Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 lämmöt kävi punaisella, kansi paskana?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #46
    Ei ole ajomäärällä niinkään vaikutusta jäähdyttimen ikään. Muovit kovettuu, joka voi aikanaan aiheuttaa vuotoa. Jo 2005, kun hankin itselleni käytetyn 130 tkm ajetun -00-vuoden E38 740i:n Saksasta, oli siitäkin jäähdytin halki ylävesiletkun vierestä. Eli jopa viisivuotiaassa autossa, jolla on ajettu suht vähän, voi olla jäähdytinongelmia tms.

    Comment

    • Dalglish
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2009
      • 468
      • Ylöjärvi

      #47
      Vanha syyläri oli muutenkin aika entisen oloinen kun siitä oli alimmat vesikanavat taipuneet puolikaaren muotoon?? Eli siis alareuna oli puolikaaren muotoinen eikä suora niin kuin pitäisi, onko tämä yleistäkin??[/QUOTE]

      Sama homma mulla syylärin kanssa,alareuna paisunut samalla lailla!
      Auto 530i 2001 ajettu 89 000km.

      Comment

      • *makke*
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 884
        • Klaukkala

        #48
        Itellä ei ainakaan ole hyvää sanottavaa motonetin syyläristä (E36), alle vuodessa rupes vuotamaan(muovi halki), takuuseen sai tietysti uuden mutta vituttaa vaihella.

        Comment

        • kromo
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 150
          • Etelä-Savo

          #49
          Originally posted by väiski525 View Post
          laitetaas viestiä tännekkin. eli ostin tossa puoltoista viikkoa sitten 525i manuaali lootalla vm. 2001, ajettu 130t koneena siis tuo M54B25. ... syyläri vuotaa kuskinpuolen alanurkasta. mikä tämän mahtoi aiheuttaa?!? ilmauksesta en tiedä miten tehty olisiko siinä mennyt jotai vikaa vai tarvitseeko nämä uudemmat perusteellista ilmausta?
          Itsellä poksahti keväällä syyläri samanvuotisesta 525iA:sta, tosin mittarissa jo vajaat 200tkm. Vajutti nestettä vähitellen jo puolisen vuotta, aina 5dl lisäämällä selvisi kuukauden pari, enkä koskaan nähnyt mistä vuoti. Sitten lopulta ratkesi, kirjaimellisesti... Ylävesiletkun juuresta syylärin pääty halki. Vanhuuttaanhan nuo hajoaa, muovikaan ei ole ikuista.

          Samalla sitten syylärin lisäksi laitettiin vaihtoon varotoimenpiteenä paisuntasäiliö, vesipumppu, hihna ja termari. M54:ssa on sähköinen kiertovesipumppu, joten sen toimiessa ilmaus ei pitäisi olla mitään salatiedettä.
          _______
          Kimmo
          _______________
          525iA Touring -01

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3517
            • Raisio

            #50
            Kattokaapas samalla mitä leimoja löytyy vanhoista osista, tiedä vaikka olis vaihdettu jotain jo kertaalleen. Omasta 525iA -01 löytyy jäähdyttimestä 03 vuoden valmistusmerkit... eli eipä ole alkuperäinen pitkään kestänyt
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #51
              Originally posted by Jakuza View Post
              Vanha syyläri oli muutenkin aika entisen oloinen kun siitä oli alimmat vesikanavat taipuneet puolikaaren muotoon?? Eli siis alareuna oli puolikaaren muotoinen eikä suora niin kuin pitäisi, onko tämä yleistäkin??
              On, siis 9/98-uudemmissa jossa on aivan eri jäähdytysvehkeet kun tätä vanhemmissa.

              Comment

              • väiski525
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2010
                • 2572
                • Vantaa

                #52
                eli tänään korjaamolla purkivat vanhan syylärin pois, no se oli pystysuunnassa kokonaan halki ylävesilutkusta alaspäin koko päivän tappelin myös puhelimen välityksellä vuorotellen autoliikkeen myyjän, korjaamon ja kuluttajaviraston kanssa kuka maksaa korjauksen. no lopputulos että minä joudun maksumieheksi hintaan 420e tulee uus syyläri vaihtotöineen (syyläri 280e). toivottavasti ei ole kansi ottanut itseensä
                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                - MB s205 220cdi -15
                - Volvo s80 2.5t -07
                - mb s211 280cdi -08
                - e46 320i -03
                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                - e39 525i -01

                Comment

                • Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by väiski525 View Post
                  eli tänään korjaamolla purkivat vanhan syylärin pois, no se oli pystysuunnassa kokonaan halki ylävesilutkusta alaspäin koko päivän tappelin myös puhelimen välityksellä vuorotellen autoliikkeen myyjän, korjaamon ja kuluttajaviraston kanssa kuka maksaa korjauksen. no lopputulos että minä joudun maksumieheksi hintaan 420e tulee uus syyläri vaihtotöineen (syyläri 280e). toivottavasti ei ole kansi ottanut itseensä
                  Jo on kallista! Jos en nyt muista aivan väärin, niin KL-varaosissa M62 mottiin uusi jäähdytin maksaa vähän reilu 200€. En tosin mene vannomaan, että onko orkkis, mutta paljon tuolla kyllä myydään originaalia tavaraa.

                  Eikö autoliike myöntänyt autollesi minkäänlaista takuuta?

                  Comment

                  • väiski525
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2010
                    • 2572
                    • Vantaa

                    #54
                    pesi kätensä asiasta koska korjaamo oli juuri vaihtanut nesteet siihen ja syytti sitte korjaamoa että ne on jotain tehny väärin. vaikka tiputti syyläri jo ennen nesteiden vaihtoa ihan pikkasen. ei oo kuulemma "kulutustavaraa" syylärit, voi mennä mistä tahansa autosta milloin tahansa joten ei ole liikkeen vastuulla. näin sanoi myyjä. vittu että keittää jo omassaki nupissa

                    jos olisin tajunnut jo sillon torstaina kun huollossa käytin ja ennen kuin vaihdettiin nesteet soittaa liikkeeseen ja ilmoittaa vuodosta niin silloin liike olisi joutunut korvaamaan kuluttajaviraston mukaan, mutta kun eipä tullut silloin mieleen soittaa nii nyt on myöhäistä katua.
                    Last edited by väiski525; 14-06-2010, 20:48.
                    - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                    - MB s205 220cdi -15
                    - Volvo s80 2.5t -07
                    - mb s211 280cdi -08
                    - e46 320i -03
                    - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                    - e46 320d Individual "m-sport" -04
                    - e39 525i -01

                    Comment

                    • japu78
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 37
                      • nivala

                      #55
                      sunnuntaina pukkas omasta e39 523i 1999/12, vedet pihalle, just tuosta ylävesiletkun juuresta..ite vaihdoin syylärin tarvikemallin nisse merkkisen makso 175e, saapa nähä kauanko pelittää..

                      Comment

                      • @Biimer
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 504
                        • Oulu

                        #56
                        Pikasta tietoa kaivataan!

                        Kumpi jäähdytin nyt on se oikea e39 523i VM:7/1999 automaatti-ilmastoinnilla.



                        Vai

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Originally posted by japu78 View Post
                          sunnuntaina pukkas omasta e39 523i 1999/12, vedet pihalle, just tuosta ylävesiletkun juuresta..ite vaihdoin syylärin tarvikemallin nisse merkkisen makso 175e, saapa nähä kauanko pelittää..
                          Pelittää varmasti muutaman vuoden pitempään kuin orggis.

                          Comment

                          • mahtis
                            Newbiemmer
                            • Jul 2009
                            • 10
                            • Oulu

                            #58
                            520i -96 e39

                            Kävipä itselläkin bemmisä keittämiset. Pientä taustaa, että vuosi sitten kesällä auto keitti ja syynä oli termari, joka vaihdettiin ja pelitti hyvin tähän asti.

                            Nyt sitten tuli nollakelit ja huomasin parina aamuna että auto pukkaa hirveän pilven taakseen motarille kiihdyttäessä. Ja pilvi tosiaan jäi paikolleen, normi pakokaasun värinen, eli vettä/jäähdytinnestettä ilmeisesti sieltä paloi. Ajattelin aluksi että nestettä kylmiltä keleiltä vain, mutta sitten yhtenä aamuna (samalla viikolla havaittuani pilven auton takana) auto rupesi keittämään. Auto myös hieman täristi joskus startatessa, aivan kuin olisi viidellä pytyllä vain käynyt. Panin parkkiin keittämisen jälkeen nopeasti ja kokeiltiin kaadella jäähdytinnestettä ja ilmailla. Ilmakuplia tulee kovinkin paljon, eli jostain sinne ilmaa pääsee? Sisälle ei tule lämmintä melkeen millään kun vesi ei näytä lähtevän kiertämään kovin helpolla. Lopulta vesi lähtee kiertämään kuitenkin. Emme ilmanneet kunnolla, eli kokispullon avulla jne. Ilmasimme kone päällä, ruuvveja auki/kiinni kaatamalla säiliöön nestettä.

                            Tuota savutusta tuli välillä, välillä ei. Mitä ehdin lueskella ja kaverit ehdotella niin kyse on varmaan sitten termari, vesipumppu, paisari/syyläri tai pahimmillaan kannen tiiviste. Kokemuksia vastaavista?

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #59
                              Originally posted by mahtis View Post
                              520i -96 e39

                              Kävipä itselläkin bemmisä keittämiset. Pientä taustaa, että vuosi sitten kesällä auto keitti ja syynä oli termari, joka vaihdettiin ja pelitti hyvin tähän asti.

                              Nyt sitten tuli nollakelit ja huomasin parina aamuna että auto pukkaa hirveän pilven taakseen motarille kiihdyttäessä. Ja pilvi tosiaan jäi paikolleen, normi pakokaasun värinen, eli vettä/jäähdytinnestettä ilmeisesti sieltä paloi. Ajattelin aluksi että nestettä kylmiltä keleiltä vain, mutta sitten yhtenä aamuna (samalla viikolla havaittuani pilven auton takana) auto rupesi keittämään. Auto myös hieman täristi joskus startatessa, aivan kuin olisi viidellä pytyllä vain käynyt. Panin parkkiin keittämisen jälkeen nopeasti ja kokeiltiin kaadella jäähdytinnestettä ja ilmailla. Ilmakuplia tulee kovinkin paljon, eli jostain sinne ilmaa pääsee? Sisälle ei tule lämmintä melkeen millään kun vesi ei näytä lähtevän kiertämään kovin helpolla. Lopulta vesi lähtee kiertämään kuitenkin. Emme ilmanneet kunnolla, eli kokispullon avulla jne. Ilmasimme kone päällä, ruuvveja auki/kiinni kaatamalla säiliöön nestettä.

                              Tuota savutusta tuli välillä, välillä ei. Mitä ehdin lueskella ja kaverit ehdotella niin kyse on varmaan sitten termari, vesipumppu, paisari/syyläri tai pahimmillaan kannen tiiviste. Kokemuksia vastaavista?

                              Vaihda nyt ihan ensimmäiseksi vesipumppu!

                              Sitten kokeilette ilmata uudestaan, jos ei pelaa/ tule sisään lämpöä vieläkään, mieti uudestaan vasta sitten.

                              Comment

                              • mahtis
                                Newbiemmer
                                • Jul 2009
                                • 10
                                • Oulu

                                #60
                                Originally posted by Risto113 View Post
                                Vaihda nyt ihan ensimmäiseksi vesipumppu!

                                Sitten kokeilette ilmata uudestaan, jos ei pelaa/ tule sisään lämpöä vieläkään, mieti uudestaan vasta sitten.
                                Jeps valitettavasti oli sitten kannentiiviste mennyt, ja samalla koko kansi vaihtoon, oli halki :( Eli jos jollain sattuisi olemaan M52 e39 -96 bemmiin kantta, niin ilmoitelkaa [email protected] Pistin Ostetaan-palstalle threadin kans

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎