Kyllä optimakin hyytyi tänä aamuna, kun muija käytti eilen 30 min., ajoi 2 Km ja aamulla taas 20 min.
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Ilmeisesti minunkin pitää siirtyä tuon supply-tilan käyttäjäksi.
                            Jäikös tuossa Ctekissä nuo tilat muistiin? Eikös se nollaannu aina johonkin tilaan kun sähköt katkaisee ja menee supplyyn automaattisesti kun akku on täynnä? Minulla tuo laite on sellaisessa paikassa ettei ole tullut katsottua/muutettua tiloja alkutestailujen jälkeen.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #44
                              Kokeiltiin tuossa Laxa:n kanssa muutama päivä sitten että se tila jääkin muistiin. Luulin ja mielestäni kokeilinkin aiemmin ettei se olisi jäänyt mutta nyt asia on kuitenkin toisin.
                              ---

                              Comment

                              • bmw e34
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2002
                                • 633
                                • raahe

                                #45
                                tänään kävin hakeen uuden akun tuohon autoon ja ensimmäisestä paikasta (vianor) kun kysyin varta akun hintaa niin meinasin slaagin saada kun kuulin sen, 90Ah 176.30 € !.
                                no en niellyt tuota purematta vaikka tiesin että toista sataa se maksaa, tien toisella puolen (varaosamailma) 100Ah :n varta kustanti 99.00 € ---> akku kantoon. vaan on aika raaka ero hinnoissa .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎